Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Witam !!!
Przemek z Jawora (dolnośląskie)
Jako nowy forumowicz na wstępie chciałbym podkreślić że z faktu iż jestem świeży na forum, a więc proszę o wyrozumiałość w kwestii ewentualnego biadolenia co w oczach fachowców może wydać się co najmniej śmieszne.
Ale do rzeczy...
Kilka dni temu stałem się właścicielem ciekawego egzemplarza WSK z 1963r. Maszyna została odkupiona od pewnego dziadziusia, który był jej jedynym właścicielem od nowości i przejechał nią jedynie trochę ponad 7 tys. km.
W latach 70` kiedy ów dziadziuś stał się dumnym posiadaczem samochodu Syrena, wstawił maszynę do piwnicy gdzie koczowała do dnia dzisiejszego. Niestety przez lata WSK została trochę porozbierana przez jego synów, którzy sprzedali kilka części, a więc muszę je uzupełnić ale to tylko pewne detale z którymi myślę nie będzie większego problemu.
Proszę o ocenię maszyny i perspektywy renowacji. Co sądzicie o maszynie ???
Jakie sugestie co do przeprowadzenia prac ??? Dodam jeszcze że WSK jest 100% oryginalna bez jakichkolwiek przeróbek.
Przemek z Jawora (dolnośląskie)
Jako nowy forumowicz na wstępie chciałbym podkreślić że z faktu iż jestem świeży na forum, a więc proszę o wyrozumiałość w kwestii ewentualnego biadolenia co w oczach fachowców może wydać się co najmniej śmieszne.
Ale do rzeczy...
Kilka dni temu stałem się właścicielem ciekawego egzemplarza WSK z 1963r. Maszyna została odkupiona od pewnego dziadziusia, który był jej jedynym właścicielem od nowości i przejechał nią jedynie trochę ponad 7 tys. km.
W latach 70` kiedy ów dziadziuś stał się dumnym posiadaczem samochodu Syrena, wstawił maszynę do piwnicy gdzie koczowała do dnia dzisiejszego. Niestety przez lata WSK została trochę porozbierana przez jego synów, którzy sprzedali kilka części, a więc muszę je uzupełnić ale to tylko pewne detale z którymi myślę nie będzie większego problemu.
Proszę o ocenię maszyny i perspektywy renowacji. Co sądzicie o maszynie ???
Jakie sugestie co do przeprowadzenia prac ??? Dodam jeszcze że WSK jest 100% oryginalna bez jakichkolwiek przeróbek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Silnik...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Koła... brak bębnów...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Hej!
Zdjęcia śmiało możesz wrzucać w jeden post
.
Maszyna to WSK M06-Z2 i niestety, jej skompletowanie to znaczne koszty. Miała wyjątkowe, mało spotykane części (bębny, koła, przednie zawieszenie, błotniki).
Zdjęcia śmiało możesz wrzucać w jeden post

Maszyna to WSK M06-Z2 i niestety, jej skompletowanie to znaczne koszty. Miała wyjątkowe, mało spotykane części (bębny, koła, przednie zawieszenie, błotniki).
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Co do braków to na wstępie mogę stwierdzić że brakuje mi :
- manetki gazu,
-linki sprzęgła, gazu, prędkościomierza,
-dekla, osłony magneta
-bębny kół (ośki są)
Przód jest kompletny tylko w częściach, cylinder prawdopodobnie do wymiany ale jeszcze będę próbował szlifować, nie wiem co jeszcze wyniknie bo dopiero będę mył i rozbierał. Wał chyba do wymiany albo tulejkę trzeba dorobić. Sam motorek jest jedynie mocno zabrudzony ale nie stał w całkowitej wilgoci z baku pachnie jeszcze paliwem, co prawda ma wżery rdzy ale nie ma wgnieceń. Nie wiem czy uda się zregenerować rafki.
- manetki gazu,
-linki sprzęgła, gazu, prędkościomierza,
-dekla, osłony magneta
-bębny kół (ośki są)
Przód jest kompletny tylko w częściach, cylinder prawdopodobnie do wymiany ale jeszcze będę próbował szlifować, nie wiem co jeszcze wyniknie bo dopiero będę mył i rozbierał. Wał chyba do wymiany albo tulejkę trzeba dorobić. Sam motorek jest jedynie mocno zabrudzony ale nie stał w całkowitej wilgoci z baku pachnie jeszcze paliwem, co prawda ma wżery rdzy ale nie ma wgnieceń. Nie wiem czy uda się zregenerować rafki.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Zaplecze do renowacji myślę że posiadam dobre. Warsztat dobrze wyposażony. Kilka malarni w okolicy, galwanizernia.
Pracę chcę wykonać porządnie, ale koszty muszę rozłożyć w czasie by zbytnio nie uderzyło po kieszeni.
Nie jetem całkiem zielony w tych sprawach dlatego że mam już po renowacji Jawkę 50 Mustang i Rometa.
Z WSK miałem do czynienia ale za łepka, kiedy rozbijało się nimi po polach i lasach.
Liczę na ewentualne podpowiedzi by renowację przeprowadzić jak najbardziej w zgodności z oryginalnym wyglądem i ze smaczkiem.
Pracę chcę wykonać porządnie, ale koszty muszę rozłożyć w czasie by zbytnio nie uderzyło po kieszeni.
Nie jetem całkiem zielony w tych sprawach dlatego że mam już po renowacji Jawkę 50 Mustang i Rometa.
Z WSK miałem do czynienia ale za łepka, kiedy rozbijało się nimi po polach i lasach.
Liczę na ewentualne podpowiedzi by renowację przeprowadzić jak najbardziej w zgodności z oryginalnym wyglądem i ze smaczkiem.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Odnośnie bębnów, to czy nie są one takie same jak w WFM ?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2011-06-22, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1 '70
- Lokalizacja: Sędziszów
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
koła powinieneś mieć 19" z pełnymi bębnami.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-07-14, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 1963
Jawa 50 Mustang
Romet Pegaz - Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Z tabliczki znamionowej całkowicie zeszła farba. Jest jakoś nietypowo oznaczona. Jak interpretować poszczególne numery ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
- GG: 0
- Moje maszyny: romet
- Lokalizacja: poznan
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Cześć . A więc tak : te numery po lewej stronie to numer fabryczny ramy , pierwszy od góry od prawej strony to pewnie numer ramy , a drugi od prawej to nr silnika , a na samym dole to rok - 63
Powodzenia
P.S. Nieźle zdarta ta tabliczka



P.S. Nieźle zdarta ta tabliczka


Dis oil is for tu strołk endżin 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Słucham?te numery po lewej stronie to numer fabryczny ramy

Tak to wygląda w innej zetce, śmiem wątpić, że tutaj jest tak samo: od góry numer ramy, potem numer silnika, po lewej numer kol.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
- GG: 0
- Moje maszyny: romet
- Lokalizacja: poznan
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Ups , ale wpadka , jak zawsze masz racje 

Dis oil is for tu strołk endżin 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Gówno nie racja 
Żadnego koloru to nie jest numer!
AMEN!

Żadnego koloru to nie jest numer!
AMEN!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Weź się wyrażaj kulturalnie, bo to nie rynsztok
. Jeżeli nie to czego?

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Nr kol. to "numer kolejny" 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jawor WSK 125 M06 - Z 1963
Tego już nie wiem 
Ale na bank nie jest to numer koloru
Zresztą była na forum już chyba dyskusja na ten temat

Ale na bank nie jest to numer koloru

Zresztą była na forum już chyba dyskusja na ten temat

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości