Strona 1 z 1

Gaźnik problemy

: 2007-07-07, 10:00
autor: miklek
Mam takie pytanie bo jak rozebrałem swój gaźnik na części to po wybiciu kadłuba gardzieli pod nim znajdowały sie dwie podkładki lub uszczelki lecz zastanawia mnie cz powinny być 2 czy też jedna lub wcale

: 2007-07-07, 14:48
autor: art
Ja mam tylko jedna podkładkę/uszczelkę, w całym gaźniku są 3 uszczelki przynajmniej u mnie tak jest ;-)

: 2007-07-07, 19:38
autor: qwert45
U mnie pod kadlubem jest jedna uszczelka, a pad sruba do kadluba jest druga. Sa takie same, czerwone i twarde.

: 2007-07-08, 11:04
autor: miklek
oki dzięki bo u mnie były wsadzone dwie te twarde uszczelki pod kadłubem i jedna pod śrubą

Chyba gaznik (175 Kobuz)

: 2007-08-22, 23:09
autor: rezik
Elo Elo sorry ze temat pod tematem pisze ale zeby sie balagan nie narobil
od pewnego juz czasu dreczy mnie to ze nie moge gwaltownie przyspieszac na mojej wsce tzn. jak gwaltownie daje gazu na srednich i niskich obrotach to sie zaczyna dlawic - musze pomalu stopniowo przekrecac manetke
aha i jak chce sie pomalu rozpedzac to motor zachowuje sie jakbym puszczal i dodawal gazu naprzemian tzn. szarpie nim (nie dzieje sie tak jak przyspieszam szybko)
wydaje mi sie ze oba te objawy sa spowodowane "wyrobionym i wadliwym" gaznikiem pegaz lecz nie jestem pewnien i pytam sie Was czy aby nie mam racji i jaki gaznik warto kupic
prosze o jakies aukcje
ja znalazlem jedna - ocencie pls
http://allegro.pl/item226690689_jawa_ws ... rawdz.html
wydaje mi sie ze nie ma w zestawie kroćca - chodzi mi o sprawny gaznik do korzystania przez dlugi czas i latwy w montazu (jestem laikiem)
z gory dzieki za pomoc

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-08-23, 00:58 ]
PISZ POSTY STARANNIEJ. WŁAŚNIE ZAKŁADANIE TEMATU POD TEMATEM ROBI BAŁAGAN NA FORUM.

: 2007-08-23, 01:01
autor: ŻbiKu
Sprawdź czy nie opóźnił się zapłon, mój kobuz miał to do siebie przed założeniem modułu, że co ~700km zapłon się opóźniał.

Poza tym, wyczyść dokładnie gaźnik i spróbuj go wyregulować na nowo. Sprawdź przepustnicę, jeśli "lata" w gaźniku, tzn. ma luzy, to gaźnik możesz odłożyć na półkę.
Gaźnik JIKOV (a raczej jego podróbka) bezproblemowo pasuje do króćca WSK 175. Są o tym tematy na forum.

: 2007-08-23, 10:59
autor: rezik
dobra wybaczcie mi moja glupote i niestarannosc :-|
otoz tak - gaznik czyscilem, regulowalem - przepustnica...zaraz sprawdze jednak sadze ze problem tkwi w gazniku bo silnik chodzi bardzo dobrze i jest po remoncie

co do zaplonu tez masz duzo racji - nigdy sie nim nie zajmowalem
jak mozesz to powiedz jak go ustawic i czym przy jak najmniejszym nakladzie srodkow finansowych:P
cos tam widzialem temat o tych licznikach do wyprzedzania zaplonu ale nie bardzo to rozumiem... jednakze w przyszlosci mam zamiar zalozyc elektroniczny zaplon aby wyeliminowac "chorobe kobuzowa" (brat mocy na 4 biegu)

taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/item224879646_jaw ... jikov.html

: 2007-08-23, 11:16
autor: Wężu
rezik pisze:taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/ite...znik_jikov.html
Tak, to orginał.

