Strona 1 z 1
Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 15:15
autor: srkhan
Witam, wczoraj w stodole znalazłem WSK. Niestety bez silnika i innych podzespołów . Czy pomożecie w identyfikacji modelu i rocznika? Tabliczka znamionowa jest bardzo pordzewiała i ciężko odczytać dane. Dziś spróbuję ją oczyścić tylko nie bardzo wiem czym. Ma ktoś sprawdzony sposób? Chciałbym ją uruchomić, poskładać.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 15:25
autor: sopi220
wsk 125 b3 z 1971 roku.fajny egzemplarz
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 15:34
autor: srkhan
Dzięki za szybką odpowiedź . Jestem laikiem w tematyce WeSeK. Dlaczego uważasz, że to fajny egzemplarz ??
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 15:36
autor: sopi220
chpdzi o rzadki kolor lakieru.poszukaj na forum.były omawiane wski w takim malowaniu.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 15:55
autor: Szczepan
WSK M06b3 z 1971, bardzo łady i rzadki egzemplarz w takim malowaniu.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 16:02
autor: srkhan
A czy ma ktoś jakieś materiały które mogły by być pomocne w renowacji tej "maszynki"? Chodzi mi o jakieś instrukcje typu"sam naprawiam" czy jakies inne na podstawie których mógłbym ustalić jakie części szukać by była ona zrobiona na oryginał ? Ciekawi mnie czy są jakieś dane np ile szt wyszło w takim kolorze . No i jak fabrycznie były określane te kolory
Pozdrawiam.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 16:09
autor: sopi220
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 16:09
autor: Szczepan
Wszystko jest opisane na forum. Materiały, o które pytasz są w forumowej biblotece.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 16:31
autor: srkhan
Dzięki za pomoc! Wszystko już pobrałem i zabieram się do lektury.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-08, 17:09
autor: maykii
srkhan pisze:Dzięki za pomoc! Wszystko już pobrałem i zabieram się do lektury.
Taka postawa się chwali !

Szybko konkretnie, bez zbędnego pitu pitu

Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-09, 22:13
autor: srkhan
No tak, nie ma nad czym się rozdrabniać. Najpierw muszę poczytać a potem zadawać sensowne pytania.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-10, 22:29
autor: srkhan
Mam pytanie, czy po nr silnika można odczytać datę produkcji?? Chciałbym w ta ramę wstawić oryginalny silnik tzn. s tego samego roku co WSK-a. Czy ten silnik był by ok??
http://allegro.pl/wsk-125-silnik-i1658424345.html
lub ten??
http://allegro.pl/silnik-wsk-125-wfm-or ... 42803.html
Dzięki za pomoc.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-10, 22:44
autor: Savier
Po numerze silnik można odczytać rok, ale ja się na tym nie znam.
Przy wyborze silnika musisz zwracać uwagę na kilka istotnych szczegółów.
1.jpg
Objaśnienia do fotki:
1 - bicie numeru silnika powinno być w jednej linii. Na dole nie powinno być nadlewu na którym widniałoby "051".
2 - cylinder w 1971 powinien być żeliwny.
3 - śrub musi być 3
4 - na kapie od sprzęgła powinien widnieć żołądź w trybie pomiędzy literkami ZM. Nie mylić z żołędziem, w którym widnieje "1"
5 - tutaj musi znajdować się króciec. Fabrycznie montowano go od modelu B1.
Po tym z grubsza będziesz mógł oceniać, czy silnik będzie pasował pod rocznik.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-10, 23:07
autor: srkhan
Dzięki za odpowiedź, czyli te dwa niestety nie pasują
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-11, 22:26
autor: pawel15
Ten pierwszy myślę, że byłby OK. Ten drugi jest starszy. Chwali się takie podejście(denerwuje mnie, gdy w dwuramówkach z lat 60' widzę silnik z końca produkcji- z numerem w dwóch liniach, innymi deklami bocznymi, alu cylindrem

). Nie myślałeś zostawić WSKi w oryginalnym, bardzo rzadkim kolorze?
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-11, 23:03
autor: srkhan
Właśnie chce zostawić kolory oryginalne. Niestety trzeba będzie całość prysnąć na nowo. Ubytki lakieru i wżery są zbyt mocne. Postaram się dobrać kolory jak najbardziej zbliżone do oryginału.
Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-11, 23:29
autor: jarek
Co do lakieru to weź jakieś elementy z dobrze zachowanym lakierem wymyj, potem papierkiem wodnym np1500 lekko zeszlifować brud co się wkomponował w lakier, następnie polerka jakąś pastą np automax lub podobną. Z tak przygotowanymi elementami udać się do mieszalni lakierów i na pewno coś dobierzesz odpowiedniego. Jak ja kiedyś byłem w mieszalni tak dla zorientowania się w sprawie koloru yellow bahama pan pokazał ze 3 kolory z palety dużego fiata, po czym wyciągnął próbniki z kolorem żółtym który miał z ponad 100 odcieni tak więc jest z czego wybierać i oto nie musisz się martwić

Re: Identyfikacja modelu
: 2011-06-12, 00:09
autor: srkhan
Dzięki za wskazówki
przenoszę temat by nie offtopować na
viewtopic.php?f=71&t=9262&p=481999#p481999