Strona 1 z 2

Jak rozebrać przednie zawieszenie w Lelku?

: 2009-05-09, 17:39
autor: ushol
Było już na temat rozbiórki przedniego zawieszenia do WSK KOS, więc teraz może coś na temat LELKA.

Mam taki problem nie mam pojęcia jakim cudem mam rozłączyć noge nieruchomą z ruchomą. Rozkręciłem u samej góry śrube, wyciągłem sprężyne, z dołu odkręciłem nakrętke i wybiłem (nie wiem jak to się nazywa, to co trzyma sprężyne od dolnej strony). Następnie jest taka nakrętka pomiędzy dwoma częściami zawieszenia, która nie jest na klucz tylko okrągła z dwoma wcięciami do odkręcenia. Ją też rozkręciłem no i nie mam pojęcia co dalej. Ściągnąć wciąż nie da rady tych lag, a żadnych nakrętek do odkręcenia już nie widze.
Patrząc z góry na miejsce łączenia jest jakiś gumowy pierścień z blaszką(nie wiem czy to simering czy coś innego)

Jak mam dalej to rozebrać

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 17:58
autor: Anzel
Po odkręceniu nakrętki pazurkowej (tej z nacięciami) i odkręceniu sprężyn z góry i z dołu nie ma siły by lagi się nie rozdzieliły.Ja miałem podobny problem w Bąku,ale dzięki dolnym mocowaniom błotnika rozwiązałem go poprzez pukanie w nie gumowym młotkiem.Proponowałbym wsunac oś w jedną z lag i delikatnie przez klocek drewna popukiwac i obserwowac czy laga się wysuwa.Absolutnie nie mozna niczego wpychac w gniazda simmeringów czy oklepywac samych lag.

Co do gumowego pierścienia to polecam zajrzec do serwisówki,gdzie to zawieszenie jest ładnie rozrysowane.Pod w/w nakrętką pazurkową znajduje się filcowy pierścien w blaszanej obwódce,a pod nim klasyczny simmering.Przy remoncie zawieszenia zalecane jest zastąpienie filcowego pierścienia bliźniaczym simmeringiem (czyli 2x simmering na lagę,jeden na drugim).Powodzenia.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 18:25
autor: ushol
No i udało sie :-D Na ladze nieruchomej(górnej)znajduje sie dwa takie same pierścienie z blaszką( do wymiany, jakie te simeringi mają rozmiar?)pod nimi jakaś szmatka potem tulejka, która się porusza po całej długości, a później tulejka, która się nie porusza(tylko w koło). No a wśrodku tej lagi jest jakiś pierścień czy coś w tym stylu(da sie go wybić, czy lepiej nie ruszać).
Tyle ma tego być czy czegoś brakuje? Jak je wyczyścić? I czy da rady naprawić wgniecenie na ladze ruchomej(niewielkie na samym dole) nie ma wpływu na prace, czy lepiej zostawić w spokoju?

A masz skany tej serwisówki, czy są takie same jak w M06B3?

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 20:03
autor: Mateusz WSK
nie wiem czy w tym aluminiowym zawieszeniu są takie same simmery.rozmiar simmerów do zwykłego zawieszenia to 31X40X6.ja u siebie w standardowym zawieszeniu najpierw wypłukałem benzyną.
te co do chromowania to takim środkiem do czyszczenia silników, później wodą płukałem.następnie po odczekaniu pchałem tam szmatke i obracałem.praktycznie wszyściutko wyszło, lagi w środku jak nowe.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 20:12
autor: ushol
no a co do tego wgniecenia to co z nim zrobić?

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 20:15
autor: Mateusz WSK
no chyba nie da się tego wyprostować jakoś.jeżeli nie przeszkadza w pracy zawieszenia to lepiej nie ruszac.chyba że ze względów estetycznych to wymień tą lage ;)
Ushol, masz moze prawie taki sam nick na allegro ? taki gość kupował nie tak dawnon a allegro sporo nowych org. częsci do 125.to moze Ty ?

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 20:25
autor: Anzel
Zamiast tych pierścieni w blaszanych oprawkach stosujesz simmeringi.Poszukaj na forum,napewno jest napisane a ja dziś nie mam głowy do sypania numeracjami.Co do wgniecenia,raczej nie zrobisz tego w domowych warunkach.Jeśli nie rzuca się bardzo w oczy to zostaw.Wszystko wyczyścisz rozpuszczalnikiem,pędzelkiem i bawełnianą szmatką.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 20:49
autor: ushol
Mateusz WSK
Na Allegro mam nick ushol91, i możliwe, że to ja, bo kupowałem sporo orginalnych części.

Anzel
Chodzi mi właśnie o względy estetyczne, bo mam zamiar chromować zawieszenie, no a szkoda pogniecone chromować. A przykładowo odpowiednio wytoczonym prętem ze stożkiem na końcu nie wyprostowałby poprzez wbijanie?

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 21:17
autor: Anzel
Nie mam pojęcia jak zachowa się taki element podczas prostowania.Jedno jest pewne: identycznie wyglądające nogi ruchome stosowane w najzwyklejszych wueskowych zawieszeniach nie nadają się do sportowych zawieszeń.Noga ruchoma ma w środku potworny luz,pomimo ze wszystko jest skręcone i wygląda świetnie.Pozostaje Ci ratowanie tej lagi.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 21:30
autor: ushol
A czy jest możliwość użycia coś w stylu szpachli pod chrom, tyle tylko, zeby nie odpadło po pierwszym uderzeniu kamienia.

"Jedno jest pewne: identycznie wyglądające nogi ruchome stosowane w najzwyklejszych wueskowych zawieszeniach nie nadają się do sportowych zawieszeń" - wiem, a dodatkowo w lelku nogi ruchome wyglądają nieco inaczej, bo nie mają na dole dwóch uchwytów z czterema otworami, a jeden z jednym;-)

"Nie mam pojęcia jak zachowa się taki element podczas prostowania" - sam właśnie nie mam pojęcia, więc kombinuje :-)

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 21:35
autor: wujcio
szpachla pod chrom jest miedz która jest dosyć droga i nią się reguluje nierówności, myślę że jak ładnie poprosisz to Ci to wyrównają miedzią ale będzie to odpowiednio droższy zabieg bo nie wiem czy da rady tylko w jednym miejscu nanieść większej grubości

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 21:55
autor: ushol
Popytam w zakładzie, chce LELKA zrobić pożądnie, a nie żeby ino był, więc skobinuje te "pare groszy" więcej thx

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 22:03
autor: mati17_17
a nie można tam napawac troche materiału i potem pzretoczyć jakbys dał foto to nic by sie nie stało

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-09, 22:11
autor: Anzel
Lagi nieruchome są wykonane ze stali nawęglanej i nie ma tu mowy o napawaniu czegokolwiek.Często nie da się nawet miedziowac głębokich wżerów.Nie wiem jak ma się sprawa z remontowaniem nóg ruchomych,aczkolwiek pewnie się niedługo przekonam,ponieważ omyłkowo wsadziłem do S1 nogi od zwyklego zawiasu...

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-10, 11:08
autor: ushol
Na allegro sa teraz nowe golenie i wydaje mi się że do LELKA, bo na nodze widocznej na zdjęciu nie ma uchwytu pod błotnik, a na tej z papierem wygląda jakby coś było. Czekam jeszcze na zdjęcia od tego człowieka, może zostałem uratowany ;-)

http://allegro.pl/item627881900_orygina ... a_wsk.html

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-10, 21:58
autor: Anzel
Bardzo możliwe że to lelek.Jednakże upewnij się jaka jest ich wewnętrzna średnica mniej więcej w połowie wysokości.Ja dziś do swojego przodu w S1 zalożyłem orginalne golenie (jedynie dla spasowania) i jednak jest wielka różnica.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-10, 22:28
autor: ushol
chodzi ci o miejsce gdzie jest tulejka bądź wytoczenie(nie przyjrzałem się uważnie ;-) )

Druga noga ma uchwyt tylko na jedną stronę, więc moja pewność rośnie :-D

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-11, 10:15
autor: Anzel
Powiedzmy.Nie mierzyłem środka a jedynie sprawdzałem luz między lagą a goleniem.Szkoda że zamiennik nie pasuje jak trzeba,czeka mnie kosztowne chromowanie :/

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-11, 10:46
autor: ushol
A właśnie części, pracujące w oleju wymagają chromowania technicznego, możesz moi polecić jakąś gawalnizernie wykonującą takie usługi.

Re: LELEK Zawieszenie przednie

: 2009-05-11, 21:21
autor: Anzel
Do mojej B1 wszystkie chromy wykonywałem w największym krakowskim zakładzie http://www.tece.dei.pl/ nie miałem żadnych zastrzeżeń.Co do klasy chromu trudno mi obecnie powiedziec jak wyglądały w środku po galwanizacji.Napewno z zewnątrz były bardzo ładnie wymiedziowane i pochromowane.Załączam zdjęcie mojej byłej B1 i efekt pracy zakładu TECE: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/825 ... ee181.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/079 ... ec4bf.html