-
LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LukaSS » 2023-05-12, 01:15
Cześć Chłopaki,
Mam pytanie odnośnie wahacza od zetki i WFM. Jak prawidłowo ma on działać?
Mamy oś wahacza, która jest umiejscowiona ramie nieruchomo. Tulejki turbaksowe są wbite w wahacz i się nie ruszają. W tulejki włożona jest tuleja stalowa, która ma długość jak rozstaw tulejek turbaksowych. Kompletny wahacz mocuje się w ramie i skręca oś. Stalowa tuleja ma się w tulejkach poruszać i mieć minimalny luz. Tulejki mam stare oryginalne i kupione niedawno nowe o wymiarach takich jak w książce serwisowej. Tuleja stalowa ma delikatny luz z osią wahacza. Taki sam przypadek mam w oryginale jak i w częściach dorabianych od Klasykmoto. Jak to w ogóle ma działać? W tej chwili wahacz po zamontowaniu pracuje na osi, która znajduje się w tulei stalowej. Tuleja stalowa za bardzo nie pracuje na tulejkach turbaksowych co jest tu priorytetem. Te tulejki są po to by się wycierały, pracowały jak to jest w B1.
Co jest tu nie tak? Gdzie ma być luz a gdzie go ma nie być? Po co jest ta smarowniczka w wahaczu? Mam mętlik w głowie, nie mogę sobie uzmysłowić jak to ma działać. W chwili obecnej przy takim rozwiązaniu to zamiast tulejek będzie się zużywała oś wahacza i tuleja wewnątrz.
Dziękuję za pomoc

!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2023-05-12, 07:43
Nie wiem czy ci się taka informacja przyda ale jeśli chodzi o shl m11 to wahacz był łożyskowany najpierw na tulejach turbaksowych które były smarowane za pomocą kalamitek umiejscowionych w sworzniu przegubu wahacza, nowsze wersje posiadały łożyskowanie na "silentblokach" co wyeliminowało kalamitki. Od roku ~1966 kalamitki powróciły ale już umiejscowione w wachaczu
-
adamsky771
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adamsky771 » 2023-05-12, 23:58
LukaSS a masz w wahaczu tuleję metalową nr 7?

-
LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LukaSS » 2023-05-14, 01:03
Mam wszystko co na zdjęciu
Help

!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
-
Mixol
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r.
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mixol » 2023-05-22, 10:54
Stare części masz zużyte stąd te luzy, tulejki mają pracować względem siebie, co do nowych części, czasem lepiej dorabiać nowe u tokarza.Wahacz pracuje na takiej zasadzie jak piszesz, ważne żeby po skręceniu osi wahacza rama nie zaciskała się i nie blokowała ruchu obrotowego tulejek.Jeżeli tak jest trzeba dorobić / dobrać jakieś podkładki.
Tylko wg tego rysunku wygląda to tak że tuleja z tworzywa ma kołnierz i po wciśnięciu w wahacz jest tak że ich rozstaw jest szerszy niż tuleja stalowa? Tak to wygląda po złożeniu?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości