-
mixsio007
Post
autor: mixsio007 » 2008-01-28, 20:30
Witam mam taki problem z WSK-ą 175 M21W2 otóż wyremontowałem ją od zera silnik jest po kapitalnym remoncie (szlif itd.)
a motor pali tylko przy włączonym ssaniu a gdy wyłączę i dodam gazu motor obrazu motor gaśnie. Podejrzewam że winą tego
jest gaźnik bo mieszanka i cała reszta jest ok.
WSK posiada Polski gaźnik Pegaz GM26U2 wszystkie dysze przeczyściłem i powinno być ok a jednak nie jest błagam pomocy bo nie wiem co dalej robić

-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-01-28, 23:06
Skoro chodzi tylko na włączonym ssaniu, tzn. że masz mieszankę za ubogą.
Poza tym nie mylisz czasami ssania włączonego z wyłączonym? Wyłączone jest wtedy gdy, dźwignią podciągamy linkę a co za tym idzie===> podciągamy przepustnicę ssania do góry==>otwierając normalny dopływ powietrza. Wielu użytkowników się z tym boryka i sam na początku miałem taki dylemat
p.s. Pisz w odpowiednim dziale

-
Conqeror
- Posty: 13
- Rejestracja: 2008-01-13, 20:45
- GG: 0
- Lokalizacja: ozo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Conqeror » 2008-01-28, 23:46
Za mało powietrza , ja mam identycznie . Zdjemij filtr to zobaczysz że będzie lepjej . Najlepjej by było obniżyć iglice
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 00:51
To co piszesz samo się wyklucza. Skoro za mało powietrza, to po co obniżać iglicę i zmniejszać ilość podawanego paliwa? Gdybyś napisał, za mało powietrza w stosunku do podawanego paliwa= za dużo paliwa, powietrze w normie, wtedy byłoby to czytelniejsze.
Motocyklem jeździ się z czystym filtrem powietrza, a mieszankę paliwowo-powietrzną reguluje się śrubą składu mieszanki, dopiero później w razie jakiś zastrzeżeń przestawiamy iglicę od ustawień standardowych.
-
mixsio007
Post
autor: mixsio007 » 2008-01-29, 12:24
nie mylę się co do ssania bo to akurat wiem kiedy jest włączone a kiedy nie
a co do filtra to próbowałem już wszystkiego próbowałem z założonym i ze ściągniętym i nic nie pomagało.
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 13:24
Gaźnik masz na pewno dobrze wyregulowany? Iglica, na którym rowku?
-
Fenix
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fenix » 2008-01-29, 14:06
motor pali tylko przy włączonym ssaniu a gdy wyłączę i dodam gazu motor obrazu motor gaśnie.
A nie za wcześnie wyłączasz to ssanie? Silnik musi się choć trochę zagrzać (zwłaszcza o tej porze roku).
Napisz jeszcze jedno: czy jak wyłączasz ssanie - to dźwigienkę masz "
do siebie"? czy "
od siebie"?
-
mixsio007
Post
autor: mixsio007 » 2008-01-29, 18:43
Iglicę mam mniej więcej na środku
a rączka od ssania gdy jest opuszczona (czyli ssanie włączone) motor pali i można choć trochę dogazować , ale gdy podciągnę rączkę od ssania (czyli wyłącze ssanie) motor tylko działa na wolnych obrotach, gdy chcę dogazować wystarczy tylko lekko ruszyć rączką o gazu i od razu gaśnie.
-
Fenix
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fenix » 2008-01-29, 20:58
mixsio007 pisze:a rączka od ssania gdy jest opuszczona (czyli ssanie włączone) motor pali i można choć trochę dogazować , ale gdy podciągnę rączkę od ssania (czyli wyłącze ssanie)...
No i jest tak jak czułem: ty odwrotnie używasz dźwigienkę ssania!!! Jak opuścisz ją w najniższe położenie (odepchniesz w kierunku lampy) to ssanie masz właśnie wyłączone!! A zapala na wyłączonym ssaniu, bo pewnie masz bardzo "bogato" ustawiony gaźnik: mieszanka jest zbytnio wzbogacona w benzynę. A jak podciągniesz do siebie to ssanie masz włączone: nie dość że masz już za bogatą mieszankę to - jeszcze włączając ssanie - zupełnie zalewasz świecę.
Spróbuj jednak stosować to ssanie odwrotnie i napisz, czy jest już OK.
-
mixsio007
Post
autor: mixsio007 » 2008-01-29, 22:07
nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3
i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
-
Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jarek_kam » 2008-01-29, 22:40
mixsio007 pisze:a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
Fenixowi nie chodzi o olej tylko o powietrze, Twój motór dostaje dużo paliwa a mało powietrza.
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 23:55
mixsio007 tak napisał, że nic nie wynika z jego postu.
Nie skupiajmy się na położeniu dźwigienki ssania ale na ruch jaki wykonuje linka od ssania. Jeżeli linkę naciągasz==>podnosisz przesłonę w gaźniku (wolny przelot powietrza) i ssanie jest wyłączone.
Gdy linka linkę opuszczasz==>opuszcza się wraz z nią przesłona, ograniczając dopływ powietrza i ssanie jest włączone.
W WSK ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki przez ograniczenie dopływu powietrza, a nie jak np. w innych maszynach przez podanie większej ilości paliwa.
-
Fenix
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fenix » 2008-01-30, 17:30
No to widzę że trzeba zrobić ci "wykład" od samych podstaw... W zdaniu o
za bogatej mieszance nic nie mówiłem o ilości oleju - bo nie o takim "bogactwie" chciałem ci podpowiedzieć:
a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
Zawartość oleju w paliwie to zupełnie inny temat, na całkiem inną rozmowę!! Tak w ogóle to proponuje najpierw poczytać jakąś podstawową lekturę o wueskach a potem dopiero podejmować dyskusję - inaczej to jest mało prawdopodobne, żebyśmy się obaj rozumieli.
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-01-30, 22:08
Można rozróżnić 2 typy mieszanek.
1. Mieszanka benzyna-olej, którą wlewasz do baku.
Należy pamiętać, że każdy gaźnik reguluje się na idealnie sporządzonej mieszance, ponieważ jedni lubią wlewać "na oko", ja jestem z tych co używają do tego miarki.
2. Mieszanka paliwowo-powietrzna, którą ustalasz regulacją gaźnika (śrubą składu mieszanki i iglicą).
Jak na pewno wiesz w silniku zachodzi reakcja spalania, a do tego potrzebujemy paliwa i powietrza ustawionych w odpowiednich proporcjach w stosunku do siebie.
Tak jak Fenix polecam przeczytać jakieś książki, poszperać po necie..
-
mixsio007
Post
autor: mixsio007 » 2008-01-31, 12:19
Dobra to już nie będę wam więcej głowy zawracał tylko napiszcie jeszcze co proponujecie abym zrobił z tym motorem i tyle.
Dzięki wszystkim za pomoc wielkie pozdro dla wszystkich

-
KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KLINAR » 2008-02-01, 22:27
A ja sprawdziłbym zimeringi i ogolnie czy nigdzi enie puszcza powietrza, moja 175 identycznie wyremontowałem od zera a po paru km objaw był identyczny, zaczeło puszczac miedzy cylindrem a karterami, teraz jest ok

Takze radze i to sprawdzic
-
mati93-93
Post
autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:12
mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3
i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)
-
mati93-93
Post
autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:15
mati93-93 pisze:mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3
i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)
masz za duza dysze identycznie mialem;p
zaloz dysze od wsk125 czyli dokladnie 85 a nie 100 taka jak ma wsk 175
i bedzie lepiej ale i tak jeszcze to nie jest to z tym samym sie borykam;/
jak ci nie bedzie chodzila to musisz isc do lubilera i spytac sie go czy ci nie dorobi dyszy tylko musisz mu dac na wzor i powiedz zeby zrobil 75 wtedy musi chodzic;p
-
mati93-93
Post
autor: mati93-93 » 2008-02-27, 22:19
mati93-93 pisze:mati93-93 pisze:mixsio007 pisze:nic to nie daje czy tak używam to ssanie czy inaczej motor dalej nic, a mieszanka jest dobra bo jest na dotarciu i nalałem więcej oleju o jakieś 15 ml.
mam takie pytanie czym się różnią gaźniki Pegaz GM26U1, GM26U2, GM26U3
i wytłumaczcie mi jak działa to ssanie jak jest wyłączone a jak włączone.
ja wiem co sie dzieje:)
masz za duza dysze identycznie mialem;p
zaloz dysze od wsk125 czyli dokladnie 85 a nie 100 taka jak ma wsk 175
i bedzie lepiej ale i tak jeszcze to nie jest to z tym samym sie borykam;/
jak ci nie bedzie chodzila to musisz isc do lubilera i spytac sie go czy ci nie dorobi dyszy tylko musisz mu dac na wzor i powiedz zeby zrobil 75 wtedy musi chodzic;p
tylko najpierw zaloz od wsk 125 jak nie bedzie lepiej chodzila to nie wiem a jak bedzie lepiej ale to jeszcze nie bedzie to idz do jubilera i sie spytaj tak jak ci mowilem;p
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości