Silnik 059-3
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Silnik 059-3
Jak w temacie,chciałbym uzyskac nieco informacji na temat tej wersji silnika.Zakupiłem dziś ramę od S1 wraz z blokiem silnika z takim oznaczeniem (numery zgodne więc blok z kompletu).Czy ktoś mógłby przybliżyc mi w jakich modelach i w jakich latach był stosowany,a przede wszystkim czy różnił się czymś od klasycznego 059 poza nazwą?
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Inny rodzaj głowicy (niższa), moc 15 KM, szły w dudku i S1.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
W takim wypadku mamy rozbieznosci, ponieważ oryginalny katalog części informuje, że symbol glowicy zastosowanej w M21W2 i M21W2S jest identyczny - stąd wniosek, że glowica niczym się nie rózni. Ponadto w oryginalnej instrukcji obsługi do WSK M21W2S podano moc 14 KM (silnik W2BxS).
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Taki chwyt marketingowy powiadasz z tymi 15KM ?
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Mozliwe, że jest to chwyt marketingowy lat 70-tych. W każdym razie jakoś do tej pory nikt nie potrafi podać w pełni racjonalnego pochodzenia dodatkowego 1 KM. Literatura jak widać dostarcza sprzecznych informacji. Osobiście nie traktuję informacji o zwiekszonej mocy jako pewnika.
Jako ciekawostkę podam, że podczas MWB, który odbył sie w tym miesiącu byłem świadkiem, jak handlarz sprzedający Dudka opowiadał o nim potencjalnemu klientowi. Według niego moc wynosiła 18 KM (na prawde tak powiedział). Taki stan wiedzy nazywa sie niewiedzą, bo nie sądzę, żeby głowica była aż tak obnizona.
Jako ciekawostkę podam, że podczas MWB, który odbył sie w tym miesiącu byłem świadkiem, jak handlarz sprzedający Dudka opowiadał o nim potencjalnemu klientowi. Według niego moc wynosiła 18 KM (na prawde tak powiedział). Taki stan wiedzy nazywa sie niewiedzą, bo nie sądzę, żeby głowica była aż tak obnizona.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Gacku, ja przypuszczam, że głowica była inna, a ten sam symbol to przeoczenie instrukcji. Wiele części w Junaku M10 jest faktycznie innych jak w M07, a katalog podaje, że to część od M07 - np. bak, siedzenie.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
posiadałem taką głowicę płytką (s2)i zwykłą (m21w) różnice było widać gołym okiem że jest fabrycznie obniżona, i do tego miała gumy wyciszające w poprzek, a skoro głowica była splanowana to czemu ten 1 kuc miałby nie dojść??.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Ja wiem, że takie głowice istaniały. Postaram się to potwierdzić książkowo.
- arek wsk175
- Posty: 37
- Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 lelek
- Lokalizacja: okolice Swidnika
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
były takie głowice , posiadam taką.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Wszyscy posiadają ale zdjęć nikt nie raczy wstawić...
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
A najlepiej jakby ktoś miał zdjęcie tej głowicy obok zwykłej żeby dało się dostrzec te różnice.
Ostatnio zmieniony 2009-06-27, 19:22 przez kamil_Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Przecież ja wstawiałem zdjęcia.Wpiszcie w wyszukiwarke hasło: 3 rodzaje głowic
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
To ja wstawie bezpoeśredni link http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=58 ... %C5%82owic
Wychodzi na to że mam głowice od 059 i 060 (tylko w lepszym stanie niż ta na zdjęciu)
Wychodzi na to że mam głowice od 059 i 060 (tylko w lepszym stanie niż ta na zdjęciu)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
15 KM uzyskano przez:
- zwiększony stopień sprężania,
- krótsze kolanko,
- inny układ wydechowy.
W jakiejś książce miałem to wszystko rozpisane, tylko kurde gdzie? Ba, nawet wykres mocy był. Wynikało z niego, że 15KM było, ale w wyższych obrotach i kosztem niskich.
- zwiększony stopień sprężania,
- krótsze kolanko,
- inny układ wydechowy.
W jakiejś książce miałem to wszystko rozpisane, tylko kurde gdzie? Ba, nawet wykres mocy był. Wynikało z niego, że 15KM było, ale w wyższych obrotach i kosztem niskich.
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 059-3
I tutaj już literatura jest sprzeczna. Dlaczego Dla wszystkich silników w tym 059-3 podano stopień sprężania 9. Strzelam, że 059-3 miał stopień sprężania 10,5:1 jako, że powyżej tego potrzebna by była benzyna powyżej 100 oktanów.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Znalazłem .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Fajnie, że podałeś źródło z jakiego pochodzi ten wykres
W książce "WSK budowa eksploatacja naprawa" H. Załęski podaje, że zwiększenie mocy spowodowane jest zastosowaniem górnego układu wydechowego (z tej właśnie książki pochodzi wykres przytoczony powyżej). Z tego co pamiętam nie ma tam wzmianki o obniżaniu głowicy. Czemu w przypadku innych modeli z górnym wydechem nie ma informacji, że miały wyższą moc Taka informacja pojawia się na pewno przy Dudku i (chyba) S1. A co w takim razie z S2
W książce "WSK budowa eksploatacja naprawa" H. Załęski podaje, że zwiększenie mocy spowodowane jest zastosowaniem górnego układu wydechowego (z tej właśnie książki pochodzi wykres przytoczony powyżej). Z tego co pamiętam nie ma tam wzmianki o obniżaniu głowicy. Czemu w przypadku innych modeli z górnym wydechem nie ma informacji, że miały wyższą moc Taka informacja pojawia się na pewno przy Dudku i (chyba) S1. A co w takim razie z S2
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Dobre pytanie Johnny. S1 i Dudek miały niższą głowicę, S2 standard. W takim razie 15KM zawdzięczamy tylko wydechowi czy też i głowicy?
PS. Wziąłem to z jakiegoś wycinka, ktoś na forum wrzucił kilka stron książki. Plik nazywał się:
PS. Wziąłem to z jakiegoś wycinka, ktoś na forum wrzucił kilka stron książki. Plik nazywał się:
Także nie wiedziałem jaki to tytuł .Ksi--ga-Naprawa-silnik--w-W2-i-pochodnych
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 059-3
Większe ciśnienie sprężania raczej będzie mieć wpływ tylko na moment obrotowy, no chyba że się mylę to mnie poprawcie. Wydech gra raczej w dwusuwie szczególną rolę pt. zakres obrotów. Poza tym dyfuzor musi być odpowiednio dobrany do wielkości komory spalania. Ja bym raczej powiedział, że najbardziej od wydechu zależy w jakim zakresie obrotów mamy pełną moc. 059-3 ma tę moc w zakresie 6600 obr/min co oznacza, że górne tłumiki były strojone wyżej. Wydaje mi się także, że taki tłumik był trochę dłuższy niż standardowy dolny... Czy to może złudzenie optyczne
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 059-3
Ciekawa jest kwestia górnego wydechu, musiałby mieć porównanie i przjechać się z dolnym jak i górnym wydechem. Tak apropos jeździłem 125 już w wielu konfiguracjach wydechów ( górny , dolny, od 175 ) i nie było praktycznie żadnej różnicy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości