Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Jak udało się wycentrować?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Tata pokombinował ze znajomym i przednia obręcz podobno prosta (nie mam na czym sprawdzić). Tylna niestety nie... Nie wiem co z nią zrobić, tata mówi, że coś się jeszcze pokombinuje. Pół biedy, bo to tył.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Chyba se jaja robisz. Krzywe koło z tyłu to dopiero się źle jeździ......Pół biedy, bo to tył.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
I tak źle i tak niedobrze, cóż zrobisz.
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Jak masz robić remont i założyć krzywe koło, to lepiej kup cebre i nie marudź, że Lelek za słaby i trzeba membrany zakładać 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Ja nie marudzę, że jest słaby, ja po prostu to wiem
.
Dobre wieści. Koło wycentrowane przez fachowców. Ja tego niestety nie robiłem, szkoda, może bym się czegoś nowego nauczył? W każdym bądź razie tam, gdzie jest krzywa felga w pewnym momencie obręcz "skacze". Gdzie indziej nic takiego nie ma i jest prościutko. Fajnie to wygląda
. Postaram się zamieścić filmik z kręcenia kołem na wahaczu.

Dobre wieści. Koło wycentrowane przez fachowców. Ja tego niestety nie robiłem, szkoda, może bym się czegoś nowego nauczył? W każdym bądź razie tam, gdzie jest krzywa felga w pewnym momencie obręcz "skacze". Gdzie indziej nic takiego nie ma i jest prościutko. Fajnie to wygląda

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Czyli jestem fachowcem jeżeli też tak u mnie jest po wycentrowaniu?
Niektóre twoje posty normalnie rozwalają....

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
A co zrobi fachowiec jak obręcz krzywa? Do tego trzeba magii
.
PS. Twoje posty czytam na moich wieczornych spotkaniach z papieżami, zawsze mają ostry polew.

PS. Twoje posty czytam na moich wieczornych spotkaniach z papieżami, zawsze mają ostry polew.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-06-03, 17:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Narazie nic
- Lokalizacja: Luzino
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Mam pytanie odnośnie szkiełkowania. Chciałbym wiedzieć czy po szkiełkowaniu trzeba malować czy coś?
- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Jak robiłem remont swojego motoru to na oponie w jednym miejscu 0 bieżnika tak jak by po ostrym hamowaniu później się okazało że koło miało centre i dlatego wytarł się bieżnik, oczywiście trwało to wycieranie kilka dobrych lat kiedyś się tym nikt nie martwił ważne było aby się koła kręciły.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Nie, po szkiełkowaniu nic się raczej nie robikuba5642 pisze:Mam pytanie odnośnie szkiełkowania. Chciałbym wiedzieć czy po szkiełkowaniu trzeba malować czy coś?

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Samą obręcz raczej. W sumie to tutaj trzeba młota i troche rozsądku...
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Samą obręcz pewnie można pod warunkiem, że mamy w czym ją zamontować. Mój "kierownik" (tata) po wycentrowaniu , kiedy wyszło, że obręcz ma bicie promieniowe (krzywa jedna strona obręczy czego nie sposób było skorygować samymi szprychami) przylał jej gumowym młotkiem i trochę to pomogło- obręcz była krzywa w jednym miejscu- wyglądało to tak jak po uderzeniu kołem w krawężnik. Jeżeli obręcz jest bardzo krzywa to niestety samymi szprychami nie da się tego skorygować bo gwintu za mało a i wytrzymałość szprych też ma swoje granice. Ja już jedno kolo po zapleceniu i próbach centrowania musiałem niestety odłożyć na półkę.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Oczywiście że to byłoby logiczne a nawet wskazane - tylko jeżeli masz koło ze złomu w którym brakuje 3/4 szprych to dokładne sprawdzenie przed malowaniem czy chromowaniem nie jest takie proste, co nie znaczy, że niewykonalne. Położenie na równym stole takiej obręczy to za mało jednak. U mnie użycie gumowego młotka nie spowodowało żadnych szkód w lakierze. Ale nie powiem - trochę paniki było jak na to patrzyłem
. Tak to jest jak się chce "pośpieszyć". Teraz na pewno uzupełniłbym szprychy, spróbował je wycentrować i wtedy oceniłbym czy taka obręcz w ogóle się nadaje do czegokolwiek- można by zaoszczędzić ładnych parę złotych. Wiadomo- więcej pracy i czasu ale jednak warto.

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Po pierwsze jeśli ktoś miał by chromować felgi to już lepiej kupić te włoskie ze skutera dębicy.
Niestety kolejny problem jaki jest to taki że koła zaplecione są ok ale po rozebraniu - piaskowaniu i malowaniu w wysokiej temperaturze mogą się odkształcić bo np Pan Zbigniew mocniej pojedzie piachem albo mu spadnie gdzieś.
Niestety kolejny problem jaki jest to taki że koła zaplecione są ok ale po rozebraniu - piaskowaniu i malowaniu w wysokiej temperaturze mogą się odkształcić bo np Pan Zbigniew mocniej pojedzie piachem albo mu spadnie gdzieś.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Ja bym się nie zgodzil. Cenowo wygląda podobnie, a jakość chromu robiona jednostkowo jest na pewno lepsza.Po pierwsze jeśli ktoś miał by chromować felgi to już lepiej kupić te włoskie ze skutera dębicy.

Tak dodam od siebie, że widziałem obręcze tego typu w SR 250 na kursie, kilka lat i juz zardzewiałe.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Zapomnija jakość chromu robiona jednostkowo jest na pewno lepsza.

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
ki czort Krzysiu? Co robią gorzej? Tak se myślałem, ze mają chociaż więcej czasu na przygotowanie powierzchni...
- bartbul
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-05-03, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk:
[m21w2
m06b3
m06-l ]
Java [ 356 ] - Lokalizacja: Legnica
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Witam, chciałbym posłuchać Waszej opinii odnośnie nowych aluminiowych obręczy z allegro. Czy kupując taką gołą obręcz mogę od razu na niej zaplatać szprychy? Myślałem żeby ją wysłać do proszku(na początku chciałem w chrom ale to chyba za wysokie koszta jak na mnie). Tak więc- Muszę ją zabezpieczać jakąś warstwą? Nic jej nie zacznie "żreć", osadzać się..etc. 

- mistrzunioss
- Posty: 331
- Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska - Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
musisz pomalować bo aluminium się utlenia i zrobi się taki brzydki nalot.
najlepiej w proszek. A najlepsze rozwiązanie to kupić stare oryginale koło i wyremontować.
najlepiej w proszek. A najlepsze rozwiązanie to kupić stare oryginale koło i wyremontować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość