Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Dokładnie o to mi chodzi - muszę sprawdzić, czy jest tam jakaś guma:) Czy muszą być dokręcone do końca? Jeżeli tak to po co są? Jeżeli nie to jak je dokręcać?
A co z "kalamitkami" do odpowietrzania - są konieczne? Jaka jest ich rola i czy faktycznie są to zwykłe smarowniki? Sorry za upierdliwość ale trochę mnie rozbraja konstrukcja tego korka... Sam wkręcany jest dosyć głęboko i zabezpieczony dodatkowo oringiem - po co jeszcze śruba wewnętrzna i odpowietrznik?
A co z "kalamitkami" do odpowietrzania - są konieczne? Jaka jest ich rola i czy faktycznie są to zwykłe smarowniki? Sorry za upierdliwość ale trochę mnie rozbraja konstrukcja tego korka... Sam wkręcany jest dosyć głęboko i zabezpieczony dodatkowo oringiem - po co jeszcze śruba wewnętrzna i odpowietrznik?
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
..."kalamitki do odpowietrzania"? ..."smarowniki"? ..."odpowietrznik"? - skąd ta terminologia?Kosa pisze:A co z "kalamitkami" do odpowietrzania - są konieczne? Jaka jest ich rola i czy faktycznie są to zwykłe smarowniki?... Sam wkręcany jest dosyć głęboko i zabezpieczony dodatkowo oringiem - po co jeszcze śruba wewnętrzna i odpowietrznik?

Kolego man on the WSK udzielił Ci łopatologicznej odpowiedzi:
man on the WSK pisze:...Te elementy muszą być, bo inaczej w czasie pracy zawieszenia olej będzie się wylewał na zewnątrz. Ważny jest także stan tej gumy - jeśli jest ona pęknięta lub mocno sparciała to wyciek też nastąpi.
...konstrukcja zaś przysłowiowo prosta jak drut - wkręcany korek ma w sobie zbudowany na jednokierunkowy zaworek (na wzór wentyla rowerowego starego typu), który to podczas pracy lagi (ściśnięcie) powoduje, że wewnątrz lagi wytworzy się niewielkie podciśnienie zapobiegające wyciekom olejuKosa pisze:trochę mnie rozbraja konstrukcja tego korka...

- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Drogi czankete nie nabijaj się ze mnie - terminologię zapożyczyłem z mojej pracy codziennej gdzie wszystkie maszyny wymagają podawania smaru na sworznie właśnie przez kalamitki, które są swego rodzaju zaworkiem jednostronnym - na dowód tego fotka smarownika czy też kalamitki poniżej. Rozumiem w takim razie, że jest on stosowany w momencie. kiedy oryginalny element wyposażony w zaworek jest nadmiernie zużyty, nie nadaje się do użytku i trzeba go czymś zastąpić...W przeciwnym razie nie bardzo widzę sens...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
W kosie trafiają się od spodu zarówno kalamitki aka smarowniczki jak i aluminiowe wkręty pod wkrętak płaski. Jednego i drugiego zadaniem jest upuszczać ciśnienie z zawieszenia, żeby nie wypychało uszczelniaczy. O ile pamiętam, to w przpadku tych wkrętów tam jest gumowe uszczelneinie.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
...nie nabijam się Kolego - zauważ tylko, że jedną i tę samą rzecz niekonsekwentnie nazywasz co chwilę inaczej ostatecznie po raz czwarty określając mianem "zaworka jednostronnego" (dlaczego nie jednokierunkowego?) co tym bardziej dziwi skoro jak przyznajesz masz z tym tematem do czynienia w codziennej pracy z maszynamiKosa pisze:Drogi czankete nie nabijaj się ze mnie - terminologię zapożyczyłem z mojej pracy codziennej gdzie wszystkie maszyny wymagają podawania smaru na sworznie właśnie przez kalamitki, które są swego rodzaju zaworkiem jednostronnym - na dowód tego fotka smarownika czy też kalamitki poniżej.

- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Reasumując: kalamitka zwana smarowniczką pełni taką samą rolę jak aluminiowy wkręt (na płaski wkrętak) z uszczelnieniem - tzn rolę zaworka jednokierunkowego. Stosuje się albo jedno, albo drugie - oba rozwiązania są poprawne. Amen.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Ciekawostką jeszcze niech będzie, że nie da się tego stosować zamiennie. Aluminiowy "wkręt" ma większą średnicę niż kalamitka.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Ale kalamitki masz w różnych, standardowych rozmiarach - M6, M8, M10 itd. Z ciekawości w wolnej chwili sprawdzę...
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?
Źle się wyraziłem - korki mają różne średnice gwintów, oczwiście, że można pewnie dobrać kalamitke z gwintem takim jak ten alu wkręt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość