Strona 1 z 1
Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-05, 20:20
autor: art
Witam. Moja WSK gdy jest na biegu dusi się przy wyższych obrotach (tak jakby coś odcinało zapłon) czym to może być spowodowane??
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-05, 20:32
autor: Sławek
Ja proponował bym abyś sprawdził zapłon i świece. U mnie najcześciej takie zachowanie silnika jest spowodowane "walniętą" lub zużytą świecą.
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-05, 20:59
autor: art
Na starej i nowej świecy to samo, możliwe że to zapłon, bo ostatnio krzywka mi się odkręca... Najdziwniejsze jest to że to tylko na biegu tak sie dusi, bo na luzie normalnie się kręci na wysokie obroty.
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-05, 22:06
autor: WSKarz
Jeżeli tak to zastanów sie nad nowym kondensatorem, bo nie wiedzę innej przyczyny...
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-06, 12:21
autor: art
Już jest lepiej po zmianie kondensatora i ustawieniu zapłonu, ale teraz pojawił się inny problem, odkręcająca się krzywka przy wysokich obrotach, dokręcałem już ją 2 razy i dalej to samo... Co radzicie?
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-06, 12:51
autor: apollan
Jest taki klej, który zabezpiecza śruby przed odkręcaniem Lockite bodajże. Ale to rozwiązanie bynajmniej nie jest jedyne. Zobacz co się z gwintem dzieje, spróbuj poprawić gwint.
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-06, 14:16
autor: art
Już wszystko jest ok, dałem nową podkładkę sprężynową. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Re: Dusi się na wysokich obrotach
: 2008-05-06, 14:36
autor: ŻbiKu
Wykręć całkiem śrubę krzywki.
Wyjmij krzywkę i zobacz, że ma z boku na sobie bolec ustalający, który wsuwa się w rowek wirnika (coś jakby klin).
Jeżeli niedokręcona krzywka ma luz w tym rowku to, znalazłeś najprawdopodobniej przyczynę. Rowek ustalacza krzywki w wirniku tak napunktuj (jego ścianki), by krzywka wchodziła nawet z pewnym oporem, (ja swoją doklepywałem delikatnie gumowym) młotkiem. Zazwyczaj wystarczy delikatnie w 2-3miejscach zrobić zadziorki w tym rowku. Po doklepaniu upewnij się, że nie ma luzu, jeśli ma, to jeszcze raz skorygować.
Wszystko ładnie dokręć uważając by nie przekręcić śruby-->śruba musi być 8.8 i pod jej łbem podkładka sprężysta.
Luzy krzywki w tym rowku mimo jej dokręcenia mogą spowodować drgania, które w efekcie powodują odkręcanie się krzywki lub niedokładną pracę przerywacza, gdy silnik jest w ruchu.
dopisano:
Nie zauważyłem twoje postu nowego, ale może ta rada komuś się przyda.