
Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-11-16, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B1(1971)
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza,woj. Słąskie
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
A mógł by ktoś może dokładnie opisać jak wycentrować takie koła dopiero co zaplecione ? 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Wideo poradniki Zmyngunta
.

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-08-25, 22:47
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 /85r
shl 175M11/66r - Lokalizacja: Lubań
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Mam pytanie odnosnie cynkowania szprych,mianowicie swoje cynkowaliście galwanicznie czy ogniowo.Pytam bo gosc co bedzie mi to robił ,a wioze mu to pojutrze;powiedział ze cynkowanie szprych to słaby temat,ze ten ocynk galwaniczny sie słabo bedzie trzymał i ze sie szybko zetrze pod wpływem np.jakichs substancji kwasnych ,nie pytałem o jakie mu chodzi pewnie o to co na asfalcie moze woda po deszczu ze soba niesc.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Kolego z doświadczenia podpowiem, że po ocynkowaniu szprych ogniowo nie będą się nadawały do ponownego użycia - przy tak drobnych i specyficznych detalach jest duży problem z równomiernym nałożeniem powłoki cynku oraz problem z gwintami (kwestię pracochłonnego polerowania powierzchni tak cynkowanych szprych już pomijam)erremek pisze:Mam pytanie odnosnie cynkowania szprych,mianowicie swoje cynkowaliście galwanicznie czy ogniowo.

Kto próbował "odtwarzać" gwinty na szprychach po warstwie ocynku nałożonego ogniowo ten wie jaki to dramat. Pomijam już fakt, że elementów sprężystych a także szprych nie należy cynkować ogniowo z powodu zakresu temperatur w jakiej prowadzona jest ta obróbka. Pozostaje ci więc ocynk galwaniczny, wiadomo nieporównywalnie mniej trwały jednak "bezpieczny" dla szprych

Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 18:27 przez czankete, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Nie przesadzajmy że ocynk tak szybko się niszczy, w swoim kobuzie mam ocynkowane oryginalne szprychy od 2 lat, nie raz widziały wode itp. i są identyczne jak świeżo po cynkowaniu.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-08-25, 22:47
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 /85r
shl 175M11/66r - Lokalizacja: Lubań
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
czyli cynkujecie galwanicznie ,i to wlasnie chciałem wiedziec
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-08-25, 22:47
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 /85r
shl 175M11/66r - Lokalizacja: Lubań
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Wielkie dzieki za podpowiedz;zapomniałem dodać 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Nie ma sensu wystarczy przeczyścić co jakiś czas benzyną ekstrakcyjną.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Jaką powłokę zewnętrzną miały felgi w WSK 125 M06 B3 z 1973r? Były malowane, chromowane a może cynkowane? Przebrnąłem przez 3 tematy związane z renowacją felg i wiem że dalej nic nie wiem. Dodam że powinienem zachować oryginalny wygląd motocykla, co do koloru to zdaje się że RAL 7035.
Szprychy wiadomo ocynk, nyple mosiądz (ew. zółty ocynk
)
Bębny zdaje się że szkiełkowanie wystarczy
Szprychy wiadomo ocynk, nyple mosiądz (ew. zółty ocynk

Bębny zdaje się że szkiełkowanie wystarczy
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
RAL 7035 jest do bani
. Zapodawaj 9006
. Sprawdzony.
Jak masz w kiepskim stanie bębny to szkiełko/polerka.
W 125 zawsze były malowane felgi


Jak masz w kiepskim stanie bębny to szkiełko/polerka.
W 125 zawsze były malowane felgi

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Rozumiem że to kolor zbliżony do oryginału RAL 9006 albo wręcz identyczny?
Jest na forum gdzieś paleta kolorów/barw stosowanych fabrycznie?
Kolor RAL 9006 jest oryginalnym kolorem felg, obudowy lampy tylnej oraz osłony łańcucha "aluminiowy 91"
Skąd ta pewność? stąd
Jest na forum gdzieś paleta kolorów/barw stosowanych fabrycznie?
Kolor RAL 9006 jest oryginalnym kolorem felg, obudowy lampy tylnej oraz osłony łańcucha "aluminiowy 91"
Skąd ta pewność? stąd
Ostatnio zmieniony 2015-04-28, 23:13 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-04-10, 22:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 1965r
WSK 1975r
Ogar 205 1987r - Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Witam serdecznie ,
tak się zastanawiam które koła montować do mojej wski B3
elementy koła zostały wyszkiełkowane
koła zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo
drugi zestaw kupiłem na allegro - pewnie made in china cena koło 68 zł szt
Pozdrawiam
tak się zastanawiam które koła montować do mojej wski B3
elementy koła zostały wyszkiełkowane
koła zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo
drugi zestaw kupiłem na allegro - pewnie made in china cena koło 68 zł szt
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Kwestia gustu, ja bym takich festyniarskich nie założył jak te chromy
ale to zależy czy oryginał czy ociekający chromem robisz. Wydaje mi się że trochę szkoda już tych motocykli na "przeróbki", a te chromy jeśli Chińskie to są warte ile ważą... 
A teraz moje pytanko: Można kupić cały komplet piasty koła tylnego i przedniego, Czy trzeba szukać i dobierać? Łozyska znalazłem ale reszty niestety nie.


