Wszystkie błędy Nowej Dęby
: 2016-03-25, 23:32
Postanowiłem zainicjować taki wątek po tym jak wdałem się w remont silnika W2, w miarę jego postępów piętrzą się nowe problemy. Chciałbym aby ten temat był jakby kompendium wiedzy co nas może spotkać podczas remontu M11W, Gazeli, WSK.
No to od czegoś trzeba zacząć, tak właściwie to już zacząłem o tym pisać w wątku o nowym wale korbowym do Wiatra. Wydawało mi się, że plastelinowy i krzywy wał to największy problem z tym silnikiem. Poz robieniu nowego wału, przyszła kolej na naprawę wybitych gniazd łożysk skrzyni biegów tzn łożyska 6204 i igłowego. Z igłowym poradziłem sobie ponadwymiarową bieżnią, z łożyskiem kulkowym - wciśniętą tuleją naprawczą z alu wciśniętą w wytoczone miejsce po łożysku. Oczywiście było to poprzedzone pomiarami, osiowaniem i wszystkimi żmudnymi zabiegami aby osiągnąć cel. Cel osiągnąłem i postanowiłem sprawdzić osiowość otworów pod tulejki wałka pośredniego, z niedowierzania przetarłem oczy
, jak to mogło pracować. Wałek pośredni był przesunięty tzn zukosowany o 0,5 mm. Osie wałka pośredniego i głównego nie były do siebie równoległe. Prawdopodobnie podobna sytuacja była również z wałkiem głównym, ale z powodu wyrobienia gniazd nie mogłem tego sprawdzić. Z wałkiem pośrednim poradziłem sobie rozwiercając otwory pod tulejki z fi 17 na fi 18. Ta więc ta kwestia została poprawiona. a zapomniałbym dodać, że otwory pod łożyska główne wału jako tako osiowo tzn 0,05 nie osiowości więc zostają. Z silnikami z Nowej Dęby lekko nie ma 
No to od czegoś trzeba zacząć, tak właściwie to już zacząłem o tym pisać w wątku o nowym wale korbowym do Wiatra. Wydawało mi się, że plastelinowy i krzywy wał to największy problem z tym silnikiem. Poz robieniu nowego wału, przyszła kolej na naprawę wybitych gniazd łożysk skrzyni biegów tzn łożyska 6204 i igłowego. Z igłowym poradziłem sobie ponadwymiarową bieżnią, z łożyskiem kulkowym - wciśniętą tuleją naprawczą z alu wciśniętą w wytoczone miejsce po łożysku. Oczywiście było to poprzedzone pomiarami, osiowaniem i wszystkimi żmudnymi zabiegami aby osiągnąć cel. Cel osiągnąłem i postanowiłem sprawdzić osiowość otworów pod tulejki wałka pośredniego, z niedowierzania przetarłem oczy

