Smarowanie wahacza
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Smarowanie wahacza
Witam.Przeczytałem wasze forum wszerz i wzdłuż wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem ,jako że odnawiam swoją Wsk M06B3 chciałem wybić tulejkę stalowa wahacza ale po kilkukrotnym uderzeniu młotkiem zaczyna wychodzić wszystko razem z teflonem wiec to wbiłem z powrotem.W książce Załęskiego napisane jest że tulejka powinna lekko wychodzić z tulejki teflonowej,a nie chce wybić całości bo to chyba nie powinno tak być.Czy lepiej wybić całość kupić teflonową i stalową na skuter dębica tylko czy tego nie trzeba potem prasą wciskać?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Spokojnie, wywalaj wszystko i kupuj nowy komplecik. Nic się nie stanie - poza tym do malowania i tak trzeba to zdjać. 

-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Po kupnie nowego normalnie nabijam młotkiem tulejkę teflonową smaruje smarem i wkładam tulejkę stalową?Widzę już w kolejnej Wsk że te stalowe tulejki stoją i wahacz pracuje na osi zamiast na tulejce.
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
nową tulejke trzeba rozwiercić rozwiertakiem 

- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Miejsce styku tulejka stalowa->wahacz po skręceniu nakrętkami nie powinien być miejscem obrotu tych części miedzy sobą. Więc tam nie smaruj, natomiast smaruj miejsce styku teflon->tuleja stalowa. Nie wiem dlaczego piszesz Matej o rozwiercaniu (chyba ,że miałeś na myśli tuleje z teflonu/poliamidu, która sie odkształci wewnętrznie po wciśnięciu, to zgoda) , jak obie części posiadają pasowanie luźne (nie chodzi o to , że to ma mieć luzy, a dać się zamontować bez wbijania ). Picek pisał o tym na forum.
Ostatnio zmieniony 2014-02-03, 23:30 przez mundy1, łącznie zmieniany 1 raz.
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
[quote="mundy1"]Miejsce styku tulejka stalowa->wahacz po skręceniu nakrętkami nie powinien być miejscem obrotu tych części miedzy sobą.
Zastanawiam się w którym miejscu tulejka stalowa styka się z wahaczem,przyciesz wkłada się tam tulejka poliamidowa w to wchodzi stalowa osłony stalowe i os no chyba ze coś źle rozumuje .
Zastanawiam się w którym miejscu tulejka stalowa styka się z wahaczem,przyciesz wkłada się tam tulejka poliamidowa w to wchodzi stalowa osłony stalowe i os no chyba ze coś źle rozumuje .
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
mi chodziło ze nowa tulejkę z poliamidu trzeba rozwiercać
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Dzisiaj wybiłem stare tulejki bo jutro wahacz idzie do malowania.Czyli po założeniu nowego zestawu tulejek nie będzie tak fajnie i szybko tylko jeszcze trzeba rozwiertakiem działać.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Sprawdź przed maowaniem czy masz wszystko proste.
bardzo ładnie cały temat łożyskowania wahacza jest opisany w książce naprawiam motocykle wsk henryka załęskiego.

-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Nie mam takich przyrządów do mierzenia wahacza jak Załęski w książce
Jedyne jak go sprawdzałem go kładąc go na ziemi z jednej i drugiej strony i końcówka wahacza od strony osi koła przylegała równo do podłoża żadnych zniekształceń nie widziałem ,chyba że jeszcze da się jakoś go sprawdzić?

- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
viewtopic.php?f=89&t=16271 poczytaj sobie rolecki
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie wahacza
Czyli tak jak myślałem trzeba kupić teraz nowe tulejki poliamidowe i stalowe od Picek nabić poliamidową ewentualnie ją roztoczyć rozwiertakiem posmarować smarem i włożyć stalową i razem wsadzić to z wahaczem w ramę oś włożyć (nie smarować styku tulejki z osią) i skręcić.U mnie tak jak u większości stalowa tulejka stałą w poliamidzie i wahacz działał na osi a nie na tulejce.
Także już teraz wiem o co chodzi.
Także już teraz wiem o co chodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości