Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
O ile się nie mylę to ten pan sprzedaje szprychy które u innych dostaniesz za 15zł/komplet.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Szymku już ci mówię jak to jest ze szprychami, takie dam ci za darmo. Zobacz na zdjęcie, ta szprycha ma gwint chyba większy niż standardowo przez co nie pasuje w stare, oryginalne nyple. Jeśli tak to te nyple są większe i zapewne będą za duże do otworów w obręczy. Jutro dzień garażowy to zrobię ci zdjęcia dla porównania włącznie z pomiarami,
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Te szprychy normalnie pasują do wueskowej obręczy- nyple również. W oryginalne nyple tylko oryginalne szprychy. Średnice mają chyba o 0,4mm większą niż wueskowe ale to akurat dobrze, bo lepiej wygląda koło- nie jak od kolarzówki.
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Z tym kołami jak widać do dziś są problemy:)
Napiszę do producentów/dystrybutorów felg w/w jakie są średnice otworów pod szprychy i wtedy już będzie łatwiej coś dobrać.
Zobaczymy też, jak wyjdą oryginały z nową powłoką Zn-Ni.
A ten zestaw?:
http://allegro.pl/szprychy-wfm-wsk-jawa ... 57991.html
Napiszę do producentów/dystrybutorów felg w/w jakie są średnice otworów pod szprychy i wtedy już będzie łatwiej coś dobrać.
Zobaczymy też, jak wyjdą oryginały z nową powłoką Zn-Ni.
A ten zestaw?:
http://allegro.pl/szprychy-wfm-wsk-jawa ... 57991.html
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Twoja kasa Panie...
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Zygmunt?
Tu nie chodzi o kasę tylko o to czy ktoś ma takie produkty i może coś na ich temat powiedzieć.
Ja mogę dołożyć i kupić droższe ale jakość musi iść w parze z ceną.Niech to będzie na wieki:)
Tu nie chodzi o kasę tylko o to czy ktoś ma takie produkty i może coś na ich temat powiedzieć.
Ja mogę dołożyć i kupić droższe ale jakość musi iść w parze z ceną.Niech to będzie na wieki:)
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Na wieki nic nie będzie. Moja rada jest taka że jak masz oryginalne szprychy i obręcze proste to ODNAWIAĆ i omijać obecną produkcję szerokim łukiem.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
220zł to przegięcie, u Bartnika już byś sobie dorobił 

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Świetna racja, ja kupiłem i leżą w czeluściach garażu, a stare odnowione jak laleczka są. Szymku daj adres to ci wyślę kupione w multicargramsiu pisze:Na wieki nic nie będzie. Moja rada jest taka że jak masz oryginalne szprychy i obręcze proste to ODNAWIAĆ i omijać obecną produkcję szerokim łukiem.

-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
to tak jak umnie współczesna produkcja kupiona już dobrych kilka lat temu leży na półce i tylko przekładam z miajsca na miejsce.marek-robert pisze:... ja kupiłem i leżą w czeluściach garażu...
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Szprychy ok.Jestem za żeby zostawić i odnowić.
Ale felgi muszą być nowe,proste i w chromie:)Nie odpuszczę:)
Ale felgi muszą być nowe,proste i w chromie:)Nie odpuszczę:)
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Pytanie z nieco innej beczki.
Czy do piaskowania i malowania proszkowego demontować stare łożyska?
Zastanawiałem się nad tym w trosce o otwory w które trzeba bedzie na powrót umieścić nowe łożyska.
ewentualnie czy do malowania należy zaślepić te otwory?
Czy mogę prosić aby jeszcze raz ktoś konkretnie podał gdzie obecnie można kupić szprychy na 19 cali z mosiężnym nyplem w dobrej cenie i jakości?
Ja nie mam wyboru i muszę kupić bo moje koła mają szprychy w stanie opłakanym.
Czy do piaskowania i malowania proszkowego demontować stare łożyska?
Zastanawiałem się nad tym w trosce o otwory w które trzeba bedzie na powrót umieścić nowe łożyska.
ewentualnie czy do malowania należy zaślepić te otwory?
Czy mogę prosić aby jeszcze raz ktoś konkretnie podał gdzie obecnie można kupić szprychy na 19 cali z mosiężnym nyplem w dobrej cenie i jakości?
Ja nie mam wyboru i muszę kupić bo moje koła mają szprychy w stanie opłakanym.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Możesz zostawić i dodatkowo zakleić taśmą 

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
A czy faktem jest że nyple mosiężne i stalowe mają inne rozmiary? Felga jest oryginał 55 rok i chciałbym odbudować zgodnie z oryginałem..
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
http://www.bartnik.com.pl/
Tutaja dorabiają szprychy i nyple jakie chcesz.
Z zebranych przeze mnie informacji wynika ,iż ich robotę się chwali.
Szprychy na koła do mojej garbatej z 73r to koszt ok 180zł.
Tutaja dorabiają szprychy i nyple jakie chcesz.
Z zebranych przeze mnie informacji wynika ,iż ich robotę się chwali.
Szprychy na koła do mojej garbatej z 73r to koszt ok 180zł.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Panowie co zrobić z nyplami mosiężnymi?
Czy w oryginale były cynkowane? Czy czysty mosiądz?
Wyczyściłem je, spolerowałem staliwem jednak barwa jeszcze nie taka jakby się chciało i sam nie wiem co z tym zrobić a chcę tak jak było oryginalnie.
Czysty mosiądz czy ocynk? KOS 85rok
Czy w oryginale były cynkowane? Czy czysty mosiądz?
Wyczyściłem je, spolerowałem staliwem jednak barwa jeszcze nie taka jakby się chciało i sam nie wiem co z tym zrobić a chcę tak jak było oryginalnie.
Czysty mosiądz czy ocynk? KOS 85rok
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
...tez kiedyś czyściłem staliwem ale szkoda czasu i pracy - teraz czyszczę mosiężne nyple odpowiednim roztworem kwasu azotowego (w drodze wyjątku można potraktować je ogólnie dostępnym chlorkiem żelaza) - efekt końcowy superStaroModny pisze:Panowie co zrobić z nyplami mosiężnymi?...Wyczyściłem je, spolerowałem staliwem jednak barwa jeszcze nie taka jakby się chciało.

- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Ja zazwyczaj czyściłem stalowa szczotką drucianą na wiertarce/szlifierce:)
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
próbowałem szczotką na szlifierce, aby uzyskać odpowiedni kolor musiałem praktycznie stracić nypel
czyli nyple mosiężne mają pozostać mosiężne tak?
czyli nyple mosiężne mają pozostać mosiężne tak?
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
...no bo po szczotkach drucianych stalowych czy nawet mosiężnych po mniejszej lub większej obróbce z nypla robi się z niego bezkształtny kawałek metalu mający już niewiele wspólnego z nyplem, później jest też spory problem z centrowaniem koła - wyoblone kształty uniemożliwiają użycie klucza do ich obracania przy centrowaniuStaroModny pisze:próbowałem szczotką na szlifierce, aby uzyskać odpowiedni kolor musiałem praktycznie stracić nypel

...co do kwestii samych nypli to jak się u siebie przyjrzałem z sześciu egzemplarzy kosa (oryginalnie zachowane przednie koła) oprócz jednego koła, pozostałe pięć ma niczym nie zabezpieczone poczerniałe mosiężne nyple. Czy jednak była tu jakaś reguła tego nie potrafię powiedzieć?StaroModny pisze:czyli nyple mosiężne mają pozostać mosiężne tak?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość