Silnik 059-1 ( sport 2 )

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-02, 23:15

Silniki 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki) różnią się od silników 059 (W2B) tym, że w miejsce prądnicy 3206 mają zamontowany iskrownik-prądnicę importowaną, firmy SEM ( Szwecja) o symbolu K1/80, przystosowany do tej prądnicy wał korbowy oraz importowany gaźnik firmy Bing o symbolu 1/26/125/II.
Ostatnio zmieniony 2007-01-02, 23:30 przez Sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-29, 02:18

Kurde, aż głupio mi pisać 5 osób na forum ma ten silnik a nic sie tu nie dziej a już tyle wyświetleń jeżeli macie jakieś fotki to je zamieszczajcie, a nie chowacie się jak zając w krzakach i nie mowie tego tylko do posiadaczy s2 lecz do wszystkich. Dodaje dziś fotki wału, gaźnika Bing, i widoki na silnik z boku i góry. Widczna jest wnęka na rozrusznik który mił być montowany w poźniejszych wersjach i 2 otwory na śruby, na metalową blaszke podtrzymującą gaźnik.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-31, 00:20

eh no chłopaki temat świetny..... aż wstyd się przyznać ale dopiero pierwszy raz tu zajrzałem a tak dokładniej w dział silniki :oops: :-P, no i jednak tu też sa fanty :mrgreen:

co do silnika zawsze sie dziwiłem czemu ten silnik nie ma 15KM jak w S1 :-/
a co do gaźnika chciałbym takiego wypróbować w moim silniku W-2BxS :shock:

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-31, 00:55

No nic, musi nas zadowolić to co mamy.

Ja wrzucam foty króćca gażnika Bing, uchyt trzymający króciec, no i blaszkę osłaniającą wnęke na rozrusznik.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-02-09, 16:59

mam pytanie czy w Waszym silniku jest koło zamachowe od str. sprzegła ?? w oryginale podobno ma być tam tulejka dystansowa :-/

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-11, 21:08

bardzo ciekawy temat :) tylko szkoda że jakoś sie nie rozkręcił

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-02-15, 00:17

W naszym akurat nie ma, omawialiśmy już ten temat na poprzednim forum, i z tego co ja zapamiętałem, to wychodziły modele z kołem zamachowym. Montujesz to tak jak napisaleś, od strony sprzegła odrazu za zębatkom.

Szokda ze nie zdążyłem nawet zauważyć tego koła, z miłą checią bym potestował, tylko narazie nie ma na czym :P
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

V BIEG
Posty: 31
Rejestracja: 2007-01-06, 10:51
GG: 0
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: V BIEG » 2007-03-08, 21:33

Dzień dobry,

Spotkałem sie z informacją, że silniki stoswane w modelach S1 i S2 miały obniżoną głowicę w stosunku do silników stosowanych w "standardowych" wsk - nie wiem o jaką wartość. Może ktoś wie?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marekproca
Posty: 88
Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: marekproca » 2007-03-13, 21:41

ja w swoim silniku od sporta 2 spotkałem się z tłokiem na 3 pierścienie
myślę że to nie jest oryginał ale może się mylę?
marekproca

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-13, 23:03

Uważam, że nie jest to oryginał, wiele osób twierdzi że 3 pierścień da motorkowi p a ł e r a , więc pewnie to jakaś przeróbka z epoki bądź niedawna ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-03-18, 22:36

mam pare pytań na temat gaźnika 53 1/26/125 II - czy były to gaźniki stosowane w innych motocyklach jak np. MZ itp ( jak wiadomo podobny gaźnik miały MZ TS150 ale o śr. 24mm ) i czy do gaźnika 53 1/26/125 II można zastosować tzw. ssanie ??

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-03-18, 23:56

Co do tłoka z 3 pierścieniami... Kupiłem pół roku temu silnik od poczciwej wueski 175. Ma on chromowaną blachę-osłonę wnęki rozrusznika ,jednak nie jest to silnik sporta bo posiada zwykłą prądnice .... Co mnie zdziwiło po rozebraniu go na części i zdjęciu cylindra tłok posiada 3 pierścienie ;) . Z początku myślałem że to tłok od jawy 175 - stary patent ponieważ te tłoki były prawie identyczne ,ale w środku (od wewnątrz płaszcza) widnieje nadlew ZMD - czyli tłok polski. Nie mam pojęcia czy był przerabiany ,ale raczej kupić czegoś takiego się nie da... Co najlepsze całość została wykonana bardzo porządnie ,więc tłok musiał widzieć prawdziwego fachowca - co w tamtych czasach (silnik używany na wsi) trochę mnie zdziwiło...
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-04-02, 22:31

eh sam znalazłem odp na temat gaźnika BING 53 - i jest to dobra nowina gdyż można zastosować ssania do tego gaźnika, wrzucam fote także gaźnika BING ale o śr. gardzieli 24mm
tego typu gaźniki były montowane w Zundapp GS 125 Sport prawda że piękny 8-)

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-04-03, 19:30

Wygląda jakośtak ociężale... Istnieje możliwość założenia binga do silnika Mz Ts 150 ?
I czy sie wogóle opłaca?
P.S - sorry za :offtopic:

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-04-12, 17:27

A więc tak, odnośnie tłoka na 3 pierscienie. U mnie w sklepie można zakupić takie padła, ale jest to tłok prywaciarski. Motocyklisci przerabiali tłoki, najczęściej u pobliższego tokaraza tłoki, na 3 pierścionwe, jak to Żbiku napisał, aby mieć większego PAŁERA :P Gdzieś był temat o tym, nie wiem czy na tym forum, czy na poprzednim, i konkluzja była taka, że się to poprstu nie opłaca. Do tego słyszałem od wujka, który też bawił się w takie WT w tamtych czasach, że niektórzym nie wiem jak i po co, wciskali nawet i 4 pierścienie (nasz tuner powinien o tym pomyśleć, wrzuć to do pakietu Lucyfer :P)... Co do samego dołączenia 3 pierściena, to przeróbka nie jest trudna w wykonaniu, i każdy nawet i średni fachowiec powinien wiedzieć i umieć zrobić taką operacje porządnie, że można się na tym nie poznać... jedynie niektórzy mogą mieć problem z umieszczeniem zamka. A czy wy w tych swoich 3-pierscieniowych tłokach macie zamek?? Daj ktoś jakieś foto.
Co do Binga, można zastosować ssanie, jednak trzeba mieć bebechy, które trzeba umieścić pod seryjną zaślepką. Można to zakupić na stronie Binga, jednak cena tych elementów nie jest zbyt okazyjna... :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: rykun » 2008-02-16, 13:58

Wznawiam temat bo jestem ciekawy jednej rzeczy. W silnikach sport 2 były montowane importowane szwedzkie iskrowniki SEM. Tego typu instalacje zapłonowe w tamtych czasach były bardzo powszechne. Stąd zamiast oryginału można zaadaptować zapłon z innego silnika.
http://www.allegro.pl/item311171934_cia ... letne.html
Tu jest link do aukcji zapłonu z jakiegoś ciągnika. Cała konstrukcja bardzo przypomina SEM-a. Cała podstawa ułożenie cewek, kondensatora i przerywacza jest podobna.
http://www.bikepics.com/pictures/1077396/
To zdjęcie mojego zapłonu ISKRA wyjętego z kosiarki. Nie posiadam do niego dwóch dodatkowych cewek prądowych. Mogę stwierdzić po ocenie zdjęć że podstawy są identyczne jak w semie. SEM różni się zewnętrzną cewką zapłonową. Nie wiem jak jest tylko ze stożkiem na wale.
Miałem stosować te magneto do mojego rekreacyjno-sportowego silnika jednak było za ciężkie (830g) w porównaniu do seryjnego (850-900g). Wieczorem postaram się dać dokładne zdjęcia mojego zapłonu.

Osa 175 :)
Posty: 11
Rejestracja: 2008-02-16, 13:20
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Osa 175 :) » 2008-02-23, 15:59

acha...ach...co do tych pierscionków sam przerabiałem z 2 na 3 u tzw.pobliskiego tokarza:) wiec sprawa oczywista jest to ze i ten tłok był przerobiony:)
Jak pies je to nie szczeka!! Bo mu miska ucieka!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: Fenix » 2008-02-23, 19:03

V BIEG pisze:Spotkałem sie z informacją, że silniki stoswane w modelach S1 i S2 miały obniżoną głowicę w stosunku do silników stosowanych w "standardowych" wsk - nie wiem o jaką wartość. Może ktoś wie?
To że miały obniżoną głowicę, to pewne na 100 proc. Podone głowice były w Dudkach - w np. w moim byłym Dudusiu. Na poprzednim forum była spora dyskusja czy to fabryczna "innowacja" czy też domorosła przeróbka? Ale że tak wychodziło to z fabryki, to pewne (nie mogły to być przeróbki domowe), bo specjalnie polowałem na allegro na podobne głowice: w pewnym momencie miałem w domu 3 identyczne, obniżone głowice, w tym na dwóch głowicach były jeszcze fabryczne ślady, a jedną z tych dwóch kupiłem - jako nóweczkę w sklepie w Kielcach.
Nie pamiętam - ile wynosiło to obniżenie, ale można powiedzieć tak: splanowany był cały ten nadlew, który styka się z cylindrem (i oczywiście pogłębione zatoczenie w głowicy).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-24, 22:45

Fenixie, posiadasz gdzieś na swoim hdd fotkę takiej głowicy?? Z tego co pamiętam mam jedną taką albo i dwie, potrzebuje fotki do weryfikacji.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Fenix » 2008-02-25, 15:17

Niestety - nie mam zdjęć ze starego dysku. Latem br. wymieniłem dysk, bo tamten już odmówił posłuszeństwa i nie dało się nic z niego odzyskać. Ale w wolnej chwili poprzeglądam zawartość tego, co mam już ulokowane w necie (obce serwery) ==> może zachowały się fotki ze starego forum?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości