Strona 1 z 1
[wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 18:07
autor: domik100
Siemka mam problem z wsk 175, nie chce zapalić.
Gaźnik jest na pewno sprawny tylko rozregulowany, cylinder, tłok i pierścienie w dobrym stanie.Zapłon ustawiony na 4 mm przed GMP (próbowałem różnych kombinacji), styki przerywacza jakieś 0.2-0.4 mm.Słaba kompresja, cylinder -> kartery uszczelnione,
gaźnik->cylinder uszczelnione, próbowałem z uszczelką pod głowicą i bez niej to samo.Simeringi chyba trzymają bo są kupione nowe i założone silnik jeszcze na nich nie był odpalony.Fajka sprawna na 100 %,przerywacz nowy, świeca nowa sprawna, cewka (nie wiem), kondensator (nie wiem). Iskra silna fioletowa z mocnym przestrykiem.Silnik przepala mieszankę daje oznaki życia ale nie odpala.
Nie wiem pytajcie i piszcie co mam robić, bo już nie mam sił do tej wsk.
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 18:26
autor: WSK
domik100 pisze:sprawny tylko rozregulowany
,Słaba kompresja,
Simeringi chyba trzymają bo są kupione nowe i założone silnik jeszcze na nich nie był odpalony
cewka (nie wiem),
kondensator (nie wiem).
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie "Co mam robić?"
Na podpowiedź zacznij od kondensatora i odpalenia z podlaniem benzyny do cylindra.
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 19:34
autor: domik100
kondysz wymieniony jutro ją pchne i napisze co i jak
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 19:50
autor: man on the WSK
Ustaw gaźnik na wyjściowe ustawienia do regulacji - wkręć do oporu poziomą śrubę regulacji , a tę od położenia przepustnicy wkręć na jakieś 3/4 długości.Powinien odpalić na dość wysokich obrotach. Z tą słabą kompresją też pasowałoby coś zrobić - tylko nie słynny "remont" w stylu wymiana samego tłoka i pierścieni bez szlifu co jest niestety strasznie "popularne". Zrób szlif cylindra najlepiej pod oryginalny tłok. Sprawdziłeś pierścienie - czy nie są popękane?Czy Twój gaźnik jest aby na pewno sprawny - nie ma zbyt dużych luzów na przepustnicy? Tłumik nie jest zatkany?
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 20:12
autor: domik100
kondensator wymieniony jutro ją pchnę
gaźnik cylinder tłok pierścienie przełożone od dobrze jeżdżącej wsk
gaźnik stan b.dobry (małe spalanie i wsk dobrze jeździła na nim)
pierścienie na 100 % dobre ponad 3 razy cylinder dzisiaj ściagałem
cylinder i tłok są w dobrym stanie to musi być coś innego.
wleje z 10-20 ml pod świece, ustawie gaźnik jak proponujesz i zobaczę co będzie
Kondensator do 175 powinien mieć oznaczenie 0.22 uf ??
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 20:53
autor: Adi_CK
Mówisz, że próbowałeś różnych ustawień zapłonu... ale 4 mm przed GMP
Nie spodziewałbym się, że się odezwie przy takim wyprzedzeniu. Ustaw 3,5 mm, przerwę na platynkach 0.25 - 0.3 mm
i wtedy można próbować.
I ta kompresja też na pewno nie jest bez znaczenia.
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 21:22
autor: Karlicek
Przecież dla W2B to jest książkowe wyprzedzenie.
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 21:31
autor: Adi_CK
To chyba korzystamy z różnych źródeł. Z ciekawości zajrzałem teraz do książki "Naprawa motocykli WSK" H. Załęskiego z 1986 r. i tam jest podane dokładnie: "3,5 +/- 0,2 mm". Tak też mam u siebie i pali bezproblemowo.
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 21:34
autor: WSK
domik100 pisze:
Kondensator do 175 powinien mieć oznaczenie 0.22 uf ??
Tak, teraz podajże większość kondensatorów posiada 0,22 uF, im większa liczba uF (mikro faradów) tym kondensator "lepsiejszy"
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 21:36
autor: domik100
0.5 mm chyba nie robi różnicy aż tak dużej powinna przynajmniej odpalić i przerywać
Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-21, 21:43
autor: Adi_CK
Oj, zdziwiłbyś się.

Re: [wsk 175] Problem z odpaleniem
: 2011-09-23, 19:51
autor: domik100
Problem chyba rozwiązany.
Rozpołowiłem dzisiaj silnik, patrze a tu łożyska igiełkowego w stopie wału nie ma.
Całe wysypało.