Wyciek z pod kopniaka.
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Wyciek z pod kopniaka.
Witam.
Po przejechaniu okolo 30 km w moim Kobuzie zauwazalna jest spora struzka oleju, ktora wyplywa spod kopniaka.
Jak to uszczelnic?
Czy jest tam zimering czy inne uszczelnienie?
Po przejechaniu okolo 30 km w moim Kobuzie zauwazalna jest spora struzka oleju, ktora wyplywa spod kopniaka.
Jak to uszczelnic?
Czy jest tam zimering czy inne uszczelnienie?
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Tam na wałku kopniaka powinien być oring uszczelniający o ile się nie mylę
.

- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
pawel15 dokładnie tak powinien być ten oring:D
- Mieszko_94
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-06-17, 12:01
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Albo wałka od biegów tam tez jest oring moze tam jest wyciek i leci olej na starter u mnie tez tak leci pozdro
W Moich Żyłach płynie benzyna Zamiast Serca Świszczy Turbina
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Sorki Mieszko_94 ale tu jest problem z 175 a ty z tego co widze masz 125. A wsk 175 niema oringa na zmieniaczu
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Wiem, że ten temat jest stary jak cholera ale problem aktualny. Cieknie oczywiście spod wałka kopnika w mojej WSK 175. Chyba kiedyś ktoś pisał na forum, że zastosował tam simering. Jednak nie udało mi sie odnaleźć nigdzie wzmianki o tym. Może źle szukałem albo jednak niczego takiego nie było. U mnie wymiana oringów pomagała tylko na chwilkę więc postanowiłem zrobić w deklu gniazdo na simmering i osadzić tam uszczelniacz. Mam tylko pytanie: Czy od tulei do półksiężyca jest na tyle miejsca, żeby osadzić simmering np 20x40x7 (taki idzie do komara na wał) ewentualnie 20x40x10 jaki przychodzi w WSK 175 na wał.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
co do zimmeringów to nie wiem... ale czy ten zimmering który chcesz założyć to idzie od środka dekla (do sillnika), czy chcesz wytoczyć miejsca na niego od zewnętrznej strony dekla i wbić ??, mój kumpel w mz 250 ma taki zimmering na wierzchu ( z zewnętrznej strony dekla), nie wiem czy było to oryginalnie, ale nie wygląda to źle, no i na pewno dobrze uszczelnia.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/viewtopic.php?t=119
Tutaj masz ciekawy temat, ale niestety fotki wygasły. Rozmiar simmeringu jest
. Jeżeli wałek kopniaka jest taki sam jak w WSK 125 to myślę, że powinno się udać
.
Tutaj masz ciekawy temat, ale niestety fotki wygasły. Rozmiar simmeringu jest


- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Ja chce to umieścić wewnątrz dekla. Czyli w srodku silnika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Jaki to ma sens?puma pisze:Ja chce to umieścić wewnątrz dekla. Czyli w srodku silnika.
Przecież w bocznej kapie jest tulejka która powinna być smarowana, jeśli nie będzie tam oleju to CI wytrze dziurę kopniak...
Sam zobacz że oring jest w połowie tej tulejki bliżej zewnątrz...
Po drugie od środka nie ma miejsca trzeba wspawać jakiś nadlew żeby była możliwość wstawienia simerignu
Po trzecie przecież boczna kapa działa też jako dystans dla ośki wałka kopniaka więc wyklucza to simering
Jedyne rozwiązanie to wstawić malutki simering maksymalnie od zewnątrz
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
No to skoro działa jak dystans to już wszystko jasne. Muszę to zrobić na zewnątrz, poszukam tylko jak najcieńszego simmeringu. Jak już znajdę odpowiedni uszczelniacz i upewnię się, że da rade wyfrezować gniazdo (czy jest na tyle materiału) to wtedy pojade do mojego frezera artysty i mi to zrobi.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Piąte zdjęcie od dołu..
http://www.sanmedia.home.pl/garaz/index ... view&id=77#
http://www.sanmedia.home.pl/garaz/index ... view&id=77#
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
A kto wie od czego są te łożyska igiełkowe zamiast tulejek do skrzyni?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Z hurtowni..z-tomek pisze:A kto wie od czego są te łożyska igiełkowe zamiast tulejek do skrzyni?
Nie każda część (tutaj łożysko) zastosowana w usprawnionym motocyklu musi być przeszczepem z ursusa czy ruskiej motopompy.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Alien no OK ale zobacz że tu jest sam wałek zmiany biegów i nie ma wałka rozrusznika 
jak od czego te łożyska pewnie wybrane w sklepie podchodzące na któryś z wymiarów ktoś pisał że są takie łożyska pasujące w kartery ale trzeba zeszlifować wałek pośredni 1 mm

jak od czego te łożyska pewnie wybrane w sklepie podchodzące na któryś z wymiarów ktoś pisał że są takie łożyska pasujące w kartery ale trzeba zeszlifować wałek pośredni 1 mm
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Albo ciutke rozwiercić otwory w karterach. Kurcze może by zastosować patent taki w mojej 175 --> tylko że droga daleka jeszcze do tegowujcio pisze: jak od czego te łożyska pewnie wybrane w sklepie podchodzące na któryś z wymiarów ktoś pisał że są takie łożyska pasujące w kartery ale trzeba zeszlifować wałek pośredni 1 mm
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Patent ze szlifowaniem wałka nie daje rezultatu godnego kopiowania pomysłu. Anonimowy fachowiec mówił mi że po około 1500km łożyska były w strzępach. Być może wynika to z niewspółosiowości otworów, którą to wadę tulejkami można zniwelować a łożyska szybko się rozpadną. Inny powód to nieodpowiednia powierzchnia po szlifowaniu aby służyła jako bieżnia.
Inny fachowiec radził rozwiercanie gniazd za jednym razem w obydwu karterach i pozostawienie wałka w formie pierwotnej.
Fajna ta wyścigówka z linku. Zapłon Motoplat, bardzo bardzo fajne urządzenie. Można tam podpatrzeć sporo modyfikacji, które krążyły jako mity na forum
Dzyndzel do zmiany biegów jest ciekawy aczkolwiek nie rozumiem modyfikacji.
Inny fachowiec radził rozwiercanie gniazd za jednym razem w obydwu karterach i pozostawienie wałka w formie pierwotnej.
Fajna ta wyścigówka z linku. Zapłon Motoplat, bardzo bardzo fajne urządzenie. Można tam podpatrzeć sporo modyfikacji, które krążyły jako mity na forum

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
dzyndzel zmiany biegów zapewne zmieniony aby zniwelować luz nóżki biegów, Ja rozwiązałem to w swoim poradniku inaczej, bez ingerencji w zmianę czego kolwiek.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
A ja chyba wiem o co chodzi. W WSK 175, żeby wbić wyższy bieg trzeba sporo podnieść stopę, w wyścigu nie ma na to czasu więc zmodyfikowali zmieniacz tak, żeby stopę wystarczyło lekko podnieść. Takie jest moje przypuszczenie.Wojtek pisze:Dzyndzel do zmiany biegów jest ciekawy aczkolwiek nie rozumiem modyfikacji.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek z pod kopniaka.
Ogólnie cel modyfikacji jest oczywisty. Każdy wie że ten mechanizm jest wujowy 

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości