WSK M06 B1 renowacja
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
ostatnio zabrałem się za silnik. W oryginalnym wał jest zardzewiały i stoi, tak jak i łożyska. I nie wiem czy lepiej kupić nowe czy może założyć z tego drugiego silnika gdyby okazały się w niezłym stanie. Na allegro znalazłem komplet łożysk czy możecie powiedzieć który będzie lepszy:
http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 79945.html
http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 10402.html
http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 79945.html
http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 10402.html
- ziolas94
- Posty: 88
- Rejestracja: 2012-06-07, 10:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3
Jawa Mustang
Romet Ogar x2
Romet 750 - Lokalizacja: Koronowo(CBY)
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Ja bym sobie odpuścił łozyska za 25 zeta komplet zainwestuj np. w FAG'i będziesz o wiele bardziej zadowolony te po kilku tysiącach kilometrów mogą zakonczyć swoją pracę.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
- Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Ja polecam FŁT są dobre, stosunkowo tanie i polskie, moim zdaniem do WSK w sam raz.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
a co powiecie o tym drugim komplecie za 50zl? ppl to dobra firma?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
- Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
PPL to jest chyba to samo co FŁT, ale pewności nie mam.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Ok dzięki a jeszcze jedno pytanie czy jest różnica jak zastosuje na wał łożyska obustronnie uszczelnione, a takimi "odkrytymi" jak miałem w oryginale?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
- Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Obustronnie uszczelnione, mają w sobie trochę smaru stałego, otwarte są smarowane olejem z mieszanki z komory wału korbowego. Powinno stosować się łożyska bez uszczelnień, ale jak kupisz z też się nic nie stanie, łatwo je zdjąć wystarczy śrubokrętem podważyć, można ewentualnie zostawić uszczelnienia, które będą "przylegać" bezpośrednio do simmeringów.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
dzięki za wyjaśnienie i pomoc
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Przedstawiam wam częściowy efekt mojej pracy:
Kartery myte płynem AKRA K2 i myjką, jednak widać czarne plamki ma ktoś pomysł jak je usunąć?
Kartery myte płynem AKRA K2 i myjką, jednak widać czarne plamki ma ktoś pomysł jak je usunąć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Bez szkiełka się nie obejdzie :->
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Witam
Może u mnie nie widać takich postępów w pracach jak u innych kolegów z forum ale mam nadziej że niedługo to się zmieni (wakacje więcej czasu). Na razie efekt mojej pracy to rozebrane dwa silniki i przygotowane do złożenia, niestety kartery jednak nie poszły do szkiełkowania z powodu funduszy
. Oto zdjęcia karterów:
W między czasie przyszło kilka brakujących elementów, udało mi się kupić lampę z licznikiem, dobrą stacyjką (niestety moja jest uszkodzona) i ze szkłem na którym widnieje napis "ZELMOT MADE IN POLAND"
Oraz kluczyk który znalazłem w swoich starych zapasach
W nadchodzącym tygodniu mam zamiar wziąć się do pracy złożyć silnik i zabrać się w końcu na szykowanie ramy do malowania.
Może u mnie nie widać takich postępów w pracach jak u innych kolegów z forum ale mam nadziej że niedługo to się zmieni (wakacje więcej czasu). Na razie efekt mojej pracy to rozebrane dwa silniki i przygotowane do złożenia, niestety kartery jednak nie poszły do szkiełkowania z powodu funduszy

W między czasie przyszło kilka brakujących elementów, udało mi się kupić lampę z licznikiem, dobrą stacyjką (niestety moja jest uszkodzona) i ze szkłem na którym widnieje napis "ZELMOT MADE IN POLAND"

W nadchodzącym tygodniu mam zamiar wziąć się do pracy złożyć silnik i zabrać się w końcu na szykowanie ramy do malowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-11-04, 22:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Pony M3,
B306 84r
Lelek 76,
Lelek 75 - Lokalizacja: Stoczek Łukowski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Hej
Chcesz sie zamienic tym tlumikiem na orginal?
Chcesz sie zamienic tym tlumikiem na orginal?

- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Chyba niezbyt korzystna wymiana
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Małymi kroczkami do przodu. Oto zdjęcia z ostatnich prac:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- miuosh1
- Posty: 216
- Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
- Lokalizacja: Krępsko
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Jeżeli jeszcze nie masz łożysk to jedna z najlepszych producentów łożysk na rynku to firma SKF , cechują bardzo dokładnym wykonaniem i większą żywotnością od zwyczajnych . Pozdrawiam 

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-07-01, 12:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Polo M-760
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Witaj, mam nadzieję, że nie namieszam za bardzo ale późno dotarłem do tematu, a już zdecydowałeś się na wersję po 'liftingu' z 1970 r.
Dotarłem jakieś 2 lata temu do WSK M06 B1 z 1970 r. tak jak Twoja (rocznik i model odczytałem z tabliczki - potwierdzała ją kompletność motocykla wskazująca w 100% na ten model). Zrobiłem jej dwa zdjęcia numeru ramy, żeby się zachowało w pamięci, że ten konkretny egzemplarz tam był. Nr to: S 01048486. Chodzi o to, że tam z całą pewnością była stara lampa i profilowana kanapa (ciekawe ze względu na szczególny rocznik). Jak to zwykle bywa zmiany raczej nie były wprowadzane od np. 1 stycznia 1970, godz. 8:00 tylko stopniowo, w miarę docierania decyzji, a zwłaszcza części więc to rok przejściowy. Motocykl był po zmarłym listonoszu, stał okropnie zakurzony w piwnicy od dobrych paru lat, no i kto by zmieniał tak dokładnie nowy rocznik na stary traktując to jako rzecz użytkową. Tak więc do tej ramy uważam, że wszystko było składane po staremu. Pozdrawiam i życzę wielu niezapomnianych chwil z WSKą
Dotarłem jakieś 2 lata temu do WSK M06 B1 z 1970 r. tak jak Twoja (rocznik i model odczytałem z tabliczki - potwierdzała ją kompletność motocykla wskazująca w 100% na ten model). Zrobiłem jej dwa zdjęcia numeru ramy, żeby się zachowało w pamięci, że ten konkretny egzemplarz tam był. Nr to: S 01048486. Chodzi o to, że tam z całą pewnością była stara lampa i profilowana kanapa (ciekawe ze względu na szczególny rocznik). Jak to zwykle bywa zmiany raczej nie były wprowadzane od np. 1 stycznia 1970, godz. 8:00 tylko stopniowo, w miarę docierania decyzji, a zwłaszcza części więc to rok przejściowy. Motocykl był po zmarłym listonoszu, stał okropnie zakurzony w piwnicy od dobrych paru lat, no i kto by zmieniał tak dokładnie nowy rocznik na stary traktując to jako rzecz użytkową. Tak więc do tej ramy uważam, że wszystko było składane po staremu. Pozdrawiam i życzę wielu niezapomnianych chwil z WSKą

- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Witam dosyć dawno się nie odzywałem, niestety u mnie prace na razie stanęły w miejscu z powodu braku czasu:( w przyszłym tygodniu miałem malować, a tu wielkie zaskoczenie przyszła zima i niestety prace muszą zostać odłożone.
Oczywiście wiem że te zmiany nie weszły w życie tak jak mówisz, ale będę ją jednak robił na tych wcześniejszych częściach, ponieważ udało mi się kupić nie drogo drugą ramę z papierami
tak więc będę chciał złożyć ją pod ten rocznik co jest w dowodzie
Oczywiście wiem że te zmiany nie weszły w życie tak jak mówisz, ale będę ją jednak robił na tych wcześniejszych częściach, ponieważ udało mi się kupić nie drogo drugą ramę z papierami

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-07-01, 12:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Polo M-760
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
pewnie!
takie Twoje prawo i pomysł, ja z niecierpliwością czekam na efekt (zima zaskakuje nie tylko drogowców ;p)
a podałem ten numer ramy jako punkt odniesienia i ciekawostkę odnośnie kolejnej "żyjącej" jeszcze WSK i zarazem modelu B1, pozdrawiam


- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Ostatnim czasem złożyłem silnik i mam pewien problem. Przy próbie odpalenia kolo magnesowe trze się o karter, wymieniłem na 3 inne koła i nadal to samo
Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna krzywy wał, czy może dlatego że pomyliłem się i założyłem łożysko - łożysko - simering od strony sprzęgła?

- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
W moich pracach widać już mały postęp silnik wyszkiełkowałem i jest już złożony, a wczoraj udało się nareszcie pomalować całą wske. Niestety jak na złość na sam koniec upadł tylni błotnik i w przyszłym tygodniu będę musiał zerwać lakier i położyć go jeszcze raz 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość