Tłoczyska tylnego amorka
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Tłoczysko w żadnym z kompletów nie przycina się, ale nowe uszczelki ze sprężynką albo nie wchodzą do tłoczka albo powodują jego zatrzymanie na trzpieniu. Wszystko jest dokładnie wymyte i drożne.
Zalewałem LUXem ale wydaje mi się za gęsty - teraz czekam na Amortyzol...
Dokupiłem się suwmiarki cyfrowej - większość trzpieni w części środkowej jest o 4 setki węższa - czy tak minimalna różnica może powodować zatrzymanie tłoczka?
Zalewałem LUXem ale wydaje mi się za gęsty - teraz czekam na Amortyzol...
Dokupiłem się suwmiarki cyfrowej - większość trzpieni w części środkowej jest o 4 setki węższa - czy tak minimalna różnica może powodować zatrzymanie tłoczka?
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Żeby było łatwiej będziemy operować na zdjęciach. Czyli uszczelniacz (część ze sprężynka) ciężko wchodzi w aluminiową tulejkę?? Dobrze rozumiem?? Jeżeli tak jest, to może powodować zakleszczenie tłoczyska i wyraźny opór przy wciskaniu.Kosa pisze:ale nowe uszczelki ze sprężynką albo nie wchodzą do tłoczka albo powodują jego zatrzymanie na trzpieniu.
Raczej nie. Świadczy to jedynie o zużyciu pręta/tłoczyska. Różnica 4setek jest nie duża. Jedynie może spowodować wycieki i powstanie większego luzu po miedzy tłoczyskiem a aluminiową tulejką.Kosa pisze: Dokupiłem się suwmiarki cyfrowej - większość trzpieni w części środkowej jest o 4 setki węższa - czy tak minimalna różnica może powodować zatrzymanie tłoczka?
Sprawdzałeś czy tłoczysko jest proste?? Może jest nieznacznie skrzywione??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
- GG: 0
- Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Tłoczysko wytarte 0,04 może wydać niewiele, ale to wytarcie jednostronne, warstwa chromu to zapewne ok 0,1, ale to nie jest najgorsze. Chodzi o tę prowadnicę aluminiową, ona jest wytarta bardziej, luz pomiędzy nią a tłoczyskiem powoduje tłoczenie, podobnie jak w pompie tłoczkowej, oleju pod uszczelniacz i powstawanie tam ciśnienia. Po krótkim czasie simmering zaczyna przeciekać. Tłoczysko można zostawić, ale prowadnicę wymienić na nową, albo starą przetulejować i gwarantuję, że jak ręką odjął 

- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Opisywałem to wszystko w dziale poświęconym Z2 - nie chcę tego kopiować żeby nie zaśmiecać - w wolnej chwili zajrzyjcie tam - jest wszystko z moimi fotkami:)
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Najlepiej jakbyś wstawił linka do tamtego tematu.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=9&t=45&start=420 - zaczyna się od połowy strony:)
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Wytarte tłoczysko szybko rozbije nową tulejkę z aluminium. Ciężko również będzie otrzymać dokładne pasowanie na całej długości pracy tłoczyska. Tulejowanie starej na upartego jest możliwe. Z drugiej strony tłoczysko ma fi10mm, tulejka wchodząca w dolną części amorka fi18mm co daje 4mm na stronę.Patafil65 pisze:Chodzi o tę prowadnicę aluminiową, ona jest wytarta bardziej, luz pomiędzy nią a tłoczyskiem powoduje tłoczenie, podobnie jak w pompie tłoczkowej, oleju pod uszczelniacz i powstawanie tam ciśnienia. Po krótkim czasie simmering zaczyna przeciekać. Tłoczysko można zostawić, ale prowadnicę wymienić na nową, albo starą przetulejować i gwarantuję, że jak ręką odjął
Jedyna słuszna opcja to wymiana kompletu.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Też mi się tak wydaje. Tłoczyska (trzpienie) są chyba dostępne a nawet jeśli nie to raczej nie problem nagwintować pręt chromowany. Gorzej z aluminiowymi tulejkami...
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Czy nie problem nagwintować tego bym nie powiedział.
Ostatnio robiłem próby/testy gwintowania pręta chromowanego, albo wychodzi poszarpany gwint z powodu twardej powierzchni, albo obraca w uchwycie niszcząc warstwę chromu.
Kilka razy wykonywałem czynność i jednak nie jest to takie proste i oczywiste. Mówię tu o porządnym wykonaniu a nie na sztukę.
Kosa przeczytaj PW.

Ostatnio robiłem próby/testy gwintowania pręta chromowanego, albo wychodzi poszarpany gwint z powodu twardej powierzchni, albo obraca w uchwycie niszcząc warstwę chromu.
Kilka razy wykonywałem czynność i jednak nie jest to takie proste i oczywiste. Mówię tu o porządnym wykonaniu a nie na sztukę.
Kosa przeczytaj PW.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Ja gwintowanie zleciłem, z pręta metrowego wychodzą elegancko 4 tłoczyska. Niestety za gwintowanie zapłaciłem jak za zboże, plus oczywiście toczenie dołu pod 6mm i 8mm (tłoczyska od osy stary i nowy typ, ale są to elementy bliźniacze z niektórymi wskami, wfmkami i shlkami). Sztuka około 20zł, ale nie ma pokaleczonego gwintu
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Dla tego nie jest to prosty temat. Inaczej gwintuje się M6 na gołym pręcie a inaczej M10x1 na chromowej powierzchni.halcik pisze: Niestety za gwintowanie zapłaciłem jak za zboże, plus oczywiście toczenie dołu pod 6mm i 8mm
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 2016-02-27, 10:04
- GG: 0
- Moje maszyny: M11W, M17, 250-353, Motorynka M1 od Ojca :)
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Jeżeli pręt ma fi 10 i chcemy go nagwintować m10x1, to należy go stoczyć do średnicy 9,8 - 9,9, inaczej zawsze będzie szarpało gwint. Gwint poza nacinaniem nieco się podnosi i potrzebne jest na to miejsce, a warstwę chromu (kilka setek) trzeba zeszlifować.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Racja i tu zaczyna się problem tokarki.
Jednym słowem ciężki temat, nie mówię że nie wykonalny, w garażu z podstawowymi narzędziami.

Jednym słowem ciężki temat, nie mówię że nie wykonalny, w garażu z podstawowymi narzędziami.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
jakbyście zlecili regeneracje tłoczyska na plusie nie było by problemu z uszczelnieniami bo stare można zostawić.
ale skoro już doszliście do tego miejsca że tylko uszczelnienia są potrzebne- to najprościej napisać do picka by wam zrobił coś takiego.
A poważnie pisząc to nie składam obecnie dwuramowej wski i dlatego nie ma tych uszczelnień- a z drugiej strony nikt inny mnie o coś takiego nie pytał.
Zrobiłem ostatnio nowe uszczelnienie do SHLki M11 to największe w korek- te ze sprężynka mam stare zapasy, ale jak ktoś będzie zainteresowany to zrobie nowe i tylko sobie sprężynkę przełożycie. te soczewkowe też mogę zrobić.
Jak uważacie że warto to pisać na pw lub dzwonić
ale skoro już doszliście do tego miejsca że tylko uszczelnienia są potrzebne- to najprościej napisać do picka by wam zrobił coś takiego.
A poważnie pisząc to nie składam obecnie dwuramowej wski i dlatego nie ma tych uszczelnień- a z drugiej strony nikt inny mnie o coś takiego nie pytał.
Zrobiłem ostatnio nowe uszczelnienie do SHLki M11 to największe w korek- te ze sprężynka mam stare zapasy, ale jak ktoś będzie zainteresowany to zrobie nowe i tylko sobie sprężynkę przełożycie. te soczewkowe też mogę zrobić.
Jak uważacie że warto to pisać na pw lub dzwonić
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Współczesna produkcja ma to do siebie że jest niedokładnie zrobiona, pozostają resztki poodlewnicze, a całość puchnie przy kontakcie z olejem (ale może to jest na plus? Nie wiem). Moje amorki po zastosowaniu współczesnych uszczelnień nie przeciekaja, ale jeśli robiłbyś je dokładniej to komplet bym pewnie kupil
Ostatnio zmieniony 2016-12-11, 21:45 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczyska tylnego amorka
Przyłączam się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość