Wsk M06-64 1966
-
- Posty: 2258
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Raz są dobre, a raz są luźne. Chodzi mi najczęściej o średnice wewnętrzną, ale jeśli ktoś już to regenerował to i zewnętrzną może być zła. Teoretycznie też powinno się je rozwiercać po zamontowaniu aby były osiowo względem siebie
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Właśnie wiem tyle, że wałek musi wchodzić do tej tulejki na tyle luźno żeby mógł się swobodnie w niej obracać, ale też luz nie może być zbyt duży...Jak ktoś przerobił już sporo tych silników to ma wyczucie czy tulejka jest dobra czy też kwalifikuje się do wymiany, ja jeszcze nie mam skali porównawczej i ciężko zdiagnozować czy luz u mnie jest jeszcze w normie czy już nie.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Montowałem już parę razy te tulejki i jedynie do czego mogę się przyczepić to ich kołnierz, jest on na wysoki i trzeba go zebrać, bo inaczej wałek pośredni przy skręceniu karterów się blokuje, nie mają też kanalika do smarowania w środku. Do średnic nie miałem żadnych zastrzeżeń.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Witajcie
Z racji tego, że chcę aby prace nad remontem silnika posuwały się do przodu, to pomyślałem że teraz jest idealny moment aby oddać wał do regeneracji. Zdemontowałem z czopu wału łożysko, które zostało na nim po rozpołowieniu silnika oraz wymyłem sam wał w benzynie ekstrakcyjnej.
Wiem, że w WSK były dwa typy wałów : z wąskim korbowodem i szerokim. W jaki sposób mogę teraz sprawdzić jaki mam korbowód u siebie ?
Przypuszczam, że to jest wąska korba, bo z tego co widzę łożysko w stopie korbowodu jest trzyrzędowe, aczkolwiek proszę Was o potwierdzenie tego faktu.
Z racji tego, że chcę aby prace nad remontem silnika posuwały się do przodu, to pomyślałem że teraz jest idealny moment aby oddać wał do regeneracji. Zdemontowałem z czopu wału łożysko, które zostało na nim po rozpołowieniu silnika oraz wymyłem sam wał w benzynie ekstrakcyjnej.
Wiem, że w WSK były dwa typy wałów : z wąskim korbowodem i szerokim. W jaki sposób mogę teraz sprawdzić jaki mam korbowód u siebie ?
Przypuszczam, że to jest wąska korba, bo z tego co widzę łożysko w stopie korbowodu jest trzyrzędowe, aczkolwiek proszę Was o potwierdzenie tego faktu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. W końcu nadszedł czas aby rozpocząć poważne prace nad motocyklem. Na pierwszy ogień i poszedł silnik. Za pomocą ropy, benzzyny ekstrakcyjnej, szczotek drucianych i pędzli udało mi się osiągnąć efekt taki jak na załączonych fotografiach. Kartery wyglądają w miarę, ale dekiel sprzęgła z lewej strony a także mały dekielek z prawej strony i puszka zakładana na koło magnesowe nie wyglądają już tak dobrze. Mam kilka pomysłów i chciałem się Was poradzić.
Opcje są takie:
1. Dać do kiełkowania wszystko, tzn. kartery, dekle oraz tą osłonę na koło magnesowe
2. Kartery zostawić takie jak są a wyszkiełkować tylko dekle i osłonę magneta
3. Kartery pozostawić takie jak są a dekle i osłonę magneta wypolerować
4. Kartery wyszkiełkować a resztę wypolerować
Wiem, że opinie są różne - kwestia gustu. Aczkolwiek na pewno nie będę polerował wszystkiego, bo to psuje efekt. Widziałem silniki, które były wypolerowane w 100% - łącznie z gaźnikiem.
Doradźcie mi proszę jak najlepiej odświeżyć te elementy. Wezmę pod uwagę wszystkie sugestie
Opcje są takie:
1. Dać do kiełkowania wszystko, tzn. kartery, dekle oraz tą osłonę na koło magnesowe
2. Kartery zostawić takie jak są a wyszkiełkować tylko dekle i osłonę magneta
3. Kartery pozostawić takie jak są a dekle i osłonę magneta wypolerować
4. Kartery wyszkiełkować a resztę wypolerować
Wiem, że opinie są różne - kwestia gustu. Aczkolwiek na pewno nie będę polerował wszystkiego, bo to psuje efekt. Widziałem silniki, które były wypolerowane w 100% - łącznie z gaźnikiem.
Doradźcie mi proszę jak najlepiej odświeżyć te elementy. Wezmę pod uwagę wszystkie sugestie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2019-08-13, 13:04 przez St.Anger, łącznie zmieniany 2 razy.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
W mojej B3 z 1980 roku cały silnik w szkiełku, teraz po kilku latach stwierdzam, że bardziej podoba mi sie tylko umyty silnik, przetrzeć druciakiem, tym bardziej w B1 najlepiej by to wyglądało moim zdaniem 

-
- Posty: 2258
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Pokrywa olejowa rzeczywiście słaba, ale jestem kolejną osobą która za dużo by jednak nie zmieniała. Przy remontowanym motocyklu czasami to rzuca się w oczy i jednak nad tą pokrywą bym popracował, ale jednak jakiekolwiek ostre formy ingerencji osobiście wykluczam
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Ja polecam AquaBlast. Czyszczenie wodą pod wysokim ciśnieniem.
Do szybkiego czyszczenia z olejów i brudów polecam :
a)Dimer w stosunku z wodą 1:5
b)myjkę ultradźwiękową
c)zmywarkę
Pozdrawiam!
Do szybkiego czyszczenia z olejów i brudów polecam :
a)Dimer w stosunku z wodą 1:5
b)myjkę ultradźwiękową
c)zmywarkę

Pozdrawiam!
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
A powiedzcie mi jeszcze jak to wyglądało gdy motocykl opuszczał fabrykę. Czy ta pokrywa sprzęgła (lew i prawa) oraz dekiel koła magnesowego były polerowane na wysoki połysk ? Wiem, że kartery na pewno a nie były polerowane.
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Nie były polerowane 
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Dzięki za informacje. Powiem szczerze, że najbardziej skłaniam się ku szkiełkowaniu. Zastanawiam się tylko czy szkiełkować tylko te dekle i pokrywę magneta czy też kartery.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Ktoś kiedyś miał podać super przepis na pranie silnika wraz ze zdjeciami ale gdzieś zaginęło.
Mi też szkiełkowanie trochę odeszło od dupy i sam szukam sposobu na idealne wyczyszczenie.
Mi też szkiełkowanie trochę odeszło od dupy i sam szukam sposobu na idealne wyczyszczenie.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Tak jak teraz jest to ładnie wygląda. Tylko ta kapa olejowa jest utleniona, więc poszukałbym w lepszym stanie, a kapę magneta bym lekko przepolerował, ale nie na wysoki połysk.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Dziękuję wszystkim za wyrażone zdanie. Doradźcie mi jeszcze w jaki sposób mogę "odświeżyć" koło magnesowe. Niestety ono także nie wygląda zbyt dobrze. Wiem, że i tak nie będzie ono widoczne ale mimo wszystko chciałbym aby wyglądało ładnie i schludnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Z zewnątrz szczotka druciana ale bez przesady
I pomalować srebrzanką
I pomalować srebrzanką
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Przedstawiam pierwsze efekty swoich prac, chętnie wysłucham wszelkich sugestii 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Wydaje mi się że w tym silniku magneto powinno być inne...?
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
Możliwe, że masz rację, motocykl jest z 1966 a na magnecie jest rok 1971.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M06-64 1966
O, widzę kolega z moich okolic. Silnik szkiełkowałbym cały, dekielek od magneta przepolerował lekko i było by fajnie 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości