Strona 1 z 1

WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 10:56
autor: bombs3
Witam,
ostatnio nabyłem oto takiego podpiwniczaka ;-)
WSK M06-L z roku 1963.
Będę bardzo wdzięczny jeśli znawcy tematu wypowiedzą się na temat jego oryginalności
Zastanawiam się czy kilka elementów nie pochodzi od młodszego modelu, np. tłumik, kapa iskrownika, starter, oraz która z manetek jest prawidłowa - lewa czy prawa :)
Stelaż siedzenia jest metalowy, nie powinien być drewniany ? Siedzenie wygląda na oryginalne z tego motocykla.

pozdrawiam
Krzysiek

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 11:08
autor: mauri
Witam . Bardzo fajna elka . Prawa manetka jest oryginalna , kapa nieoryginalna (od b1) , tłumik powinien być trochę krótszy (może masz go źle przymocowanego ) , a siedzenie może i ma nie taki stelaż , ale poszycie masz oryginalne ;) Masz może do niej papiery :?: ;-)

p.s.Bardzo podobają mi się pierwsze modele WuEski , tym bardziej , jak są nagryzione zębem czasu :-D

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 11:33
autor: mareckii91
Tłumik wygląda jak od shl'ki :)

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 11:35
autor: tollek83
Siedzenie jest oryginalne wtedy stosowano już blaszane podbicie

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 12:08
autor: Savier
Silnik nieori - ma bite numery z lewej strony, czyli o wiele za młody.

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-04, 16:35
autor: bombs3
Tłumik może faktycznie być od shl m11... sprawdzę to wieczorem :P
Możliwe że w późniejszych modelach były stosowane stelaże metalowe, zastanawia mnie sposób mocowania kanapy do motocykla, jak widać ma otwór do zamka, tylko jak to w praktyce wygląda, czy między puszkami powinien być schowek i do niego przytwierdzone siedzenie ? np jak w shl m11. W tej wsk jest pusta przestrzeń, miejsce tylko na akumulator.

Co do silnika to faktycznie ważny szczegół, najciekawsze jest to że jego numery zgadzają się z oryginalną tabliczką znamionową...hmm

Dokumentów niestety nie posiada.

dzięki i pozdrawiam

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-05, 15:04
autor: bombs3
Czyżby nikt nie wiedział coś więcej na temat silnika ;> ?
Hmm jeśli teoretycznie siedzenie pochodzi od b1 to i silnik może być z tego modelu, ktoś założył nowszy przebijając numery silnika ?
Zastanawiam się co w takim wypadku robić, czekać na okazję i kupić silnik s01-z czy nie warto podejmować się tego trudu :) ? mieszane uczucia ;p co sądzicie ?

pzdr Krzysiek

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-05, 22:17
autor: Savier
Nie czuję się pewnie w tych modelach, ale moim skromnym zdaniem warto byłoby kupić odpowiedni silnik. Rózniły się one dosyć znacznie pod względem wizualnym.

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-05, 22:27
autor: bombs3
Na pierwszy rzut oka różniły się kapami. Oraz biciem numerów.
Macie może jakąś bazę według której można dobrać odpowiedni silnik do rocznika ?
Sądzę że ten pochodzi od l:
http://tablica.pl/oferta/silnik-wsk-125 ... 6b685;r:;s:

pzdr :)

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-05, 23:20
autor: bombs3
Prosiłbym o jak najszybszą odp. bardzo będę wdzięczny :)

http://tablica.pl/oferta/silnik-wsk-ID1hfPF.html

Z tego co widzę to ten model silnika, proszę znawców o wypowiedź :)

pzdr.

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-06, 10:29
autor: bombs3
Dziękuję zubr9471 za cenna wskazówkę z karterami. Niestety z tego silnika do l nikt się nie odzywa, możliwe że już sprzedany...
Jeżeli magneto w moim silniku jest org. to silnik pochodzi z 1972 roku.
Mógłby ktoś wykonać zdjęcia jak dokładnie wygląda siedzenie do l od spodu itd ? sposób mocowania i jakiekolwiek informacje na temat tych kanap :)
pzdr.

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-06, 13:26
autor: bombs3
A co z kolei sądzicie o tym silniku.
http://allegro.pl/silnik-wsk-125-zobacz ... 31512.html
lewa kapa coś mi się nie zgadza ;p nie powinna być taka jak w mojej L ?
pzdr :)

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-06, 14:47
autor: bombs3
Faktycznie, mój błąd, nie zwróciłem uwagi. Diabeł tkwi w szczegółach :)
Kapa wsk, ale stosowana w późniejszych wersjach o ile się nie mylę.
Z czasem coś znajdę, odpowiedniego, nic na siłę.
zubr9471 masz może jakieś prospekty itd. dotyczące kanap w tych motocyklach ?
pzdr

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-06, 20:18
autor: bombs3
Dziękuję uprzejmie :)
To fakt, rozglądając się zauważyłem że jest problem z kanapami. Z czasem coś znajdę, nie takie rzeczy się robiło, ale faktem jest że to moja pierwsza wsk którą będę restaurował. Raz malowałem wsk ale nie dla siebie, b3. Prawdę mówiąc polowałem na wsk bądź wfm m06 z początku produkcji i trafiła się L. "Oczywiście że nie pogardzę ;)" Niewiedza na temat wsk sprawiła że silnik jest nieoryginalny :( i dziękuję za Waszą pomoc w wyjaśnieniu :).
Nawiązując do kanapy, skoro nie była z drewnianym stelażem... to metalowy, siedzenie praktycznie takie same jak w 64 czy b1 czyli stelaż podobny ?
pzdr.

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-23, 08:43
autor: bombs3
Witam,
proszę po raz kolejny o pomoc.
Z tego co widzę jest to silnik od L, jedynie prawa kapa jest nie z tego modelu, proszę o podpowiedź :)
pozdrawiam Krzysiek

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-07-25, 12:29
autor: mauri
Zgadza się kapa nie od elki ;-)

Re: WSK M06-L 1963 rok

: 2012-08-11, 09:55
autor: bombs3
Witam serdecznie :)
Spotkałem się z kilkoma karterami na których jest napis ZMD lub samo Z
Dlaczego występowało samo Z ? Taki typ odlewu ? czy ma to jakieś znaczenie ?
pzdr