Strona 1 z 2
Silnik 059-1 ( sport 2 )
: 2007-01-02, 23:15
autor: Sebastian440
Silniki 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki) różnią się od silników 059 (W2B) tym, że w miejsce prądnicy 3206 mają zamontowany iskrownik-prądnicę importowaną, firmy SEM ( Szwecja) o symbolu K1/80, przystosowany do tej prądnicy wał korbowy oraz importowany gaźnik firmy Bing o symbolu 1/26/125/II.
: 2007-01-29, 02:18
autor: Sebastian440
Kurde, aż głupio mi pisać 5 osób na forum ma ten silnik a nic sie tu nie dziej a już tyle wyświetleń jeżeli macie jakieś fotki to je zamieszczajcie, a nie chowacie się jak zając w krzakach i nie mowie tego tylko do posiadaczy s2 lecz do wszystkich. Dodaje dziś fotki wału, gaźnika Bing, i widoki na silnik z boku i góry. Widczna jest wnęka na rozrusznik który mił być montowany w poźniejszych wersjach i 2 otwory na śruby, na metalową blaszke podtrzymującą gaźnik.
: 2007-01-31, 00:20
autor: Marcin
eh no chłopaki temat świetny..... aż wstyd się przyznać ale dopiero pierwszy raz tu zajrzałem a tak dokładniej w dział silniki

, no i jednak tu też sa fanty
co do silnika zawsze sie dziwiłem czemu ten silnik nie ma 15KM jak w S1
a co do gaźnika chciałbym takiego wypróbować w moim silniku W-2BxS

: 2007-01-31, 00:55
autor: Kapiii
No nic, musi nas zadowolić to co mamy.
Ja wrzucam foty króćca gażnika Bing, uchyt trzymający króciec, no i blaszkę osłaniającą wnęke na rozrusznik.
: 2007-02-09, 16:59
autor: Marcin
mam pytanie czy w Waszym silniku jest koło zamachowe od str. sprzegła ?? w oryginale podobno ma być tam tulejka dystansowa

: 2007-02-11, 21:08
autor: miklek
bardzo ciekawy temat

tylko szkoda że jakoś sie nie rozkręcił
: 2007-02-15, 00:17
autor: Kapiii
W naszym akurat nie ma, omawialiśmy już ten temat na poprzednim forum, i z tego co ja zapamiętałem, to wychodziły modele z kołem zamachowym. Montujesz to tak jak napisaleś, od strony sprzegła odrazu za zębatkom.
Szokda ze nie zdążyłem nawet zauważyć tego koła, z miłą checią bym potestował, tylko narazie nie ma na czym

: 2007-03-08, 21:33
autor: V BIEG
Dzień dobry,
Spotkałem sie z informacją, że silniki stoswane w modelach S1 i S2 miały obniżoną głowicę w stosunku do silników stosowanych w "standardowych" wsk - nie wiem o jaką wartość. Może ktoś wie?
Pozdrawiam
: 2007-03-13, 21:41
autor: marekproca
ja w swoim silniku od sporta 2 spotkałem się z tłokiem na 3 pierścienie
myślę że to nie jest oryginał ale może się mylę?
: 2007-03-13, 23:03
autor: ŻbiKu
Uważam, że nie jest to oryginał, wiele osób twierdzi że 3 pierścień da motorkowi
p a ł e r a , więc pewnie to jakaś przeróbka z epoki bądź niedawna

: 2007-03-18, 22:36
autor: Marcin
mam pare pytań na temat gaźnika 53 1/26/125 II - czy były to gaźniki stosowane w innych motocyklach jak np. MZ itp ( jak wiadomo podobny gaźnik miały MZ TS150 ale o śr. 24mm ) i czy do gaźnika 53 1/26/125 II można zastosować tzw. ssanie ??
: 2007-03-18, 23:56
autor: marianek_spox
Co do tłoka z 3 pierścieniami... Kupiłem pół roku temu silnik od poczciwej wueski 175. Ma on chromowaną blachę-osłonę wnęki rozrusznika ,jednak nie jest to silnik sporta bo posiada zwykłą prądnice .... Co mnie zdziwiło po rozebraniu go na części i zdjęciu cylindra tłok posiada 3 pierścienie

. Z początku myślałem że to tłok od jawy 175 - stary patent ponieważ te tłoki były prawie identyczne ,ale w środku (od wewnątrz płaszcza) widnieje nadlew ZMD - czyli tłok polski. Nie mam pojęcia czy był przerabiany ,ale raczej kupić czegoś takiego się nie da... Co najlepsze całość została wykonana bardzo porządnie ,więc tłok musiał widzieć prawdziwego fachowca - co w tamtych czasach (silnik używany na wsi) trochę mnie zdziwiło...
: 2007-04-02, 22:31
autor: Marcin
eh sam znalazłem odp na temat gaźnika BING 53 - i jest to dobra nowina gdyż można zastosować ssania do tego gaźnika, wrzucam fote także gaźnika BING ale o śr. gardzieli 24mm
tego typu gaźniki były montowane w
Zundapp GS 125 Sport prawda że piękny

: 2007-04-03, 19:30
autor: Viper
Wygląda jakośtak ociężale... Istnieje możliwość założenia binga do silnika Mz Ts 150 ?
I czy sie wogóle opłaca?
P.S - sorry za

: 2007-04-12, 17:27
autor: Kapiii
A więc tak, odnośnie tłoka na 3 pierscienie. U mnie w sklepie można zakupić takie padła, ale jest to tłok prywaciarski. Motocyklisci przerabiali tłoki, najczęściej u pobliższego tokaraza tłoki, na 3 pierścionwe, jak to Żbiku napisał, aby mieć większego PAŁERA

Gdzieś był temat o tym, nie wiem czy na tym forum, czy na poprzednim, i konkluzja była taka, że się to poprstu nie opłaca. Do tego słyszałem od wujka, który też bawił się w takie WT w tamtych czasach, że niektórzym nie wiem jak i po co, wciskali nawet i 4 pierścienie (nasz tuner powinien o tym pomyśleć, wrzuć to do pakietu Lucyfer

)... Co do samego dołączenia 3 pierściena, to przeróbka nie jest trudna w wykonaniu, i każdy nawet i średni fachowiec powinien wiedzieć i umieć zrobić taką operacje porządnie, że można się na tym nie poznać... jedynie niektórzy mogą mieć problem z umieszczeniem zamka. A czy wy w tych swoich 3-pierscieniowych tłokach macie zamek?? Daj ktoś jakieś foto.
Co do Binga, można zastosować ssanie, jednak trzeba mieć bebechy, które trzeba umieścić pod seryjną zaślepką. Można to zakupić na stronie Binga, jednak cena tych elementów nie jest zbyt okazyjna...

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )
: 2008-02-16, 13:58
autor: rykun
Wznawiam temat bo jestem ciekawy jednej rzeczy. W silnikach sport 2 były montowane importowane szwedzkie iskrowniki SEM. Tego typu instalacje zapłonowe w tamtych czasach były bardzo powszechne. Stąd zamiast oryginału można zaadaptować zapłon z innego silnika.
http://www.allegro.pl/item311171934_cia ... letne.html
Tu jest link do aukcji zapłonu z jakiegoś ciągnika. Cała konstrukcja bardzo przypomina SEM-a. Cała podstawa ułożenie cewek, kondensatora i przerywacza jest podobna.
http://www.bikepics.com/pictures/1077396/
To zdjęcie mojego zapłonu ISKRA wyjętego z kosiarki. Nie posiadam do niego dwóch dodatkowych cewek prądowych. Mogę stwierdzić po ocenie zdjęć że podstawy są identyczne jak w semie. SEM różni się zewnętrzną cewką zapłonową. Nie wiem jak jest tylko ze stożkiem na wale.
Miałem stosować te magneto do mojego rekreacyjno-sportowego silnika jednak było za ciężkie (830g) w porównaniu do seryjnego (850-900g). Wieczorem postaram się dać dokładne zdjęcia mojego zapłonu.
Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )
: 2008-02-23, 15:59
autor: Osa 175 :)
acha...ach...co do tych pierscionków sam przerabiałem z 2 na 3 u tzw.pobliskiego tokarza:) wiec sprawa oczywista jest to ze i ten tłok był przerobiony:)
Re:
: 2008-02-23, 19:03
autor: Fenix
V BIEG pisze:Spotkałem sie z informacją, że silniki stoswane w modelach S1 i S2 miały obniżoną głowicę w stosunku do silników stosowanych w "standardowych" wsk - nie wiem o jaką wartość. Może ktoś wie?
To że miały obniżoną głowicę, to pewne na 100 proc. Podone głowice były w Dudkach - w np. w moim byłym Dudusiu. Na poprzednim forum była spora dyskusja czy to fabryczna "innowacja" czy też domorosła przeróbka? Ale że tak wychodziło to z fabryki, to pewne (nie mogły to być przeróbki domowe), bo specjalnie polowałem na allegro na podobne głowice: w pewnym momencie miałem w domu 3 identyczne, obniżone głowice, w tym na dwóch głowicach były jeszcze fabryczne ślady, a jedną z tych dwóch kupiłem - jako nóweczkę w sklepie w Kielcach.
Nie pamiętam - ile wynosiło to obniżenie, ale można powiedzieć tak: splanowany był cały ten nadlew, który styka się z cylindrem (i oczywiście pogłębione zatoczenie w głowicy).
Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )
: 2008-02-24, 22:45
autor: ŻbiKu
Fenixie, posiadasz gdzieś na swoim hdd fotkę takiej głowicy?? Z tego co pamiętam mam jedną taką albo i dwie, potrzebuje fotki do weryfikacji.
Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )
: 2008-02-25, 15:17
autor: Fenix
Niestety - nie mam zdjęć ze starego dysku. Latem br. wymieniłem dysk, bo tamten już odmówił posłuszeństwa i nie dało się nic z niego odzyskać. Ale w wolnej chwili poprzeglądam zawartość tego, co mam już ulokowane w necie (obce serwery) ==> może zachowały się fotki ze starego forum?