Problem z Motocyklem WSK 175

Odpowiedz
mixsio007

Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mixsio007 » 2008-01-28, 20:30

Witam mam taki problem z WSK-ą 175 M21W2 otóż wyremontowałem ją od zera silnik jest po kapitalnym remoncie (szlif itd.)

a motor pali tylko przy włączonym ssaniu a gdy wyłączę i dodam gazu motor obrazu motor gaśnie. Podejrzewam że winą tego

jest gaźnik bo mieszanka i cała reszta jest ok.

WSK posiada Polski gaźnik Pegaz GM26U2 wszystkie dysze przeczyściłem i powinno być ok a jednak nie jest błagam pomocy bo nie wiem co dalej robić :?:

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-28, 23:06

Skoro chodzi tylko na włączonym ssaniu, tzn. że masz mieszankę za ubogą.

Poza tym nie mylisz czasami ssania włączonego z wyłączonym? Wyłączone jest wtedy gdy, dźwignią podciągamy linkę a co za tym idzie===> podciągamy przepustnicę ssania do góry==>otwierając normalny dopływ powietrza. Wielu użytkowników się z tym boryka i sam na początku miałem taki dylemat ;)

p.s. Pisz w odpowiednim dziale ;)

Conqeror
Posty: 13
Rejestracja: 2008-01-13, 20:45
GG: 0
Lokalizacja: ozo
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: Conqeror » 2008-01-28, 23:46

Za mało powietrza , ja mam identycznie . Zdjemij filtr to zobaczysz że będzie lepjej . Najlepjej by było obniżyć iglice

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 00:51

To co piszesz samo się wyklucza. Skoro za mało powietrza, to po co obniżać iglicę i zmniejszać ilość podawanego paliwa? Gdybyś napisał, za mało powietrza w stosunku do podawanego paliwa= za dużo paliwa, powietrze w normie, wtedy byłoby to czytelniejsze.
Motocyklem jeździ się z czystym filtrem powietrza, a mieszankę paliwowo-powietrzną reguluje się śrubą składu mieszanki, dopiero później w razie jakiś zastrzeżeń przestawiamy iglicę od ustawień standardowych.

mixsio007

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mixsio007 » 2008-01-29, 12:24

nie mylę się co do ssania bo to akurat wiem kiedy jest włączone a kiedy nie

a co do filtra to próbowałem już wszystkiego próbowałem z założonym i ze ściągniętym i nic nie pomagało.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 13:24

Gaźnik masz na pewno dobrze wyregulowany? Iglica, na którym rowku?

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-01-29, 14:06

motor pali tylko przy włączonym ssaniu a gdy wyłączę i dodam gazu motor obrazu motor gaśnie.
A nie za wcześnie wyłączasz to ssanie? Silnik musi się choć trochę zagrzać (zwłaszcza o tej porze roku).
Napisz jeszcze jedno: czy jak wyłączasz ssanie - to dźwigienkę masz "do siebie"? czy "od siebie"?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

mixsio007

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mixsio007 » 2008-01-29, 18:43

Iglicę mam mniej więcej na środku
a rączka od ssania gdy jest opuszczona (czyli ssanie włączone) motor pali i można choć trochę dogazować , ale gdy podciągnę rączkę od ssania (czyli wyłącze ssanie) motor tylko działa na wolnych obrotach, gdy chcę dogazować wystarczy tylko lekko ruszyć rączką o gazu i od razu gaśnie.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-01-29, 20:58

mixsio007 pisze:a rączka od ssania gdy jest opuszczona (czyli ssanie włączone) motor pali i można choć trochę dogazować , ale gdy podciągnę rączkę od ssania (czyli wyłącze ssanie)...
No i jest tak jak czułem: ty odwrotnie używasz dźwigienkę ssania!!! Jak opuścisz ją w najniższe położenie (odepchniesz w kierunku lampy) to ssanie masz właśnie wyłączone!! A zapala na wyłączonym ssaniu, bo pewnie masz bardzo "bogato" ustawiony gaźnik: mieszanka jest zbytnio wzbogacona w benzynę. A jak podciągniesz do siebie to ssanie masz włączone: nie dość że masz już za bogatą mieszankę to - jeszcze włączając ssanie - zupełnie zalewasz świecę.
Spróbuj jednak stosować to ssanie odwrotnie i napisz, czy jest już OK.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

mixsio007

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mixsio007 » 2008-01-29, 22:07

nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.

mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3

i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: Jarek_kam » 2008-01-29, 22:40

mixsio007 pisze:a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
Fenixowi nie chodzi o olej tylko o powietrze, Twój motór dostaje dużo paliwa a mało powietrza.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 23:55

mixsio007 tak napisał, że nic nie wynika z jego postu.

Nie skupiajmy się na położeniu dźwigienki ssania ale na ruch jaki wykonuje linka od ssania. Jeżeli linkę naciągasz==>podnosisz przesłonę w gaźniku (wolny przelot powietrza) i ssanie jest wyłączone.

Gdy linka linkę opuszczasz==>opuszcza się wraz z nią przesłona, ograniczając dopływ powietrza i ssanie jest włączone.

W WSK ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki przez ograniczenie dopływu powietrza, a nie jak np. w innych maszynach przez podanie większej ilości paliwa.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-01-30, 17:30

No to widzę że trzeba zrobić ci "wykład" od samych podstaw... W zdaniu o za bogatej mieszance nic nie mówiłem o ilości oleju - bo nie o takim "bogactwie" chciałem ci podpowiedzieć:
a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
Zawartość oleju w paliwie to zupełnie inny temat, na całkiem inną rozmowę!! Tak w ogóle to proponuje najpierw poczytać jakąś podstawową lekturę o wueskach a potem dopiero podejmować dyskusję - inaczej to jest mało prawdopodobne, żebyśmy się obaj rozumieli.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-30, 22:08

Można rozróżnić 2 typy mieszanek.

1. Mieszanka benzyna-olej, którą wlewasz do baku.
Należy pamiętać, że każdy gaźnik reguluje się na idealnie sporządzonej mieszance, ponieważ jedni lubią wlewać "na oko", ja jestem z tych co używają do tego miarki.
2. Mieszanka paliwowo-powietrzna, którą ustalasz regulacją gaźnika (śrubą składu mieszanki i iglicą).
Jak na pewno wiesz w silniku zachodzi reakcja spalania, a do tego potrzebujemy paliwa i powietrza ustawionych w odpowiednich proporcjach w stosunku do siebie.


Tak jak Fenix polecam przeczytać jakieś książki, poszperać po necie..

mixsio007

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mixsio007 » 2008-01-31, 12:19

Dobra to już nie będę wam więcej głowy zawracał tylko napiszcie jeszcze co proponujecie abym zrobił z tym motorem i tyle.

Dzięki wszystkim za pomoc wielkie pozdro dla wszystkich :-)

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: KLINAR » 2008-02-01, 22:27

A ja sprawdziłbym zimeringi i ogolnie czy nigdzi enie puszcza powietrza, moja 175 identycznie wyremontowałem od zera a po paru km objaw był identyczny, zaczeło puszczac miedzy cylindrem a karterami, teraz jest ok :-) Takze radze i to sprawdzic

mati93-93

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:12

mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.

mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3

i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)

mati93-93

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:15

mati93-93 pisze:
mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.

mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3

i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)
masz za duza dysze identycznie mialem;p
zaloz dysze od wsk125 czyli dokladnie 85 a nie 100 taka jak ma wsk 175
i bedzie lepiej ale i tak jeszcze to nie jest to z tym samym sie borykam;/
jak ci nie bedzie chodzila to musisz isc do lubilera i spytac sie go czy ci nie dorobi dyszy tylko musisz mu dac na wzor i powiedz zeby zrobil 75 wtedy musi chodzic;p

mati93-93

Re: Problem z Motocyklem WSK 175

Post autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:19

mati93-93 pisze:
mati93-93 pisze:
mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.

mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3

i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)
masz za duza dysze identycznie mialem;p
zaloz dysze od wsk125 czyli dokladnie 85 a nie 100 taka jak ma wsk 175
i bedzie lepiej ale i tak jeszcze to nie jest to z tym samym sie borykam;/
jak ci nie bedzie chodzila to musisz isc do lubilera i spytac sie go czy ci nie dorobi dyszy tylko musisz mu dac na wzor i powiedz zeby zrobil 75 wtedy musi chodzic;p
tylko najpierw zaloz od wsk 125 jak nie bedzie lepiej chodzila to nie wiem a jak bedzie lepiej ale to jeszcze nie bedzie to idz do jubilera i sie spytaj tak jak ci mowilem;p

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości