Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Artykuł ten powstaje z myślą o ludziach którzy chcieliby samemu naprawić swój Prędkościomierz. Poradnik ten pokazuje jak rozebrać Prędkościomierz bez jego uszkodzenia, lecz naprawa jego polegać może jedynie na wymianie podzespołów uszkodzonych, na sprawne, ponieważ w warunkach domowych nie jesteśmy wstanie naprawić niektórych elementów.
Zacznijmy od narzędzi jakie potrzebne są do przystąpienia do rozbiórki:
- Wkrętaki jeden o końcówce szerszej (ok. 0,7- 0,6 cm) drugi o węższej ( ok. 0.3 - 0,4 cm), a trzeci zaś do wykręcenia drobnych śrubek mocujących cyferblat (ok. 0,2 cm), wszystkie dobrze zaostrzone.
- Przyrząd do ściągnięcia wskazówki (szerszy śrubokręt z wypiłowaną przerwą w środku)
Przystępujemy do odginania ramki licznika, która zaprasowana jest na rancie plastikowej obudowy, wykorzystujemy do tego wkrętak o szerszej końcówce, delikatnie podważając rant (odginając go nie więcej niż ok. 0,5 mm), odginamy ramkę na całym jej obwodzie i gdy już dojdziemy do miejsca w którym zaczynaliśmy, czynność tę powtarzamy, odginając delikatnie ramkę o kolejne 0.5 mm, czynność powtarzamy do momentu gdy ramka będzie już na tyle odgięta ze licznik nam się otworzy. Uwaga czynność odginania ramki wykonujemy z wyczuciem, tak by chrom nie popękał, ani nie pozostały żadne wgniecenia.
Następnie odwracamy licznik i wykręcamy dwie śruby mocujące cały mechanizm do obudowy. Potem odginamy zagiętą blaszkę „masy” podświetlenia, tak aby nie przeszkadzała ona nam w wyjęciu środka prędkościomierza. Wyciągamy cały mechanizm z obudowy.
Czynność którą teraz robimy wymaga wyczucia własnej siły. Przyrząd do zdejmowania wskazówki wsuwamy tak pod nią by ós wskazówki, była w środku wycięcia, narzędzie opieramy na śrubce mocującej cyferblat i delikatnie z wyczuciem podważamy wskazówkę, po użyciu odpowiedniej siły wskazówka powinna zeskoczyć z osi.
Odkręcamy cyferblat drobnym wkrętakiem, uważając by się nie ześlizgnął i nie porysował nam cyferblatu.
Po odkręceniu możemy wyjąc wspornik osi wskazówki.(nie jest to konieczne)
Następnie wyciągając sprężynkę przytrzymującą oś licznika kilometrów wyciągamy go, uważając by nie zgubić tulejki.
Tzw. Górna część mechanizmu (ta z czarnego plastiku) jest już całkowicie rozebrana.
By oddzielić część górną od dolnej (ta wykonana z metalu) odkręcamy dwie śrubki, zaznaczone na zdjęciu.
W ten sposób otrzymujemy „rozpołowiony” mechanizm. Magnesik i „kapturek” Na niego nachodzący, są nierozbieralne, możemy wyciągnąć tryby napędu licznika kilometrów.
Otrzymujemy licznik rozebrany na atomy. Prędkościomierz składamy wykonując wszystkie czynności powyżej w odwrotnej kolejności. Poniżej schemat jak co i gdzie powinno być zamocowane.
Jeżeli byłoby coś napisane niejasno, nieklarownie to proszę mówcie, pytajcie odpowiem na wszystkie pytania.
Zacznijmy od narzędzi jakie potrzebne są do przystąpienia do rozbiórki:
- Wkrętaki jeden o końcówce szerszej (ok. 0,7- 0,6 cm) drugi o węższej ( ok. 0.3 - 0,4 cm), a trzeci zaś do wykręcenia drobnych śrubek mocujących cyferblat (ok. 0,2 cm), wszystkie dobrze zaostrzone.
- Przyrząd do ściągnięcia wskazówki (szerszy śrubokręt z wypiłowaną przerwą w środku)
Przystępujemy do odginania ramki licznika, która zaprasowana jest na rancie plastikowej obudowy, wykorzystujemy do tego wkrętak o szerszej końcówce, delikatnie podważając rant (odginając go nie więcej niż ok. 0,5 mm), odginamy ramkę na całym jej obwodzie i gdy już dojdziemy do miejsca w którym zaczynaliśmy, czynność tę powtarzamy, odginając delikatnie ramkę o kolejne 0.5 mm, czynność powtarzamy do momentu gdy ramka będzie już na tyle odgięta ze licznik nam się otworzy. Uwaga czynność odginania ramki wykonujemy z wyczuciem, tak by chrom nie popękał, ani nie pozostały żadne wgniecenia.
Następnie odwracamy licznik i wykręcamy dwie śruby mocujące cały mechanizm do obudowy. Potem odginamy zagiętą blaszkę „masy” podświetlenia, tak aby nie przeszkadzała ona nam w wyjęciu środka prędkościomierza. Wyciągamy cały mechanizm z obudowy.
Czynność którą teraz robimy wymaga wyczucia własnej siły. Przyrząd do zdejmowania wskazówki wsuwamy tak pod nią by ós wskazówki, była w środku wycięcia, narzędzie opieramy na śrubce mocującej cyferblat i delikatnie z wyczuciem podważamy wskazówkę, po użyciu odpowiedniej siły wskazówka powinna zeskoczyć z osi.
Odkręcamy cyferblat drobnym wkrętakiem, uważając by się nie ześlizgnął i nie porysował nam cyferblatu.
Po odkręceniu możemy wyjąc wspornik osi wskazówki.(nie jest to konieczne)
Następnie wyciągając sprężynkę przytrzymującą oś licznika kilometrów wyciągamy go, uważając by nie zgubić tulejki.
Tzw. Górna część mechanizmu (ta z czarnego plastiku) jest już całkowicie rozebrana.
By oddzielić część górną od dolnej (ta wykonana z metalu) odkręcamy dwie śrubki, zaznaczone na zdjęciu.
W ten sposób otrzymujemy „rozpołowiony” mechanizm. Magnesik i „kapturek” Na niego nachodzący, są nierozbieralne, możemy wyciągnąć tryby napędu licznika kilometrów.
Otrzymujemy licznik rozebrany na atomy. Prędkościomierz składamy wykonując wszystkie czynności powyżej w odwrotnej kolejności. Poniżej schemat jak co i gdzie powinno być zamocowane.
Jeżeli byłoby coś napisane niejasno, nieklarownie to proszę mówcie, pytajcie odpowiem na wszystkie pytania.
Little Outsider
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Ema ja przy swojej ws-ce chciałem wyzerować licznik, wykonałem wszystkie czynności dokładnie tak jak opisałeś .Ale po złożeniu go do kupy okazało się że wskazówka zatrzymała się na 10km/h.
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Dobrze, że powstał taki poradnik, bo mi się właśnie taki licznik rozsypał i musze się nim zająć.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Brawo Adamos za piękne opracowanie
Sugeruje żeby temat przykleić
PS. czy rozbieranie licznika do 120km/h czymś sie różni? Pozdrawiam!
Sugeruje żeby temat przykleić
PS. czy rozbieranie licznika do 120km/h czymś sie różni? Pozdrawiam!
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Rózni się wnętrzem licznika, niedługo powstanie i taki poradnik, także tylko musze sprowadzić do domu kilka licznikow wyskalowanych do 120..pozdrawiam
Little Outsider
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2007-06-09, 21:58
- Lokalizacja: Krk
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
a ta tulejeczka co wchodzi w nia linka od licznika powinna byc ruchoma gora dol?
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Poradnik
Lekki luz powinna mieć..
Little Outsider
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM 06
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Kontaktowanie:
Re: Jak rozebrać prędkościomierz wyskalowany do 140km/h-Pora
Odkopuje temat, zdjęcia już się nie ładują.
W jaki sposób rozebrać tryby licznika?
Mam 2 stare liczniki, w jednym tarcza metrów nie chce przesunąć sąsiedniej. Myślałem nad przestawieniem tarcz, ale nie mam pojęcia jak rozebrać te wałki.
W jaki sposób rozebrać tryby licznika?
Mam 2 stare liczniki, w jednym tarcza metrów nie chce przesunąć sąsiedniej. Myślałem nad przestawieniem tarcz, ale nie mam pojęcia jak rozebrać te wałki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości