Strona 1 z 2

WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-03, 21:11
autor: Jawer
Siema!

Jakiś czas temu zakupiłem taką wułeseczkę ;-) Jak tylko znajdę trochę czasu i pieniędzy zamierzam przywrócić ją do życia. Czarna pali, silniczek bardzo ochoczo wchodzi na obroty. Lakier oryginał w całkiem dobrej kondycji. (błotniki trochę zjedzone :-() . Ciekawą sprawą jest to że akryl na błotniku był kładziony na gołą blachę :-D (widać na zdjęciu) Chyba zabrakło im podkładu :lol:

Mam prośbę do użytkowników, jako że nie nam się na wskach, ocenicie oryginalność tego sprzęta? Byłbym wdzięczny :-)

pozdro.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-03, 21:26
autor: pawel85
rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć, nic nie malować i nie odnawiać

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-03, 21:30
autor: Savier
Ja tę dziwną lampę skądś znam...

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-03, 22:04
autor: Łukasz
Na allegro kiedyś była jako exportowa.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-03, 22:15
autor: jakemdural
Mam identyczna wske z identyczna lampą tylko u mnie napęd licznika jest z tylniego koła za sprawą dość ciekawego ślimaka w bębnie. Coś w podobie do shl 175 i Osy

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-08, 00:46
autor: Jawer
panowie... 100% oryginał? nie wierze....

Lampa tył jest ok? Korek baku? Tylna piasta nie jest coś kombinowana? odstaje trochę od bębna. Pokrywa sprzęgła od nowszej WSK? Jak z wydechem? :D

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-08, 01:21
autor: termin21
Korek baku już widze nie pierwszy raz przy WSK jest to od Ciagnika Ursus modelu nie pamietam bo juz robiłem kiedyś dochodzenie w tej sprawie nie jest szczególnie cenny

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-08, 17:45
autor: WSK
Z nieoryginalnych części:
1.Korek Baku
2.Licznik
3.Tłumik

Co do lampy nie wypowiadam się, nie miałem z nią do czynienia.

Braki:
1.Osłona akumulatora


Sprawdź zgodność numerów silnika z tabliczką i zobacz czy silnik jest sygnowany na górze karteru symbolem ZMD

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-08, 21:26
autor: Łukasz
Też mam taki korek przy M06-L . Fajny sprzęcior :mrgreen:

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-09, 22:43
autor: jakemdural
Lampe tylnia i przednią również mam taką samą. Więc to raczej oryginał pod tym względem.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2011-12-10, 10:22
autor: Szczepan
Korek Ursusy z końcówki lat 60 i lata 70. 4011 i wyżej.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-01-30, 15:59
autor: kamilkocyla
Z tego co widzę nieoryginalne tylne koło lub piasta. Poza tym coś kombinowane przy przednim zawieszeniu. Na chama dołożony ślimak napędu licznika, przez co oś koła "wlazła" w obejmę, zacisk lagi ruchomej (16 zdjęcie od góry).

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-01-30, 17:34
autor: maykii
kamilkocyla pisze:Z tego co widzę nieoryginalne tylne koło lub piasta. Poza tym coś kombinowane przy przednim zawieszeniu. Na chama dołożony ślimak napędu licznika, przez co oś koła "wlazła" w obejmę, zacisk lagi ruchomej (16 zdjęcie od góry).

Piasta jest oryginalna 5 żeberkowa wymienna. Moim zdaniem poprostu dstans pomiędzy piastą, a bębnem został pomylony i wsadzony ten, który powinien być z drugiej strony pomiędzy piastą, a zabierakiem. Co do ślimaka to moim zdaniem nie jest on tam na chama wsadzony. On powinien tam być i tyle, a ośka musi tak wchodzić w lagę ruchomą.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-01-30, 19:04
autor: Halski
Zabezpiecz gąbkę siedzenia. Ja miałem jak jak Ty i po około dwóch latach zewnętrzna - odsłonięta część, po prostu sparciała i wykruszyła się.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-01-31, 22:04
autor: Jawer
Dzięki, tak zrobię. Schowam siedzenie w ciepłym miejscu.

Na wiosnę kupuję niezbędne rzeczy i doprowadzam ją do stanu używalności. :-) Może nawet jakiś filmik się zrobi :-)

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-02-05, 22:25
autor: kamilkocyla
A czy przypadkiem w zetkach napęd licznika nie był brany z tylnej piasty (w mojej m150 tak właśnie jest), a pozatym dekiel tylnej piasty jest wg mnie nieoryginalny lub pochodzi z przedniego koła gdyż posiada mocowanie linki hamulca (widoczne na zdjęciu)

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-02-06, 02:30
autor: Jawer
ktoś chyba pisał na forum że koła są zamienne... nie wiem :P

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-02-09, 18:30
autor: WSK
kamilkocyla pisze:A czy przypadkiem w zetkach napęd licznika nie był brany z tylnej piasty (w mojej m150 tak właśnie jest), a pozatym dekiel tylnej piasty jest wg mnie nieoryginalny lub pochodzi z przedniego koła gdyż posiada mocowanie linki hamulca (widoczne na zdjęciu)
Kolego przecież wszystkie dekle niezależnie od tego czy przedni czy tylni posiadają to mocowanie linki hamulca,
Jeśli chodzi o napęd licznika brany z tylnego napędu, to chodzi tu o dekiel z wbudowanym ślimakiem (rozwiązanie z Junaka), widywałem to rozwiązanie w niektorych Ztkach z początku produkcji. Ten dekielek przecież nie przekreśla tego iż ten model posiada koła wymienne przód-tył 19"

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-02-21, 01:32
autor: MMM
Ten tylni dekiel dziwnie wygląda z tym mocowaniem na linkę, ale pewnie jest oryginalny. Z2 to ciekawy model, ciężko jest znaleźć dwa w 100% takie same egzemplarze.

Re: WSK M06-Z2 1963r. By Jawer

: 2012-05-07, 00:24
autor: Jawer
Sprawa Wsk trochę się rusza. 2 centymetrowa warstwa smaru nieźle zakonserwowała silnik i inne elementy. Któryś dzień z kolei czyszczę i jeszcze cała rama w smarze :mrgreen:

Jak z lakierem? Robić zaprawki i reanimować ? Poprawiać szparunki?

cylek ma jeszcze oryginał farbę ale już trochę rdza go łapie. Głowica jak nowa ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek