Strona 1 z 2

Cieknący olej przez odpowietrznik.

: 2009-04-08, 19:17
autor: Mateusz WSK
witam
mam taki kłopot.przez dziurke w śrubie wlewowej wylewa mi się olej.nie że jest go za dużo.
gdy pojeżdże troche ( jak np dzisiaj, silnik cieplutki ), to w okół dziurki wszedzie olej.nawet na konsoli podnóżek oraz wahaczu go rozbryzguje. problem w tym, że otwór jest w stronę wahacza.w 125 miałem w stronę cylindra więc nic sie nie lało. czy wy ( posiadacze 175 ) również macie otwór w stronę wahacza ? co mam z tym zrobić ? bo to nie że wylewa mi sie kropelka, tylko tego jest sporo, nie mam zamiaru dolewać oleju co 200km.

http://img266.imageshack.us/my.php?image=dsc00495.jpg

tutaj fotka gdy już olej zlał sie troche pod silnik, ale i tak sporo stoi tam jeszcze.
pozdr.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-08, 19:30
autor: 175mirek
Ja to mam plastikowy korek.Zakręc sobie plastikowy to nie będzie ciekło

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-08, 23:54
autor: Wojtek
Poziom oleju jest w normie? Nie jest go za dużo? Odpowietrzenie skrzyni biegów powinno być wyprowadzone wężykiem pod silnik. Wtedy przynajmniej motocykl nie jest zachlapany olejem. w WSK mogłoby to wyglądać dosyć głupio także od biedy zmień korek na plastikowy albo zaślep otwór. W moim plastikowym nie ma żadnego otworu odpowietrzającego i nie zauważyłem jakiegoś niespodziewanego wysadzania uszczelniaczy. Korek jest oryginalny. Przy wałku kopniaka mam przecieki ale nie wiem czy to wynik braku odpowietrzenia i nadmiernych ciśnień w środku czy po prostu tam zawsze i tak będzie ciekło. Spróbuj tymczasowo zaślepić otwór i zobacz czy pojawią się inne przecieki. Nie powinny raczej.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 07:55
autor: wujcio
Wycieki przy kopniaku spowodowane są tym że możesz mieć zepsuty oring pomiędzy obudową a ośką kopniakiem lub nie masz oringa pomiędzy ośką zmiany biegów a ośką kopniaka (którego standardowo w wsk 175 nie ma)
Swego czasu też mi się tak wylewało więc dorobiłem tego dodatkowego oringa jak to było w wsk 125 teraz mam zero wycieków

Przy odpowietrzniku też miałem zawsze olej w niewielkiej ilości

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 10:52
autor: Mateusz WSK
poziom oleju w normie, kilka dni temu dopiero zalewałem bo sprzęgło musiałem tam wyregulować.
spróbuję ten otwór czymś zaślepić jak radzicie, niestety nie mam innego korka wlewu do 175 więc tylko to mi zostaje.
u mnie przy kopniku również się coś leje ( teraz nie zwracałem uwagi bo tam mi bryzga to tu nie patrzyłem ). tam to nie jest tragedia, w 125 gdy założyłem nowy org. oring z epoki i tak było tam mokro.tam gdzie wspomniałeś Wujcio to rzeczywiście standard, ja też nie mam tu oringu.muszę z tym coś zrobić, bo co będzie jak będe kogoś wiózł w białych spodniach i zaraz będą z oleju :P.
z tego co pamiętam mam jeszcze z WFMki silnika jakieś korki to poszukam, ale pewnie za małe będą...
dzięki za porady ;)
pozdr.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 11:00
autor: ŻbiKu
a odpowietrznik nie jest czasami w tylnym górnym mocowaniu silnika, niedaleko tulei gdzie przechodzi śruba jest dziurka po prawej stronie.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 15:30
autor: Wojtek
Nie bardzo rozumiem gdzie ten oring pomiędzy dwoma wałkami miałby się znaleźć. Po prostu nałożyć go na wałek zmiany biegów i wcisnąć do środka wałka kopniaka? Jaki wymiar? Nie powoduje to nadmiernych oporów i wrzucania biegu przy kopaniu?

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 17:30
autor: rykun
Ja w swoim motorze też to mam i najprawdopodobniej strzeliła uszczelka pomiędzy karterami. Po prostu stwarza się ciśnienie w skrzyni biegów i olej wydostaje się wszystkimi otworami najczęściej odpowietrznikiem lub pomiędzy wałkiem kopnika i wałkiem zmiany biegów. Można zaślepić odpowietrznik ale ciśnienie musi mieć swoje ujście. Ja mam na korku wlewu oleju wywiercony otwór i wsadzony gumowy przewód który idzie do zębatki łańcuchowej na wałku zdawczej. Wyciekający rurką olej smaruje łańcuch.

Co do dodatkowego oringu na wałku zmiany biegów to trzeba wytoczyć na nim rowek o szerokości oringu. Inaczej oba wałki będą się blokować i nie wciśniemy tam w ogóle żadnego uszczelnienia.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-09, 23:47
autor: wujcio
Żbiku niestety nie, patrzyłem dziś na rozebrane kartery i ta dziura jest jedynie w jednym karterze w drugim nie lączy się w żadne sposób z komorą skrzyni biegów więc za bardzo nie ma się tam co odpowietrzać ;/

Rykun dokładnie o to mi chodziło z tym oringiem :)

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-10, 00:51
autor: ŻbiKu
genealogia wuesek jest bez ładu i składu różnice między dwoma oryginalnymi wałkami ;]


Obrazek

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-10, 09:26
autor: wujcio
nom dzięki temu rowkowi nic nie cieknie :) oczywiście trzeba dopasować odpowiedni oring

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-10, 11:51
autor: Mateusz WSK
no to wszystko jasne myśle co do oringa. u mnie niestety jest wałek bez oringa.
zakręciłem wczoraj metalowy korek z WFM, otwór jest po drugiej stronie więc problem myśle że zniknie.sprawdze czy nie cieknie dopiero gdy przełoże osprzęt do ramy z papierami.
pozdr.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-10, 12:03
autor: rykun
Przypadkiem wałek z oringiem nie był stosowany w gazeli i ogólnie w silnikach z wnęką pod rozrusznik? W nowszych modelach zrezygnowano z niego.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-11, 12:41
autor: Sebastian440
Ja w 059 w s2 mam oring, więc pewnie każdy z wnęką go ma.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-04-12, 23:08
autor: Mateusz WSK
pewnie tak.
widze że jest taki sam temat troche niżej, że go nie zauważyłem... ;/

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-06-07, 13:09
autor: wujcio
ŻbiKu pisze:a odpowietrznik nie jest czasami w tylnym górnym mocowaniu silnika, niedaleko tulei gdzie przechodzi śruba jest dziurka po prawej stronie.
wujcio pisze:Żbiku niestety nie, patrzyłem dziś na rozebrane kartery i ta dziura jest jedynie w jednym karterze w drugim nie lączy się w żadne sposób z komorą skrzyni
Przy polerowaniu karterów muszę stwierdzić że Żbiku ma 100% rację ta dziurka jest to odpowietrznik silnika :)

Sprytnie to zostało wymyślone bo są dwa tak jakby wycięcia przelewowe które tworzą kanał dzięki czemu nie ma możliwości żeby olej tamtędy się wylał (albo zmniejsza to prawdopodobieństwo jego wylania) a powietrze swobodnie może przepływać :)

Na początku popatrzyłem tylko na jeden karteri wydało mi się że dziurka nie ma połączenia z środkiem silnika ale dopiero jak zobaczyłem drugą połówkę widać że wszystko jest połączone :)

Więc wiercenie dziury w korku od wlewu paliwa to jest zły pomysł i można spokojnie go zakręcić na siłę i nic się nie stanie.

Ktoś na czacie pisał ostatnio że jak nie ma dziury w korku od wlewu oleju to ciśnienie oleju w skrzyni biegów może rozerwać uszczelnienia na wale jest to oczywiście bzdurą bo olej w skrzyni jest tylko rozbryzgiwany a jeśli teraz brać pod uwagę ten odpowietrznik to silnik jest w 100% odpowietrzony jeśli ten kanalik nie jest zatkany:)

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-07-19, 19:12
autor: Mateusz WSK
witam ponownie.
przez odpowietrznik nic juz nie cieknie, mam chromowaną śrubę bez dziurki i podkładkę podobną jak w gaźniku.
ostatnio zalałem olej Motul, jest on żadszy i pojawił się problem:wczoraj zrobiłem po drodze 50km. troche cieknie z pod łba śruby z prawej strony pokrywy która przechodzi przez to mocowanie spreżyny kopnika i z jednej na dole.Jak to można załatwić ? Dokręcone są mocno.Ku mojemu zdziwieniu pojawił się też przy tym wsporniku gaźnika.Mam tam jedną śrubę zakręconą, wydaje się ze to z pod nie wycieka, tylko dziwne bo mam podkładke pod śrubą.Czy te otwory są na wylot do wnętrza silnika czy nie dochodzą do wnętrza ? Jak to możliwe żeby z tamtąd sie wydostawało jeżeli nie są na wylot ? Czy śruba wlewowa bez odpowietrznika może mieć coś z tym wspólnego ? Gdyby to wyciekało malutko czy tylko wilgotne to tam nic, ale stopka centralna jest mokra no i pod silnikiem też.Brzydko to wygląda, a jak ktoś to zobaczy to sie za głowe złapie :P.Zapewne jeżeli tego nie załatwie to za niedługo będe musiał dolać,w szczególności własnie pod tym wspornikiem bo tam najgorzej jest ;/. A ten Motul to nie 15zł tylko 33zł :P
Proszę o porady :)
pozdr.

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-07-19, 20:02
autor: 175mirek
Ja mam ten sam problem.Olej ładuje mi wszystkimi dziurami które tylko są...zakręciłem metalowy korek od wfm z zatkanym odpowietrznikiem i troche lepiej ale olej normalnie sie leje...nie wiem co zrobić.nieładnie to wygląda.leci tez spod wspornika gaźnika ale z tym mozna sobie poradzić(Mateusz śruby są do środka na wylot).nie wiedziałem ze ta dziurka to odpowietrznik i nie zrobiłem w uszczelce otworu...podziubie drutem i zobacze kompresorem czy wchodzi tam powietrze i jak bedzie leciało to znaczy ze jest drozny.Mam cały mokry silnik w tylnej częsci a pomiędzy karterami nic nie cieknie.Moze jedynie z pod dekla bo nie dałem uszczelki tylko na sam sylikon.No i stopki i rama zabryzgana :/

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-07-19, 22:37
autor: wujcio
jeśli nie zrobiłeś otworu w uszczelce to raczej na nic te przedmuchy chyba ze przebijesz dobrze drutem bo tam jest taki kanał a nie prosty otwór na wylot do silnika.
Myślę ze masz nie szczelny simering albo uszczelkę w skrzyni korbowej. A jak odkręcisz korek od wlewu oleju to czuć ciśnienie przy pracy silnika? bo w skrzyni korbowej raczej nie powinno być tego jedynie przepływ oleju ale jak jest rzadki to możliwe ze się za szybko przemieszczać i chlapie

Re: cieknący olej przez odpowietrznik

: 2009-07-19, 22:58
autor: 175mirek
Zmienie simmering jak bede zmieniał łańcuszek.Zobacze czy pomoze