A teraz moje pytanko: Można kupić cały komplet piasty koła tylnego i przedniego, Czy trzeba szukać i dobierać? Łozyska znalazłem ale reszty niestety nie.
- Pazur
- Posty: 94
- Rejestracja: 2012-12-21, 15:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175, Jawa 350CR, Trike Garbus/Subaru
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Gdzieś kiedyś ktoś pisał na forum że felgi z WSK kos są inne od zwykłych. Odpowiedzi nie dostałem więc doszedłem dzisiaj do tego że ten ktoś pisał prawdę.
Jakiś czas temu rozebrałem koła ze swojego kosa, po długim leżakowaniu dałem je do śrutowania i malowania proszkowego.
Rozbierając je nie zwróciłem uwagi na detale i tak po pół roku zacząłem je składać. Zabrałem się za tylne i jakoś ciężko te szprychy wchodziły
po trzecim podejściu poszedłem po drugą obręcz i zdziwko
są inne. Zdjęcie pokazuje różnice.
Do swojego kosa dałem felgi alu z Cezety, inny zaplot. Na tył dorobiłem szprychy 145mm / 4mm i nypel 7mm. Do przodu pasowały szprychy z kosa + nyple cezety - opcja z bębnem z kosa.
Oryginalnych kół z Kosa nie sprzedaje, zawsze mogę wrócić do oryginału
Jakiś czas temu rozebrałem koła ze swojego kosa, po długim leżakowaniu dałem je do śrutowania i malowania proszkowego.
Rozbierając je nie zwróciłem uwagi na detale i tak po pół roku zacząłem je składać. Zabrałem się za tylne i jakoś ciężko te szprychy wchodziły


Do swojego kosa dałem felgi alu z Cezety, inny zaplot. Na tył dorobiłem szprychy 145mm / 4mm i nypel 7mm. Do przodu pasowały szprychy z kosa + nyple cezety - opcja z bębnem z kosa.
Oryginalnych kół z Kosa nie sprzedaje, zawsze mogę wrócić do oryginału

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kobieta w niczym nie wygląda tak dobrze jak w niczym.
- Impala
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1980r
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Szprychy - jakie ?
Co sądzicie o tych szprychach od DS MOTO ( 20zł na jedno koło )?
http://allegro.pl/szprychy-szprycha-wsk ... 95731.html
Czy ktoś je zakładał?
1) Czy średnica 3,3mm, jeśli jest mierzona na szprysze a nie na gwincie, nie jest za duża - (obręcz pomalowana proszkowo)
2) Czy zagięcie nie jest zbyt duże i szprychy nie odstają od piasty, ( niektórzy opisywali taki problem przy tanich szprychach z Allegro )
3) Jeśli polecacie z doświadczenia inne niedrogie szprychy to poproszę o linki.
Pozdrawiam.
http://allegro.pl/szprychy-szprycha-wsk ... 95731.html
Czy ktoś je zakładał?
1) Czy średnica 3,3mm, jeśli jest mierzona na szprysze a nie na gwincie, nie jest za duża - (obręcz pomalowana proszkowo)
2) Czy zagięcie nie jest zbyt duże i szprychy nie odstają od piasty, ( niektórzy opisywali taki problem przy tanich szprychach z Allegro )
3) Jeśli polecacie z doświadczenia inne niedrogie szprychy to poproszę o linki.
Pozdrawiam.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Musisz się przygotować, że prawdopodobnie gwint nie będzie wszędzie pasował do nypli
.
Mi osobiście szybko te szprychy pordzewiały
inni chwalą, ja drugi raz nie założę.
Zagięcia odstają, ale nie jest to jakoś mocno drażniące...
Szprycha wejdzie, jest grubsza od ori, ale wejdzie.
Jeśli chcesz poczytać o renowacji na takich szprychach to przeleć temat z moim lelkiem (profesjonalnie odrestaurowane maszyny, lelek 1976 saviera )
Teraz robię na cieniasach najtańszych od multicara w ocynku, nyple pewnie też siądą, ale zobaczymy jak ze szprychami.

Mi osobiście szybko te szprychy pordzewiały

Zagięcia odstają, ale nie jest to jakoś mocno drażniące...
Szprycha wejdzie, jest grubsza od ori, ale wejdzie.
Jeśli chcesz poczytać o renowacji na takich szprychach to przeleć temat z moim lelkiem (profesjonalnie odrestaurowane maszyny, lelek 1976 saviera )
Teraz robię na cieniasach najtańszych od multicara w ocynku, nyple pewnie też siądą, ale zobaczymy jak ze szprychami.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Zagięcia są "za ostre" więc lipa będzie moin zdaniem, kup jak pisze Savier
- Impala
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1980r
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Czy chodzi o te?Savier pisze:Teraz robię na cieniasach najtańszych od multicara w ocynku, nyple pewnie też siądą, ale zobaczymy jak ze szprychami.
http://allegro.pl/szprychy-szprycha-wsk ... 63888.html
Nie ma w opisie nic o ocynku... Ja niestety od maja do września trzymam motor pod pokrowcem na parkingu więc szprychy są narażone na deszcz i wilgoć...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-11-09, 23:14
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m06-64 z 1964 i 1967
Wsk 175 z1976 i 1981 - Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania
Koledzy,
Jaki kont zagięcia ma szprycha do m06-64 oraz długość tego zagięcia, chcę kupic z nierdzewki i muszę podać wymiary.
Pomoże ktoś?
Jaki kont zagięcia ma szprycha do m06-64 oraz długość tego zagięcia, chcę kupic z nierdzewki i muszę podać wymiary.
Pomoże ktoś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości