Ratujcie moją wiesie!!!

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: marcin300 » 2008-03-03, 13:32

Mam problem z moją wiesią zapala chodzi z 20sek i gaśnie świeca zalana i gdy odkręcam śrubę tam gdzie jest wał to wylatuje bęzyna i tak w kółko dodam że zmieniałem gaźnik na inny jest to samo iskra taka żeby słonia zabiło a i zmieniłem simeringi...Co to może być.A i dodam że raz odpaliła ale na ssaniu tylko chodziła a teraz jak odpali to dławi się i jak dodam gazu to strzela aż w tłumniku. :cry:

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: Fenix » 2008-03-03, 14:24

gdy odkręcam śrubę tam gdzie jest wał to wylatuje bęzyna
No to ty jej fundujesz potop w silniku! Masz stanowczo za bogatą mieszankę. Koniecznie trzeba zająć się gaźnikiem: po pierwsze ustawić prawidłowy poziom paliwa. Po drugie ustawić prawidłowo iglicę. Po trzecie w końcu kompleksowa regulacja gaźnika (zwłaszcza wolne obroty).
I najprawdopodobniej to wystarczy, żeby twoją wiesie uratować. :papa: :what: :what:
Jeszcze jedno: opisz swój sposób zapalania silnika: co najpierw, w którą stronę ustawiasz dźwigienkę ssania na początku rozpalania, kiedy ssanie wyłączasz (i jak wyłączasz, w którą stronę ustawiasz dźwigienkę ssania: do siebie, czy odwrotnie - do przodu, od siebie).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: marcin300 » 2008-03-03, 14:45

Odpalam z dzwignią od siebie w stronę lampy zamówiłem nowy gaźnik ikov jak myślicie będzie oki??

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: Fenix » 2008-03-03, 14:55

No to prawidłowo odpalasz. Jak już pochodzi z minutę (i lekko się zagrzeje) to delikatnie, po kawałeczku trzeba cofać ssanie, ale nie za jednym zamachem/pociągnięciem!
A co do gaźnika Jikov to zwróć uwagę, żeby NIE był to Jikov przeznaczony do Jawy - bo będzie trochę przeróbek z mocowaniem gaźnika do wueskowskiego króćca. Natomiast Jikov ale do CZ 350 pasuje do wuesek właściwie bez przeróbek; po prostu zdejmujesz Pegaza a w to miejsce wkładasz Jikova. Co najwyżej będzie potrzeba delikatnej korekty samej linki...
(zobacz też tu >>> http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.czeski.html )
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-03, 16:31

Możliwe, że pisze o Jikovie takim jaki mam ja - z boczną komorą pływakową ;)

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: marcin300 » 2008-03-03, 16:33

Oki jikov już zamówiony czy jego reguluje się tak samo jak pegaza??Ciekawi mnie to co zaznaczyłem na zdjęciu na czerwono jest to jakaś dodatkowa regulacja??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-03, 16:49

Tej śrubki się nie rusza jest to o ile się nie mylę dysza biegu jałowego.

Co do gaźnika to zanim go założysz to sprawdz co nie co. Mianowicie wykręć śrubę regulacji biegu jałowego i sprawdź czy stożek nie jest ukręcony i nie siedzi w gaźniku (z tym to dopiero miałem zabawy kilka bitych godzin), poza tym odkręć śrubę spustową i sprawdź jaką masz dyszę. W moim gaźniku byla jakaś chyba z junkersa bo nawet te z kuchenki gazowej są mniejsze u mnie w domu. Kupiłem w sklepie oryginalną czeską 96 i założyłem. Poza tym musiałem poxipolem pozaklejać wszystkie zaślepki, ponieważ ciekły no i gąmbką ścierną o gradiacji 2000 (lakiernicza) polerować przepustnicę, potem tempem --> ponieważ się była za mocno spasowana. Przepustnica również podlega docieraniu w trakcie pracy, no ale bez przesady.

A wracając do śruby spustowej to po pierwszej próbie jej porządnego dokręcenia uległa ona rozpadowi. Kupiłem w hurtowni śrubę o takim samym wymiarze (wzmacnianą i nie jakąś mosiężną) za 30gr i tokarz zrobił w środku niej otwór, żeby wchodził zaworek z iglicą (tak jak w oryginalnej) No to byłoby na tyle :lol:
Może mój był akurat felerny, kupowałem go jakoś 2 lata temu za 65zł na Agmocie.

Fenixie
co do gaźnika z centralną komorą, to nigdzie nie idzie nowego dostać dedykowanego CZ tylko JAWA. Gdzie bym nie kliknął na CZ350 to wyskakuje mi właśnie Jikov z boczną komorą.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: Fenix » 2008-03-03, 19:06

Ja swojego Jikova kupiłem w normalnym sklepie motocyklowym (m.in. części do CZ/Jawa). Kosztował coś koło 150 zł. Te z boczną komorą pływakową też były: miałem do wyboru. Gaźniki z boczną komorą spotykane na allegro to jest chińszczyzna i chyba dlatego miałeś kłopoty ze swoim gaźnikiem.
Zbiku - a mógłbyś pomierzyć średnicę przepustnic w obu gaźnikach? Dałoby się do Pegaza wstawić tą przepustnicę z twojego "bocznego" jikova?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-03, 23:00

ooo tu mnie zagiąłeś! Nie wpadłem na to :lol:

Jutro zmierzę :) chociaż wydaję mi się że pegazowa jest szersza.

Oczywiście że mój gaźnik to chińszczyna, Jikovów oryginalnych już nikt nie produkuje, nie wiem czy nawet są czeskie "prywaciarskie", aczkolwiek u mnie w sklepie idzie dostac jeszcze nowy oryginał ale to koszt ok. 150zł. No i nie ma "złotych" śrubek ;).

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: rykun » 2008-03-03, 23:04

Nie da się wsadzić przepustnicy z jikova do pegaza bo jest dużo mniejsza.
ŻbiKu pisze:to nigdzie nie idzie nowego dostać dedykowanego CZ tylko JAWA
Nigdy nie było w CZ gaźników z centralna komora pływakową, chyba że w crossowej. Ten z centralną komorą jest od jawy TS i był w tej wersji tylko w modelach pokrewnych z ts. Widziałem jego odmiany o śr gardzieli 30mm w jakimś enduro. Gaźnik CZ też był w wersji o gardzieli śr 24mm. Mi sie wydaje że nie warto kupować chińskich podrób z allegro.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-03, 23:12

Mi sie wydaje że nie warto kupować chińskich podrób z allegro.
Tu się z tobą nie mogę zgodzić, mojemu gaźnikowi nie mam już teraz nic do zarzucenia, motocykl chodzi bardzo równo na wolnych obrotach w porównaniu do wszystkich pegazów jakie miałem montowane, możesz obejrzeć na portalu youtube.

Wiadomym jest, że gaźnik z centralną komora pływakową to już pełen luksus, ale koszt większy i czas dłuższy (trzeba jeszcze znaleźć pasujący z tą gardzielą), jeżeli ktoś potrzebuje gotowego rozwiązania tymczasowego bądź nie, to taki Jikovik jak znalazł.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: andi » 2008-03-03, 23:41

Przepraszam Cię Rykun ale ty chyba nie czytasz innych postów, piszesz że nie było gaźników z centralna komorą dedykowanych do CZ 350 l , to powiedz co w takim razie zamontował Fenix do swojego łobuza .
To że Ty nigdy takiego nie widziałeś to nie znaczy że takich nie było.
Pofatyguj się na strone Fenixa i poczytaj o gaźniku od CZ 350 o średnicy gardzieli 26 mm zamontowanym w łobuzie Fenixa .

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: rykun » 2008-03-04, 17:03

Podajcie konkretne oznaczenie tego modelu gaźnika. Spróbuje na podstawie katalogów części stwierdzić z jakiego motoru on jest. Motory CZ są starsze i mniej zaawansowane technicznie niż jawy. Na myśl przychodzi mi jedynie Čezeta 180 typ 487 z 1990 roku która ma gaźnik Jikov 2926 (SBDb2836).

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: Fenix » 2008-03-04, 17:42

Słuchaj - nie gniewaj się za szczerość. Ale nie chce mi się grzebać teraz w papierach tylko po to, żebyś ty napisał mi to, co ja już wiem. Z drugiej strony - no nie wiem, czy akurat cezety były mniej nowoczesne od Jawy (choć też wcale nie jestem sympatykiem CZ), to już zupełnie inna dyskusja.
Tak "na szybkiego" odszukałem w domciu książkę "Obsługa i naprawa - Motocykl Jawa". Jest to rzecz o Jawie 350 typu 638-1. I w tej książce są akurat rysunki i zdjęcia gaźnika co najmniej w trzech miejscach: dokładnie takie jak ja opisałem (zupełnie inne mocowanie do króćca). Nie chce mi się grzebać dalej...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Ratujcie moją wiesie!!!

Post autor: marcin300 » 2008-03-04, 22:12

A jest jeszcze jakiś powód oprócz gaźnika że wsk nie chce odpalać i ją zalewa??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości