Strona 1 z 1

Skrzynia biegow (ruszajacy sie tryb zdawczy) WSK 175

: 2007-06-15, 06:58
autor: KLINAR
Witam :) Po zakupie mojej wymarzonej WSK M21W2 (niestety w czesciach :( ) przy pomocy odpowiednich schematow tak z ciekawosci zlozylem skrzynie biegow i zlozylem polowki karterow, i po zlozeniu skrzyni zauwazylem ze tryb zdawczy ma luz poprzeczny tzn moge go minimlanie wcisnac w karter i wyjac, co prawda minimalnie ale pamietam ze w WSK 125 kiedy zdawczy ruszal sie tak to nie zazebialo mi 3 biegu tyle ze wtedy zapomnialem o zalozeniu podkladki na lozysko ale to inna sprawa, w skrzyni nie zakladalem zadnych podkladek a tak ogolnie to tam nawet nie ma miejsca zeby zalozyc jakas podkladke :/ na sucho sa biegi ale jak bedzie po odpaleniu? silnik bedzie calkowicie regenerowany wiec nie chcialbym miec sytuacji ze bede musial rozkladac silnik bo cos z biegami sie rypie :/ czy to normlane ze zdawczy minimlanie mozna przesowac czy powinien byc on sztywno?

: 2007-06-15, 07:07
autor: ŻbiKu
Normalne, nie ma czym się przejmować będzie hasał jak należy.

: 2007-06-15, 19:43
autor: andi
Widać Klinar od razu że nie czytałeś żadnego tematu na tym forum, no bo po co się wysilać!
przeczytaj temat " dziura w karterze od wałka wodzików" jest na tej samej stronie .

: 2007-06-15, 22:41
autor: marcin300
Dziś składając wałek zdawczy zauważyłem że wałek lata mi do przodu i tyłu czy to normalne jeżeli nie to jak zlikwidować ten luz???

: 2007-06-15, 23:33
autor: ŻbiKu
skoro ma taki luz to jest to luz....na łożysku. Jeśli chcesz zlikwidować ten luz to musiałbyś wymienić łożysko na zdawczym.

: 2007-06-16, 07:17
autor: andi
marcin300 pisze:Dziś składając wałek zdawczy zauważyłem że wałek lata mi do przodu i tyłu czy to normalne jeżeli nie to jak zlikwidować ten luz???
Jeżeli masz silnik rozebrany to jest możliwe, pamiętaj że wałek zdawczy nachodzi na wałek główny i właściwie jest tam łożyskowany na tulejce wewnątrznej wałka zdawczego .
może się okazać że jak złożysz połówki silnika to luzu nie będzie

: 2007-06-17, 08:30
autor: master_26
Zawsze mnie dziwiło dlaczego w silniku 175 zastosowano na trybie zdawczym łożysko igiełkowe a nie kulkowe jak w silniku 125. przez to łożysko szybciej siada uszczelniacz (symering)Kolega miał rację pisząc, że luz zmniejszy się delikatnie po złożeniu karterów.Ale najlepiej wymienić łożysko na nowe (koszty ok. 34zł)

: 2007-06-17, 10:20
autor: KLINAR
ja na dniach kupowalem lozysko trybu zdawczego i zaplacilem za nie 45 zl... strasznie drogo :/ a ciekaw jestem ile to wytrzyma bo jakos nie jestem przekonany do lozysk rolkowych

: 2007-06-18, 00:13
autor: irek
Łożyska rolkowe (igiełkowe, baryłkowe itp) mają większą żywotność i większą nośność (wytrzymałość) ponieważ powierzchnia robocza jest większa, co prawda tarcie czyli opór też jest większy ale minimalnie za to wytrzymałość jest nie porównanie lepsza niż w zwykłych kulkowych łożyskach.

: 2007-06-25, 20:43
autor: master_26
KLINAR, czy to twoje łożysko jest chociaż oryginalne czy typowe rzemiosło????
Bo w dzisiejszych czasach jest ciężko cokolwiek kupić z wyprodukowanego w czasach PRLU