-
jimmi1206
- Posty: 44
- Rejestracja: 2007-07-22, 17:41
- GG: 0
- Lokalizacja: Pietkowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jimmi1206 » 2008-03-05, 18:16
Witam was.
Mam taki problem wczoraj urwałem przedni lewy teleskop po zdemontowaniu obu dolnych goleni bo prawy tez ciekł zauważyłem ze lewa górna goleń jest zgięta w stronę silnika. I mam taki problem jak wyjąć górna goleń z tej czarnej osłony?? Odkręciłem u góry śruby, odkręciłem te co trzymają goleń w dolnej półce i ni jak wyjąć się nie da
Proszę was o pomoc
WSK M06 B3 77r super maszyna
-
jimmi1206
- Posty: 44
- Rejestracja: 2007-07-22, 17:41
- GG: 0
- Lokalizacja: Pietkowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jimmi1206 » 2008-03-08, 20:42
Dziękuje Panowie za pomoc....... Widzę że te forum naprawdę wszystkim pomaga, zaczyna panować zasada; Umiesz Liczyć Licz Na Siebie....

WSK M06 B3 77r super maszyna
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2008-03-08, 21:48
Najlepiej delikatnie wbić śrubokręt w szczelinę w półce, wkręcić śrubę (32) od góry i przez drewno z wyczuciem pukać młotkiem. Czasem idzie łatwo a czasem nie, jak to w Wueskach - w tych trudniejszych przypadkach przydaje się WD40.
BTW
Jakoś sie nie dziwie ze nikt nie odpisał. Temat był omawiany wiele razy, opisywane było wszystko i to dużo dokładniej niz ja tu napisałem. Ja Ci wyszukiwał nie będę. Nie wspomnę o tym ze w temacie o skanach książek jest cały Załęski, gdzie wszystko jest od A do Z opisane, łącznie z rysunkami...
-
Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek » 2008-03-08, 22:19
Ja odpisałem tylko do głowy mi nie przyszło że post się nie pojawi. Użyłem okna szybkiej odpowiedzi a ono chyba nie działa jak należy.
Napisze jeszcze raz.
Po pierwsze mógłbyś zadać to pytanie w istniejącym już temacie o bardzo podobnej nazwie.
Najprawdopodobniej to zawieszenie nie było demontowane od wielu lat. Lagi rdzewieją i zapiekajasię w półkach. Nalej tam hurtowo wd40 lub innej cieczy penetrującej. Odczekaj kilka godzin. Idź teraz do garażu i nalej tam preparatu a za robotę weź się z rana. Musisz wprowadzić go pod szklankę w miejsce styku lagi z dolną półką.
Tak jak napisał Alien włóż śrubokręt lub jakiś inny klin w szczelinę w dolnej półce. Trochę ją w ten sposób rozszerzysz.
Ponadto jeśli wykręciłeś już górne nakrętki to wkręć je lecz nie do końca. Tak aby nie oparły się o górną półkę jednak na tyle głęboko by nie zniszczyć gwintu przy kolejnej czynności którą jest uderzanie drewnianym lub gumowym młotkiem w te nakrętki. Takim sposobem powinieneś ruszyć o parę milimetrów lagi. Potem już będzie z górki. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem że zdjąłeś już golenie, czyli nogi ruchome. To mógł być błąd bo kiedy są one zamontowane łatwiej jest chwycić całą nogę. Chodzi o to że jak już zrobisz powyższe czynności to pozostaje tylko szarpanie.
Ewentualnie jeśli masz zapasową górną nakrętkę to oszlifuj ją tak aby swobodnie przechodziła przez otwór w półce górnej i możesz wtedy kontynuować wybijanie lagi od góry. To chyba nawet najlepszy sposób. Tylko trzeba użyć przedłużacza jakiegoś jak laga już się schowa w szklance.
Wszystko to było już kiedyś napisane na forum. Może chociaż nazwij ten temat jakoś czytelnie. Np. demontaż zawieszenia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości