WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Odpowiedz
Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-08, 18:41

Cześć !

Dnia 06.04.2010r. stałem się posiadaczem kolejnej WSK'i w mojej kolekcji. Tym razem Jest to M06-Z2 z ładnego rocznika 1961. Stan - co widać na zdjęciach, jest kiepski. Do kapitalnego remontu, który zacznę w wakacje i będę starał się tutaj na bieżąco relacjonować :)
Ogółem kupiona za 80zł od znajomego mojego taty, który trzymał ją od ponad roku.... w pracy :D Szef mu kazał ja wywieźć i nie miał on gdzie, więc mój tato to odkupił :) Lecz część osprzętu trzyma u siebie w domu do którego jeździ raz na jakiś czas, a tak to mieszka on tam gdzie pracuje - w Szczecinie, ale w maju ma jechać do siebie i przywieźć brakujące elementy. Ma też przywieźć wszystko co związanego z motorami ma (bo jemu to niepotrzebne) w tym podobno silnik WSK 150 :D Tylko nie mam pewności, czy dostanę oryginalna kierownicę... bo tutaj zamontował prowizorycznie od CeZety jakąś...
A co do silnika Zetki... niestety nie będzie oryginalnego... Ale za to miał od ręki silnik WFM. Leżał obok WSK w zakładzie i strasznie się zapuścił syfem, jednakże odpalił od 4 kopa ! A oryginalnego silnika będę z czasem szukał, a silniczek WFM oraz 150 wyremontuje i postawie na półce ;)
Na baku i błotniku widać próby renowacji i jakiś jajcarskich dowcipów, ale mam zamiar położyć nowy lakier i chromy, czyli ogółem doprowadzić do idealnego stanu. A jak wyjdzie ? Przekonamy się za jakieś 2 miesiące :)
Tymczasem mam kilka zdjęć z dnia zakupu.
1063506rozdzielczopulpi.jpg
1063504rozdzielczopulpi.jpg
1063505rozdzielczopulpi.jpg
1063513rozdzielczopulpi.jpg
1063510rozdzielczopulpi.jpg
1063511rozdzielczopulpi.jpg
1063512rozdzielczopulpi.jpg
1063514rozdzielczopulpi.jpg

Jak dostanę resztę części to dam znać razem ze zdjęciami. Komentarze mile widziane :)

Pozdrawiam !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lukh6
Posty: 116
Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
GG: 0
Lokalizacja: Bystra
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: lukh6 » 2010-05-08, 19:39

No sporo pracy cie czeka :roll:
A chromowac to chcesz orginalne elementy z tej wsk(te pordzewiałe)???

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Skinder » 2010-05-08, 19:42

Wygląda nieźle, fajna baza. Za te kasę super zdobycz, chodź jestem ciekaw jak tam serducho w środku :oops:

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Tukan » 2010-05-08, 20:22

Na przyszłość wrzucaj zdjęcia jako załączniki. ;-)

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-09, 11:23

Kurde, przepraszam, zapomniałem zmniejszyć zdjęć...
Co do chromowania, to tłumik i reszta w okropnym stanie pójdzie raczej do wymiany, ale jeszcze nie wiem w jakim stanie dostane wsporniki błotnika, przednią felgę i inne części. Więc dopiero wyjdzie czy chromowanie będzie.
Chyba że... naszła mnie ostatnio taka myśl, żeby jakoś zmyć szpachlę i te ''rysunki'' oraz zielona farbę na błotniku, złożyć ją żeby była kompletna w 100% i mieć taką stara, nadgryzioną przez ząb czasu :P ale to by sugerowało że jestem leniwy więc raczej będzie restauracja :D

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Wężu » 2010-05-09, 11:28

Dla mnie średni, ale oryginalny lakier jest 100 razy ładniejszy niż nowy.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: tomasz87 » 2010-05-10, 15:00

Tan silniczek od wfm zasponsoruje Ci troszkę remontu :) dobry zakup ! Szpachli raczej nie zerwiesz bez lakieru ale spróbuj może jak się wymyje wypoleruje będzie jeszcze na tyle ładna ,że szkoda zrywać powłoki.

Awatar użytkownika
Grześ
Posty: 8
Rejestracja: 2010-04-27, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: -WSK m06L 61r
-WSK m06B3
-WFM m06 63r
Lokalizacja: Czeczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Grześ » 2010-05-10, 18:10

kolego widzę ze masz tez prawdziwy skarb w postaci wsk-i M 06 z:) jet w dobrym stanie do odremontowania:) a co do tego napisu to podzielam opinie przedmówcy :)warto je uratować:)a efekt będzie powalający:)i jak możesz to wysyłaj foty:)na bieżąco :)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Stary » 2010-05-10, 19:41

Co do silnika to jego numer pokrywa się z tabliczką = jest przebijany. Jest to silnik S01 "pierwszej serii" czyli typ SHL M04, WFM M06 i pochodne. Żeberka zniknęły około numery 70.000.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Szczepan » 2010-05-10, 20:06

Motorem jeździł fan AC/DC :D Za taką cene to jak za darmo i stan jest nawet. Powodzenia
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-15, 13:30

Stary pisze:Co do silnika to jego numer pokrywa się z tabliczką = jest przebijany. Jest to silnik S01 "pierwszej serii" czyli typ SHL M04, WFM M06 i pochodne. Żeberka zniknęły około numery 70.000.
Wiem o tym, ten co przebijał, nawet nie wyszlifował na równo i za duże nabił... o wiele za duże... Dlatego pisałem, że trzeba będzie poszukać normalnego silnika :)

Dzięki za opnie :) Jak ruszę z tym motórem, to będę zdawał relacje na bierząco (aparat zawsze przy sobie będę miał). Pozdrawiam !

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości