Strona 1 z 1
Skrzynia biegow (ruszajacy sie tryb zdawczy) WSK 175
: 2007-06-15, 06:58
autor: KLINAR
Witam

Po zakupie mojej wymarzonej WSK M21W2 (niestety w czesciach

) przy pomocy odpowiednich schematow tak z ciekawosci zlozylem skrzynie biegow i zlozylem polowki karterow, i po zlozeniu skrzyni zauwazylem ze tryb zdawczy ma luz poprzeczny tzn moge go minimlanie wcisnac w karter i wyjac, co prawda minimalnie ale pamietam ze w WSK 125 kiedy zdawczy ruszal sie tak to nie zazebialo mi 3 biegu tyle ze wtedy zapomnialem o zalozeniu podkladki na lozysko ale to inna sprawa, w skrzyni nie zakladalem zadnych podkladek a tak ogolnie to tam nawet nie ma miejsca zeby zalozyc jakas podkladke

na sucho sa biegi ale jak bedzie po odpaleniu? silnik bedzie calkowicie regenerowany wiec nie chcialbym miec sytuacji ze bede musial rozkladac silnik bo cos z biegami sie rypie

czy to normlane ze zdawczy minimlanie mozna przesowac czy powinien byc on sztywno?
: 2007-06-15, 07:07
autor: ŻbiKu
Normalne, nie ma czym się przejmować będzie hasał jak należy.
: 2007-06-15, 19:43
autor: andi
Widać Klinar od razu że nie czytałeś żadnego tematu na tym forum, no bo po co się wysilać!
przeczytaj temat " dziura w karterze od wałka wodzików" jest na tej samej stronie .
: 2007-06-15, 22:41
autor: marcin300
Dziś składając wałek zdawczy zauważyłem że wałek lata mi do przodu i tyłu czy to normalne jeżeli nie to jak zlikwidować ten luz???
: 2007-06-15, 23:33
autor: ŻbiKu
skoro ma taki luz to jest to luz....na łożysku. Jeśli chcesz zlikwidować ten luz to musiałbyś wymienić łożysko na zdawczym.
: 2007-06-16, 07:17
autor: andi
marcin300 pisze:Dziś składając wałek zdawczy zauważyłem że wałek lata mi do przodu i tyłu czy to normalne jeżeli nie to jak zlikwidować ten luz???
Jeżeli masz silnik rozebrany to jest możliwe, pamiętaj że wałek zdawczy nachodzi na wałek główny i właściwie jest tam łożyskowany na tulejce wewnątrznej wałka zdawczego .
może się okazać że jak złożysz połówki silnika to luzu nie będzie
: 2007-06-17, 08:30
autor: master_26
Zawsze mnie dziwiło dlaczego w silniku 175 zastosowano na trybie zdawczym łożysko igiełkowe a nie kulkowe jak w silniku 125. przez to łożysko szybciej siada uszczelniacz (symering)Kolega miał rację pisząc, że luz zmniejszy się delikatnie po złożeniu karterów.Ale najlepiej wymienić łożysko na nowe (koszty ok. 34zł)
: 2007-06-17, 10:20
autor: KLINAR
ja na dniach kupowalem lozysko trybu zdawczego i zaplacilem za nie 45 zl... strasznie drogo

a ciekaw jestem ile to wytrzyma bo jakos nie jestem przekonany do lozysk rolkowych
: 2007-06-18, 00:13
autor: irek
Łożyska rolkowe (igiełkowe, baryłkowe itp) mają większą żywotność i większą nośność (wytrzymałość) ponieważ powierzchnia robocza jest większa, co prawda tarcie czyli opór też jest większy ale minimalnie za to wytrzymałość jest nie porównanie lepsza niż w zwykłych kulkowych łożyskach.
: 2007-06-25, 20:43
autor: master_26
KLINAR, czy to twoje łożysko jest chociaż oryginalne czy typowe rzemiosło????
Bo w dzisiejszych czasach jest ciężko cokolwiek kupić z wyprodukowanego w czasach PRLU