: 2007-08-23, 13:33
autor: rezik
przepustnica jest (moim zdaniem) srednio zuzyta - sporobuje jeszcze z zaplonem ale u mechanik bo nie mam kasy na wlasny sprzet tego typu

: 2007-08-23, 15:27
autor: ŻbiKu
przepustnica...zaraz sprawdze jednak sadze ze problem tkwi w gazniku
Przepustnica jest przecież w gaźniku!! A w niej iglica. Zdaje mi się że masz gaźnik rozkalibrowany, musiałbyś rozłożyć go na części i wymienić wszystko co potrzeba, na pewno iglicę, zaworek iglicowy, dyszę, śrubę biegu jałowego, uszczelki, itd. Przede wszystkim wyreguluj zapłon.

Tu jest o regulacji wykonaniu prostego narzędzia do niej.
http://wsk_fenix.republika.pl/zaplon1.html

Na standardowym wyprzedzeniu, przerywacz powinien się zacząć otwierać, gdy tłok jest 4mm przed GMP, a w gdy jest w GMP przerwa na przerywaczu w maksymalnym jego rozwarciu powinna wynosić 0,2-0,3mm. Jeśli taka jesty gdy tłok zaczyna wracać w dół tzn. że masz zapłon za późny. Poluzowyjesz 2 śrubki tej okrągłej płytki i przekręcasz ją delikatnie w lewo tak by uzyskać porządane parametry.

Ustaw tłok 4mm przed GMP i zobacz czy da rade wsunąć bibułkę od papierosa między styki (bez ręcznego rozszerzania ich), następnie szczelinomierz w dłoń i sprawdzasz na GMP.
GMP- Górny Martwy Punkt położenia tłoka.
Wezu pisze:rezik napisał/a:
taki oryginalny gaznik?
http://www.allegro.pl/ite...znik_jikov.html
Tak, to orginał.
Oryginał, dobre sobie. Oryginałów już chyba nie produkują, poza tym oryginały nie mają "złotych śrubek" i są bardziej matowe.

: 2007-08-23, 21:46
autor: Wężu
ŻbiKu pisze: Oryginał, dobre sobie.
Rzeczywiście podróba :shock: Widziałem go nawet na żywo ale jak się przyjżałem to piszę Ikov a nie Jikov.

: 2007-08-23, 21:48
autor: ŻbiKu
Na każdej podróbie jest Jikov tylko że "J" wkomponowane jest w znaczek przed literką I - to samo w oryginale. Przecież na podróbkach gaziorów do simsonków też jest wybite IFA a IFA upadła, bodajże w 96r.

Mam takiego Jikova, tylko że mój był ciut niedorobiony.
viewtopic.php?t=878&highlight=jikov

: 2007-08-23, 21:52
autor: Wężu
ŻbiKu pisze:Na każdej podróbie jest Jikov tylko że "J" wkomponowane jest w znaczek przed literką I
A to w takim razie proszę wybaczyć mi nie wiedze. Sprzedawca twierdził że to oryginał...

: 2007-08-23, 21:55
autor: ŻbiKu
U nas w motoryzacyjnym gość ma oryginalnego Jikova nowego chyba za 120zł ale nie ma mosiężnych śrubek, poza tym wyglądem nie odbiega od tej podróby. Jest trochę bardziej matowy.

: 2007-08-24, 14:36
autor: rezik
czemu zaraz jak podróba to tandeta? wiem ze nie ma to jak oryginal ale w dzisiejszych czasach jest pelno podrobek (czy to chinskich czy tez nie :P)
wiec jak? czy ta podrobka jest na tyle dobra ze moge na niej pojezdzic i nie wyrzucic pieniedzy w bloto? xD (bo TO mnie interesuje a nie oryginalnosc)

PS. ooo sorry niezauwazylem tematu Zbika - tam sobie poczytam wypowiedzi userow :P
Pozdrawiam

: 2007-08-24, 14:55
autor: ŻbiKu
Ja na moim Jikovie jeżdżę cały czas.