WSK 125 - prostowanie kierownicy

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

WSK 125 - prostowanie kierownicy

Post autor: Lukasz1331 » 2010-11-22, 17:05

Cześć

moje pytanie dotyczy prostowania kierownicy w WSK
chodzi mi o to czy można takie coś zrobić uprzednia podgrzewając kierownice czy pęknie i mam szukać drugiej, gdyż mój brat zaliczył glebę i pogiął kierownice i teraz dość niewygodnie się jeździ

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: pawel15 » 2010-11-22, 18:13

Może spróbować ją delikatnie wyprostować. Ale chrom może ulec uszkodzeniu.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-22, 18:20

w wuesce kierownica nie jest chromowana tylko NIKLOWANA

znajdz sobie kierownice nową za piwo:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: maykii » 2010-11-22, 18:25

motonita pisze:w wuesce kierownica nie jest chromowana tylko NIKLOWANA

znajdz sobie kierownice nową za piwo:)

Od kiedy oryginalnie kierownice w wueskach były niklowane ? Z tego co wiem jest to chrom :)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-22, 18:43

od zawsze:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
KANTAR175
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-22, 16:28
GG: 2442743
Moje maszyny: WSK kobuz `81 oraz `83
WSK M21W2 `74
MZ etz 251
Lokalizacja: Radzyń Podlaski (okolice)
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: KANTAR175 » 2010-11-22, 18:59

Kierownica jest chromowana :)
Co tu dużo pisać.... WSK i tyle

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-22, 19:04

o ile sie załozymy?
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Lukasz1331 » 2010-11-22, 19:50

chrom to nie problem ale chodzi o to żeby kiera była prosta i przy tej operacji nie pękła a chrom moge miec praktycznie za free

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: maykii » 2010-11-22, 22:01

motonita pisze:o ile sie załozymy?
Nie będe się o nic zakładał, po prostu udowodnij, że jest to nikiel...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Savier » 2010-11-22, 22:04

Temat mnie troszkę zainteresował, ale oczekiwałbym bardziej rzeczowych odpowiedzi :D. Moja kierownica, przyznać trzeba z mojej pewnie winy, też prosta nie jest. Jest na to sposób? Jeśli tak, to jak to dokładnie zrobić?

Kierownica jest chromowana, ludzie, przecież jeszcze potrafię patrzeć ;).

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-22, 23:40

Savier - powiedz mi czym sie rozni chrom od niklu:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-11-22, 23:49

nikiel jest o wiele bardziej miekki niż chrom ;]
ogólnie to można używać niklu jako podłoże pod chrom zamiast miedzi

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-22, 23:58

zgadza sie wujcio, nikiel pod chromem daje duzo wieksza głebie chromu, nikiel podobnie jak miedz rowna powierzchnie pod chromem jednak jest mniej wydajny od miedzi ale bardziej wytrzymaly

istnieje tez chrom techniczny i znowu jego wytrzymałosc w 90% zalezy od materiłu na ktorym sie znajduje, taki chrom miedzy innymi znajduje sie na tłoczyskach maszyn budowlanych, czy tez w lufach czołgów, mozdziezy etc....
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: xradusx » 2010-11-22, 23:59

motonita pisze:Savier - powiedz mi czym sie rozni chrom od niklu:)
Właściwościami chemicznymi

Obrazek


Dla głodnych wiedzy lub niedouczonych polecam "wikipedia"
motonita pisze:w wuesce kierownica nie jest chromowana tylko NIKLOWANA
Co do motocykli WSK to jeżeli wszystkie elementy typu błotniki lampy itd itp były chromowane to również kierownica była chromowana

Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Wojtek » 2010-11-23, 00:14

Nikiel zapewnia powłoce połysk a chrom odporność mechaniczną i antykorozyjną. Chętnie usłyszałbym jakiś sensowny argument udowadniający że powłoki dekoracyjne w WSK są jednowarstwowe nie zaś dwuwarstwowe- nikiel-chrom (warstwa chromu o wiele cieńsza) lub też trójwarstwowe miedź-nikiel- chrom. W brak miedzi można akurat uwierzyć łatwo gdyż na odłażącej płatami trójwarstwowej powłoce wyraźnie widać podwarstwę miedzi a tego akurat nigdy nie dostrzegłem. Z drugiej strony tylko wadliwa powłoka odłazi w taki sposób. Np. z goleni mojej jawy zrywałem płaty trójwarstwowej powłoki, która od spodu miała kolor miedzi zaś odsłonięta czyściutka stal przypominała nierdzewną.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: xradusx » 2010-11-23, 00:23

Wojtek a co powiesz na odsłoniętą warstwę miedzi na klamce z B1 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-23, 00:34

powiedzcie mi organoleptycznie po czym rozrozniacie chrom od niklu:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Alien » 2010-11-23, 01:48

motonita pisze:powiedzcie mi organoleptycznie po czym rozrozniacie chrom od niklu:)
Przy obecnej technologii i idealnie przygotowanej powierzchni na pierwszy rzut oka faktycznie może być ciężko.

ALE mówimy tu o kierownicy która została pokryta 30 lat temu gdzie różnice są znaczące. Zapewniam że na mojej prostej kierownicy, podobnie jak na innych elementach chromowanych na moim motocyklu ('72) wszędzie są trzy warstwy - wyraźnie widać je podczas szlifowania, które przeprowadzałem osobiście. Po zdarciu warstwy chromu widać zauważalnie żółtawy odcień niklu. Poszukam czy mam na aparacie jakieś zdjęcia z obróbki bo o ile mnie pamięć nie myli uchwyciłem moment gdzie widać przełomy czterech warstw (ostatnia jako metal z którego wykonany został element).

Co do elementów oryginalnych, niedłubanych - mam dwie proste kiery gdzie wyraźnie widać przetarcia do warstwy miedzi w okolicy manetki gazu.

Awatar użytkownika
Mtx50
Posty: 247
Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
GG: 2188809
Moje maszyny: WSK i inne
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Mtx50 » 2010-11-23, 02:28

Jako ciekawostkę mogę podać że kierownice w wskach eksportowych były pokrywane kryptonitem !!
Polskie motocykle ymmm klasa :-)

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: xradusx » 2010-11-23, 02:50

Mtx50 pisze:Jako ciekawostkę mogę podać że kierownice w wskach eksportowych były pokrywane kryptonitem !!
Czy to te kiery wykonane ze stali stopowej ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości