WSK M06B1 1968

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: adimen2007 » 2011-02-04, 02:02

A doradźcie jak najlepiej doprowadzić bębny do stanu pierwotnego. Felgi zostały pomalowane jakąś farbą.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Stary » 2011-02-04, 10:01

Tylko bębnów przypadkiem nie próbuj chromować...

Awatar użytkownika
Kristy
Posty: 72
Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Kristy » 2011-02-04, 12:05

blondyn_ współczuje ci jeśli to była farba proszkowa i ty to chcesz zdzierać. Jedynym słusznym jak dla mnie sposobem jest opalenie tego lecz musisz uważać żeby nie przegrzać aluminium bo zmienisz strukturę i wyją Ci bąble. Jak dla mnie mogło by zostać tak jak jest, nasze motocykle nigdy nie będą w 100% oryginalne a w takim stanie jest łatwiej zachować czystość.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Stary » 2011-02-04, 12:33

Nie opali tego nawet opalarką :D To jest lakier proszkowy, zejdzie tylko obróbką strumieniowo-cierną albo palnikiem (=smoła)

Awatar użytkownika
Kristy
Posty: 72
Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Kristy » 2011-02-04, 12:46

Stary no myślałem właśnie o palniku :) To cholerstwo nawet nie da się wypiaskować, tak przynajmniej mówił gość który kładł mi proszek, kumplowi właśnie palnikiem ściągał proszek jednak za długo przytrzymał i materiał zmienił strukturę :/

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-02-04, 12:56

Kristy pisze:blondyn_ współczuje ci jeśli to była farba proszkowa i ty to chcesz zdzierać. Jedynym słusznym jak dla mnie sposobem jest opalenie tego lecz musisz uważać żeby nie przegrzać aluminium bo zmienisz strukturę i wyją Ci bąble. Jak dla mnie mogło by zostać tak jak jest, nasze motocykle nigdy nie będą w 100% oryginalne a w takim stanie jest łatwiej zachować czystość.
Owszem, będzie ciężko - piaskowanie może nie wystarczyć. Generalnie nie chodzi o pomalowany bęben - mi osobiście się to w ogóle nie podoba, no ale to kwestia gustu. Większym problemem są szprychy, bo żadna farba się na nich nie utrzyma...no chyba ze bitex :D poza tym szczerze wątpię żeby koło które było tłuczone przez ostatnie 30lat nadal było proste - wypadałoby powymieniać najbardziej nadszarpnięte szprychy z których penie 30% urwie się przy odkręcaniu, czasem nawet naprostować delikatnie felgę, wycentrować na nowo. Takie smarkanie farbą bez rozbierania to nie ma dla mnie sensu - motor zaczyna wyglądać jak nówka, a jeździ jak stary pierd.

ps. Błagam skończcie pisać na temat chromowania bębnów bo to totalna bzdura pod każdym względem: estetycznym, technologicznym i cenowym!!! Proponuję tym co mają taki zamiar poszukać zakładu który to zrobi i może ktoś Was w końcu oświeci. Bo forum jak papier - przyjmie wszystko, nawet najbardziej bezsensowne pomysły.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2011-02-04, 13:15

Alien pisze: bo to totalna bzdura pod każdym względem: estetycznym, technologicznym i cenowym!!! Proponuję tym co mają taki zamiar poszukać zakładu który to zrobi i może ktoś Was w końcu oświeci. Bo forum jak papier - przyjmie wszystko, nawet najbardziej bezsensowne pomysły.
pierwszy odnośnik w google szukanie nie boli
http://www.feryl.pl/


A co do felg to pchnął bym je na allegro wieśniaki kupią a zakupił bym ładne proste felgi bez potrzeby malowania i ładne bębny

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-02-04, 14:11

xradusx pisze:
Alien pisze: bo to totalna bzdura pod każdym względem: estetycznym, technologicznym i cenowym!!! Proponuję tym co mają taki zamiar poszukać zakładu który to zrobi i może ktoś Was w końcu oświeci. Bo forum jak papier - przyjmie wszystko, nawet najbardziej bezsensowne pomysły.
pierwszy odnośnik w google szukanie nie boli
http://www.feryl.pl/
Za to mnie boli takie pisanie - bynajmniej nie twierdzę ze alu nie da się chromować, bo widzę że tak mnie zrozumiałeś. Żeby już zakończyć te dyskusje to zapytam:
- czy ktoś z Was wie ile to kosztuje? Bo znaleźć firmę w googlach to nie problem. Ale biorąc pod uwagę reakcje na koszta chromowania zwykłej stali to koszt chromowania alu niektórych zabije.
- ciekawi mnie jak będzie odpadał chrom na miejscy styku z szprychami: bardziej płatami czy bardziej będzie sie kruszył :D
- a najbardziej to ciekawi mnie co zostanie z gładzi bębna po kąpielach?
Polecam czasem użyć telefonu i zadzwonić do niektórych zakładów. Czasem pomaga to wrócić na ziemie.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2011-02-04, 14:32

Alien wiadomo że nie ma to sensu w podzespołach gdzie jest tarcie, sprężanie i inne tego typu a mój link to wiedza czysto teoretyczna. Nie zadzwonie o cene bo mi to nie potrzebne :P

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-02-04, 16:32

Nie chodzi o żadne tarcie, tylko o to że technologia nakładania powłok galwanicznych dla stali i dla stopów aluminium znacznie się różni. I w efekcie dla elementów połączonych (czyt. aluminiowa piasta z zalaną wkładka stalową) może z tego wyjść niezła du** - a już na pewno nie możemy oczekiwać, tak jak napisałeś, że nam się cudownie "pochromują" dwa tak różne metale.
No ale skoro niektórzy nie widzą wielkiej różnicy pomiędzy stalą a aluminium to zapewne nie dostrzegają też większych problemów. Będę trzymał kciuki za ich nowatorskie technologie.

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-04, 18:45

Czytając wasze wypowiedzi postanowiłem ,że nie będę ich chromował z tego względu ,że może on odejść ale jeżeli jest dobrze to nie powinien. I powiem wam , że chromują to ludzie z doświadczeniem a nie wujek Stasiek w swojej wannie. Efekt pracy tych ludzi możecie zobaczyć na zdjęciach które były na początku.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Stary » 2011-02-04, 22:03

Jeśli masz kasę to pochromuj. Zobaczymy jak wyjdzie, piast do WSK jest pod dostatkiem, nawet jak zepsujesz to kupisz nową.

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-05, 23:51

Dobrze położony chrom nie powinien się łuszczyć ani odrywać :)
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-10, 21:50

Tulejka do karteru jest już wytoczona i na pewno się nie rusza a karter nie wyrobi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: pawel15 » 2011-02-11, 20:59

Oczywiście w drugim karterze zrobiłeś tak samo? Roztaczałeś gniazdo pod tulejkę w prawym karterze? Ile Cię to wszystko razem kosztowało?

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-12, 00:00

Tak. Wszystko na glanc zrobione. Gniazdo nie było roztaczane. Tulejka dorobiona z luzem na nabicie. Nic mnie nie kosztowało bo robił mi to wujek:)
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-23, 22:58

Dziś doszły do mnie pochromowane śruby i nakrętki oraz ocynkowane pierdoły jak i również piękne kolanko. :) Myślę ,że w piątek ruszą prace ze składaniem ramy. Koszt jaki poniosłem z wysyłką to 150zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: adimen2007 » 2011-02-23, 23:05

Wow, fajnie wyszło Ci to.

Czy sam przygotowywałeś powierzchnie? Chromy na podkładzie miedzi?

Mógłbyś podać jakieś namiary na zakład?

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-02-23, 23:39

Powierzchnie przygotowywali mi w zakładzie tylko śruby sam poczyściłem żeby za bardzo ich nie zeszlifowali. Chromy na podkładzie miedzi i niklu.

Chromy robił mi znajomy ,lecz ma teraz roboty od pyty i jeszcze trochę . Po prosu się nie wyrabia w terminach i powiedział żeby na razie nikogo nie przysyłać do niego:)
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: adimen2007 » 2011-02-24, 00:35

Ok, ale jak Twojemu znajomemu zwolnią się terminy to wstaw dane kontaktowe.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości