Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
Witajcie, potrzbuję przeprowadzić renowację baku, planuję to rozegrać w ten sposób że zasypię go piaskiem i zamocuję jakoś do tokarki na wolnych obrotach go troszkę przepiaskuje. Następnie zaleję go jakimś odrdzewiaczem zmieniając co jakiś czas ułożenie, jaki odrdzewiacz polecacie? No i ostatecznie po wypłukaniu jakiś środek/ lakier zabezpieczający. Dobrze kombinuję? Może macie inne, lepsze sposoby? Zbiornik od środka dosyć znacznie skorodowany. Chodzi o zbiornik od OSY
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
Dobrze kombinujesz.
A co do zabezpieczenia to zadzwoń tu:
http://kanuj.pl/
I pogadaj . Zawsze coś doradzi
A co do zabezpieczenia to zadzwoń tu:
http://kanuj.pl/
I pogadaj . Zawsze coś doradzi
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
Ja bym tam piachu nie sypał bo potem jest problem z wypłukaniem. Jeśli już to lepiej wkręty stalowe itp. plus np. ropa.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
Bawiłem się już w jakieś nakrętki, kamienie, ropy, sropy itp i nie zawsze do końca było dobrze. Odżałowałem i wysłałem zbiornik do Kanuj pl. Koszt to 25 zł za litr pojemności zbiornika. Zbiornik wrócił do mnie ogarnięty w środku, co jakiś czas odkręcałem odstojnik żeby sprawdzić czy jest jakiś syf i zawsze było czyściutko. Polecam!
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
mimo wszystko chcę to zrobić sam
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
A czym zabezpieczasz w środku po takiej operacji żeby ruda nie powróciła?zubr9471 pisze: ↑2020-10-13, 11:37Mój Boże 25zł za litr pojemności to wychodzi 300zł za bak WSK ?! Ja odrdzewiałem bak do komara sporta w następujący sposób: pierw nasypałem do środka troche grysiku i zalałem to roztworem fosolu z wodą w proporcjach 50:50 w ilości 1 litr. Potem potrząsałem prawo-lewo żeby grys działał jak pilnik i zostawiałem na kilka godzin. Następnie zmieniałem pozycje. I tak kilka razy. Ważne jest aby stosować roztwór rozcieńczony wodą i zmieniać pozycje baku co kilka godzin w przeciwny wypadku kwas wygryzie wżery.

- Szatek
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
- GG: 46536838
- Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75 - Lokalizacja: Głowno
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
Skuteczny, trwały, galwaniczny i tani sposób to fosforanowanie. 70 zł za 9-cio litrowy zbiornik.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
coś więcej na ten temat? wykonywałeś w warunkach domowych?
- Szatek
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
- GG: 46536838
- Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75 - Lokalizacja: Głowno
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa
W warunkach domowych będzie raczej ciężko to zrobić. Takie usługi wykonują np. Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A. w Łodzi.
Zbiornik paliwa mojego Rometa 50-TS-1 po fosforanowaniu:


Zbiornik jest pokryty od wewnątrz i z zewnątrz, powłoką antykorozyjną i odporną na działanie paliwa. Tą powłokę można bez problemu pokrywać z zewnątrz podkładami epoksydowymi itp.
Zbiornik paliwa mojego Rometa 50-TS-1 po fosforanowaniu:


Zbiornik jest pokryty od wewnątrz i z zewnątrz, powłoką antykorozyjną i odporną na działanie paliwa. Tą powłokę można bez problemu pokrywać z zewnątrz podkładami epoksydowymi itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości