Strona 1 z 1

Gaźnik GM24U4

: 2007-09-10, 19:22
autor: grzech7
Witam otóż mam ciekawostkę do zaprezentowania. Kupiłem na allegro nowy gaźnik z myślą o zastosowaniu go w wuesce ale okazało sie że nie dość że ma średnice to jeszcze jest oznaczony U4. Może ktoś sie orientuje od jakiego modelu jest.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2007-09-10, 20:54
autor: marianek_spox
Strasznie dużo widzę. Przepraszam ,ale nic nie widzę ;P Więc może opisz co w nim niezwykłego w budowie ,chyba że różni się tylko wybitym U4...

: 2007-09-10, 21:09
autor: szef1990
Widzialem na zlocie w Buczku Wielkmim Junaka M10 z takim gaźnikiem GM24U4 i nie roznil sie niczym od orginału wg. wlasciciela

: 2007-09-10, 22:24
autor: 1angel
wydaje mi się że ten gaźnik mógł współpracować z silnikiem S32 w SHL M11R (była to jakaś krótko wypuszczana mocniejsza wersja emjedenastki) silnik w tej SHL charakteryzował się większą mocą , no i wielką niewiadomą pozostaje gaźnik montowany w tym modelu "GM24U?" więc może to być ten , no ale trudno będzie to stwierdzić bo te gaźniki o podobnych oznaczeniach GM... produkcji polskiej występowały w większości polskich motocykli (WSK SHL SFM) , to są tylko moje przypuszczenia na ten temat , aha przydało by się abyś wrzucił lepsze fotki przedstawiające ten gaźnik

: 2007-09-10, 22:38
autor: Stary
U4? O lol ...... Pegazy generalnie zewnętrznie niczym się nie różniły - różnice polegały głównie na konstrukcji kanałów powietrza itd.

: 2007-09-10, 23:02
autor: Fenix
Gaźnik GM24 generalnie przeznaczony był do silnika SHL M11 (3 biegi). W wueskach 175 (silnik Wiatr) wstawiano już gaźniki z powiększoną gardzielą (średnica gardzieli wynosiła tu 26 mm). Zresztą bardzo podobne gaźnika miały np. Junaki (dysze trochę większe) i Gazela. Nie pamiętam jaką gardziel miały silniki SHL M11W (z silnikiem Wiatr - W2a) 4-biegowe.
Ale już zupełnie nie pamiętam, co oznacza to U4...

: 2007-09-10, 23:14
autor: ŻbiKu
Fenix pisze:Nie pamiętam jaką gardziel miały silniki SHL M11W (z silnikiem Wiatr - W2a) 4-biegowe.

GM24U
(W2A)posiadał średnicę gardzieli wylotowej 24mm, i inną śrubę regulacji biegu jałowego od GM26U (W2B), to tyle z zauważonych przeze mnie różnic rzucających się w oczy. Mam taki silnik jak i gaźnik, niestety gaźnik to już padaka do potęgi 40 lat zrobiło swoje...przepustnica po prostu klekocze :roll:

: 2007-09-10, 23:22
autor: grzech7
Zamieszczam dokładniejsze fotki. Poza tym orientuje się, że te gaźniki przesadnie nie różniły się między sobą, jednakże z oznaczeniem U4 spotykam się pierwszy raz w życiu i jestem ciekawy, od jakiego moto może pochodzić.

Obrazek

Obrazek

: 2007-09-10, 23:42
autor: 1angel
w SHL M11W (W2A) jest średnica gardzieli 24mm (gaźnik GM24U3)
średnica gardzieli 26mm (gaźnik GM26..) weszła wraz z silnikiem W2 (M17 Gazela) , a więc wynikało by że gaźnik pochodzi od jakiejś wcześniejszej SHL , może z M11W LUX ??