W przypadku wydechu od lelka nie poczujesz różnicy, ale tłumik od "czwórki" przyczyni się do obniżenia osiągów. Nie wiem, może ten silnik po prostu tego nie czuje. Ja mam w B3 tłumik strojony na 5500 obr/min i uważam, że więcej nie potrzeba. Fakt, że dół jest taki sobie, ale jak na biegu zakręcę wieśkę to mimo iż to tylko 125 to ciągnie jak głupia z otwartą przepustnicą.
Widzę, że niektórzy robią spawaki, ale tak naprawdę nawet w porządnym przydomowym warsztacie nie da się zestroić idealnie wydechu. Jak już to zostawić fabrykę. Akurat strojenie jest ważne, w przypadku silnika 060, 059 i jego wzmacniania nabiera już szczególnego znaczenia. Tylko zasadnicze pytanie niech sobie ktoś zada jak "tuninguje" WSK czy rzeczywiście chcę ją kręcić manetą do oporu czy może woli aby została na spokojniejszych i bardziej użytecznych parametrach.
W przypadku S01 to uważam, że siedem kucyków to aż nadto brakuje jeszcze tylko troszkę momentu obrotowego.
W przypadku jednego kucyka w 059-3 to akurat wszystko ogranicza się do głowicy i wydechu. By przenieść moc na 6600 obr/min wcale nie trzeba wiercić od razu cylindra. Powyżej tego już trzeba by podnieść wysokość kanałów przelotowych o 1mm i wydechowego o 2-3mm. Ja nie jeździłem nigdy "czwórką" więc niech "czwórkowicze" się wypowiedzą czy woleliby mieć moc przy 7000 obr/min czy niżej, bo ja uważam że ten motocykl straciłby już totalnie na użyteczności bacząc na chorobę 4 biegu.
Silnik 059-3
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Górny tłumik jest raczej krótszy od dolnego (mówimy ciągle o czwórkach).
A pytanie z innej paki: czy górny tłumik w 125 nie zmienia charakterystyki silnika? Nie mam żadnego porównania w sumie, jeżdżąc na lelku z pustym górnym tłumikiem bardzo ładnie ciągnął na dwójce na wysokich obrotach, ale może mi wtedy wiał wiatr w plecy? No nie wiem, co o tym myślicie?
A pytanie z innej paki: czy górny tłumik w 125 nie zmienia charakterystyki silnika? Nie mam żadnego porównania w sumie, jeżdżąc na lelku z pustym górnym tłumikiem bardzo ładnie ciągnął na dwójce na wysokich obrotach, ale może mi wtedy wiał wiatr w plecy? No nie wiem, co o tym myślicie?
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 059-3
Ten tłumik różni się mocowaniem. Czy są jakieś faktyczne różnice to tego nie jestem w stanie stwierdzić, nie widziałem wkładki tego tłumika. Zaznaczam tylko, że ostatnie B3(84-85) był wysoko strojone, nie na 4600 obr tylko sporo powyżej 5000. I przyznam, że z takim tłumikiem ładnie szła tylko jak się wkręciła, bo wolne i średnie obroty były takie sobie.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Zaznaczam tylko, że ostatnie B3(84-85) był wysoko strojone, nie na 4600 obr tylko sporo powyżej 5000. I przyznam, że z takim tłumikiem ładnie szła tylko jak się wkręciła, bo wolne i średnie obroty były takie sobie.

- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Chodzi o cylindry pewnie. Jak dla mnie nie było różnicy pomiędzy 85, 83 i 77.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 059-3
Nie, tłumiki z wyglądu były te same, ale strojone były znacznie wyżej niż wcześniejsze. Cylinder jest tutaj pośredni w osiągach. Wielkość okien była taka sama w ZMD z 84-85, z tym że zewnętrzna skorupa była wykonana z aluminium, a tuleja zgrzana takim samym sposobem jak w WSK 175. Widać, że same mądrale tu są, bo przecież lepiej wyśmiać, a samemu testować to już nie. Przecież jak ktoś chce zrobić coś dla forum to już lepiej go wyśmiać wykpić, bo to my jesteśmy mądrzy. Załóżcie sobie tłumik od B3 81 na przykład i tłumik z 84-85 do tego samego silnika. A jak nie czujecie różnicy, że ciągnie tylko na wysokich obrotach to nie wiem czy cokolwiek innego jesteście w stanie poczuć.
Naprawdę no comment.
Naprawdę no comment.
- misiek125
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
- GG: 5981881
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Co do tego że te 84 85 były mocniejsze na górze to się w 100 % zgodzę 
Kumpel ma taką wsk i jest najmocniejsza w górnej partii obrotów niż pozostałe 125 , niby nie wiele ale jednak

Kumpel ma taką wsk i jest najmocniejsza w górnej partii obrotów niż pozostałe 125 , niby nie wiele ale jednak

Freedom Riders
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Spoko, mam kosa 1985 na osiedlu i B3 1977, sprawdzę Twoją teorię, ale doprawdy jestem zdziwiony
. A tak w ogóle, kto Cię wyśmiewa? 
Nadal to dosyć śmiałe słowa. Musiałbyś sprawdzić to na hamowni lub w testach na dwóch nowych i dotartych wueskach... No co
.
Edit: Przejrzałem literaturę i fabryka zapomniała pochwalić się większą mocą. Mimo wszystko myślę, że to ciekawa sprawa i godna jest nowego wątku. Mógłbyś go założyć kolego z Wrocławia? (nie pamietam skomplikowanego nicku, wybacz)


Nadal to dosyć śmiałe słowa. Musiałbyś sprawdzić to na hamowni lub w testach na dwóch nowych i dotartych wueskach... No co

Edit: Przejrzałem literaturę i fabryka zapomniała pochwalić się większą mocą. Mimo wszystko myślę, że to ciekawa sprawa i godna jest nowego wątku. Mógłbyś go założyć kolego z Wrocławia? (nie pamietam skomplikowanego nicku, wybacz)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości