Strona 1 z 2

Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-19, 18:31
autor: czarnygomsior
Witam wszystkich.
Stałem się posiadaczem motoru wsk. Jak widać jest nie kompletny i bez dowodu rejestracyjnego?
Moje pytania to, co to za model, bo ciężko cokolwiek znaleźć na jego temat?
Jakie potrzebuje do tego modelu części np.:, jaka kierownica, jaka lampa długa czy krótka?
Numery silnika zgodne z numerami na tabliczce znamionowej.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-20, 11:03
autor: mauri
Witam . Moim zdaniem jest to wsk m 06 Z2 . Przedni błotnik jest nieoryginalny , tłumik też , a lampę powinieneś mieć długą z licznikiem w środku do 100 km/h wsk , a tak to bardzo ładna WueSKa . Mam nadzieje , że nie chcesz jej malować :?: ;)

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-20, 12:28
autor: mauri
jak tak , to niby co to jest :?: :-/

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-20, 15:21
autor: mauri
Dzięki zubr9471 - to dlatego nie zgadzał mi się silnik ( s-01 , a nie s-01z ) ;D

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-20, 16:48
autor: czarnygomsior
Czy te elementy są od tego modelu?

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-20, 19:35
autor: Polak
Kierownica tak, ale lampa chyba nie, ponieważ były wtedy o mniejszej śrdenicy. Ale pewien nie jestem.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-08-23, 15:12
autor: Jakub
Masz sugeruj się tym :-)
viewtopic.php?f=9&t=6007

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2012-11-12, 20:02
autor: czarnygomsior
Będzie wystawiona na sprzedaż na allegro.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-26, 19:14
autor: czarnygomsior
Miałem sprzedać ale jednak biorę się za remont.
Chętnie kupie błotnik i lampę(obudowę stacyjkę kluczyk bo całą optykę mam).

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-28, 21:20
autor: czarnygomsior
Gdzie najlepiej oddać elementy do chromowania żeby były dobrze zrobione?

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-28, 22:01
autor: Junak
Błotnik przedni masz oryginalny ! Dużo ludzi chwali Mroczków z Poznania ale tani nie są .

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-28, 22:32
autor: czarnygomsior
Dla mnie ważne żeby dobrze zrobili. Dzięki za info

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-29, 12:03
autor: Łukasz S.
Od siebie mogę polecić: http://www.chromuj.pl/

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-01-31, 12:57
autor: Julek
Cześć, jest to model M06Z1, tylko jak sądzę tabliczki mieli jeszcze od M06 i stąd brak litery Z.
Model ten występował jak sądzę tylko w roczniku 59`, ja przynajmniej nie spotkałem nigdy innego rocznika tego modelu.
Charakteryzował się tym, że:
- tłumik był długi, nierozbieralny, z uchwytem mocującym przyspawanym na stałe a nie obejma jak w nowszych
- koła 19cali z bębnami aluminiowymi, wymiennie ze sobą nawzajem.
- teleskopy przednie typu starego (WFM), bez tłumienia olejowego, aczkolwiek są one przystosowane do kół 19cali z bębnami aluminiowymi, poprzez dospawany element z blachy (takie jakby gniazdo) blokujący kołek wystający z tarczy kotwicznej.
- napęd licznika z koła tylnego, ślimak wbudowany w tarcze kotwiczną
- błotnik przedni płytki z mocowaniem tablic rejestracyjnych po bokach(nie na górze na środku błotnika)
- licznik w półce czyli lampa którka, lub licznik w lampie czyli wersja długa, stacyjka w obu przypadkach starego typu z duzym kluczykiem(teoretycznie pierwsze M06Z1 były z krótką lampą, ale spotykałem również późne modele z lampa krótką, nie ma reguły)
- kierownica z wbudowanym gwintem na regulacje linek, gumy rączej wybrzuszone(nie w kształcie walca)
- siedzenie na drewnianym spodzie, przykręcane z tyłu śrubą M8 na wylot przez błotnik, a z przodu na srubę M8 przymocowaną do siedzenia na stałe,na to płaskownik blokujący pod ramą i nakrętka, gąbka falowana (nie płaska).
- zbiornik paliwa z logiem dwukolorowym jak w przypadku WSK M06 lecz bez kratki bagażnika, przykręcany centralnie śrubą M8, w której łbie jest otworek z gwintem, w który wkręcona jest śrubka bodajże M3 mocująca dekielek okrągły z napisem WSK.
- silnik występujący w modelu M06Z1 posiadał kartery oczywiście na wysoki zapłon czyli 31-05, magneto aluminiowe, numer bity na górze bloku, z reguły początek numeru to: 03xxxx do 07xxxx. Nadlew pod cylindrem jest okrągły, nie tak jak w przypadku nowszych silników "wyrzeźbiony". Kanały przepłukiwania zwrotnego są większe (niż w modelu z okrągłym cylindrem czyli WFM lub WSK M06)i zaokrąglone, dostosowane do dużego cylindra kwadratowego. Głowica też różni się od nowszych, ponieważ ma widoczne ślady po formie odlewniczej, nowsze były odlewane metoda wtryskową i są "gładkie".
- korek wlewu oleju aluminiowy z bagnetem (miarką) stalowym
- korek spustu stalowy
- pokrywa iskrownika i ślimaka sprzęgła dzielona
- dźwignie rozrusznika i zmiany biegów proste, bez wygięć, ocynkowane (nie chromowane).
- pokrywa sprzęgła DĘBA
- w środku skrzynia biegów z wałkiem zdawczym 5-kłowym
- wałek startera jak WFM "chudszy" niż w późniejszych silnikach
- błotnik głęboki, spotykane są błotniki głębokie przerobione fabrycznie z płytkich z bokami pogłębiającymi zamocowanymi metodą zgrzewania lub błotniki jednolite takie jak w modelach M06Z2.
- lampka tylna plastikowa, jednak inna niż w M06Z2 czy Junaku M10
- pedał hamulca cynkowana, składająca się z osi pracującej w ramie oraz nóżce montowanej na nią i przykręcaną nakrętka M10. Brak dospawanego płaskownika do włącznika światła STOP.
W przypadku mojego motocykla włącznik ten zamocowany jest od wewnątrz ramy a sprężyna włączająca go ciągnięta jest przez ucho ciągnące jednocześnie pręt idący do bębna hamulca (w uchu jest otworek do sprężynki).

To chyba by było tyle. Pozdrawiam - Julek

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-02, 17:50
autor: czarnygomsior
Julek wielkie dzięki. Takiej informacji potrzebowałem.
A możesz wrzucić zdjęcia swojej lampy żebym wiedział czego szukać.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-02, 18:17
autor: Bogusia
Edytowałam ,założę inny temat odnośnie swojego motocykla. Przepraszam ,że się wcisnęłam nie do swojego tematu,no ale cóż -Świeżak :) W ramach rekompensaty wstawiam fotkę o którą prosisz z lampy mojego WSK MO6Z1< tak mi się wydaje> ?
DSC07334.JPG
Ps.Ten licznik podobno nie jest orginalny.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-02, 20:30
autor: Julek
Nie ma sprawy, cieszę się że pomogłem. Niestety zdjęć mojej lampy nie zrobię bo jej nie mam, jeszcze. Obecnie niestety przód jest nieoryginalny i silnik też. Prace wrą, ale generalnie szukasz lampy takiej jak z tego zdjęcia parę postów wyżej, lub zwykłej krótkiej jak w WFM (sprawdź w googlach). Pozdrawiam - Julek

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-03, 15:13
autor: czarnygomsior
Do mojej maszyny potrzebna jest lampa długa.

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-10, 01:43
autor: tomini
Cześć ja też właśnie posiadam ten rzadki model wski ale niestety nie mam osi do koła przedniego czy mogłbys rozkrecic koło przednie i pokazać mi jak to wszystko trzyma się kupy ?.Bo po lelku właśnie ta wsk czeka na odrestaurowanie i chce mieć już wszystko na gotowe ;) by potem nie martwic się o głupie ale jak ważne detale

Re: Wsk M06 1 z 1959r

: 2013-02-11, 20:33
autor: czarnygomsior
Porobię zdjęcia koła i wstawię ale najpierw muszę je skompletować bo leży w częściach. A lampę przednią może masz na sprzedasz?