Strona 1 z 2

WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-04, 15:46
autor: rad123
Witam wszystkich
W tym roku wpadła mi w ręce WSK M06 z 1958 niebieska . Motocykl od pierwszego właściciela z dokumentami, prawie kompletna (brak przedniego błotnika, tylnego klosza i przedniego szkła lamp oraz tylnego koła ) już prawie wszystkie dokupiłem. Pokrowiec siedzenia prawdopodobnie nieoryginalny, licznik rozbity z wyłamaną wskazówką, silnik nowa dęba z głowicą - skośna świeca . Co sądzicie o tej maszynce czy jeszcze coś powinienem zmienić w celu przywrócenia do oryginału. Lakier bardzo zużyty na zbiorniku już nie widać loga tylko delikatnie paski szparunków. Jeszcze nie próbowałem odpalać ale pewnie w zimie coś ruszę. Mam jeszcze pytanko jakie szkło przedniej lampy powinno być w tym modelu?

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-06, 02:10
autor: pawpaw12
Szkło z ramką i wieloma innymi częściami znajdziesz tutaj http://skuterdebica.hg.pl/index.php?p=wfm.
Zanim zaczniesz pracę podaj nam kilka szczegółów. Licznik z żółtym logo WFM czy inny? Nowa dęba co to znaczy, że niezgodny numer z tabliczką czy co ? Skośna głowica - pierwszy raz widzę w WSK. Nie mogę ustalić do dnia dzisiejszego czy wfm-kowy cylinder jest dopuszczalny dla rocznika 59 a co dopiero skośna głowica. Są forumowicze, którzy kategorycznie potrafili stwierdzić, że nigdy w WSK Z (aczkolwiek Twoja zetką nie jest) nie montowano cylindra wfm-kowego. Jednak ich dowody mnie nie przekonują. Napęd licznika w tylnym kole czy przednim? Właściwie to nie mam pojęcia czy dla tych kół kiedykolwiek napęd licznika był w tylnym kole. Sfotografuj bak od góry. Tłumik ze spawanym uchwytem kupisz u Hartmana Grzegorza. Kopniak do wymiany. Pokaż mi fotkę mocowań klamek przy kierownicy (bardzo ważne dla mnie info bo ustalam szczegóły dla mojej Wieśki). Dokładnie sfotografuj szparunki a właściwie to co z nich zostało i pokaż nam je. Czy na tabliczce znamionowej jest tylko M06 ? Zakładam, że tylnego klosza nie kupiłeś od rometa. Niech się ktoś wypowie, czy brakuje tutaj tej puszki narzędziowej w kształcie walca (ja nie wiem jak ma być). Ustal czy klakson ma być z buku czy pod lampą. Zanim zaczniesz zadawać pytania przeczytaj tej wątek viewtopic.php?f=9&t=45.
PS.
Jest piękna, Zaopiekuj się nią ;D .

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-06, 10:51
autor: kuchar
Cześć, ja mam wsk z 57 roku i głowica przynajmniej w moim roczniku powinna być skośna, u Ciebie zdaje się że też, napęd licznika idzie z tylnego koła, szkło lampy to T11, puszki są takie jakie być powinny, w kształcie walca były bodajże przez pierwsze 2 lata produkcji wsk, na liczniku powinno jeszcze pisać wfm. Chcesz to Ci podrzucę linka do tematu z moją to sobie porównasz co i jak.

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 08:13
autor: rad123
A co myślicie o siedzeniu czy stary typ czy to co jest chodzi mi o kształt oraz jaki tłumik ryba czy to co jest? zdjęcia wstawię dzisiaj oraz podam jakie są numery ramy i silnika , pozdrawiam

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 16:48
autor: Junak
Siedzenie takie jak jest . Tłumik rybka

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 16:52
autor: rad123
Witam
numer silnika zgodny z tabliczką znamionową oraz dokumentami
rama - 75 XXX
silnik - 21 9XX

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 16:57
autor: rad123
pytanko o licznik
proszę zwrócić uwagę na cyferblat
w motocyklu jest srebrny jakby gołe aluminium a w liczniku, który mi wpadł w ręce jest delikatnie żółty jakby wykonany z tworzywa co o tym sądzicie

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 17:12
autor: rad123
zdobyłem trochę części z epoki

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-08, 17:22
autor: rad123
Jeszcze pytanko dotyczące piasty koła tylnego. Czy pomiędzy ślimakiem a piastą coś ma być i pomiędzy ślimakiem a wahaczem ma być jakiś dystans. Nie wiem bo nie było koła jak kupiłem motocykl. Ośka była ta cienka dzielona ale trochę pokrzywiona może ma ktoś na pozbyciu długość około 20 cm .

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-11, 22:09
autor: Junak
Oryginalny licznik jest ten ze srebrną tarczą który jest przy moto !
Oś koła powinna być dwu częściowa .
Jeśli chodzi o piastę to nie pamiętam

Pozazdrościć zdobytych części :}

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-12, 00:10
autor: rad123
Dziękuję Junak za podpowiedź

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-30, 16:53
autor: rad123
pawpaw12 napisał
[Nowa dęba co to znaczy, że niezgodny numer z tabliczką czy co ? ]

Zakłady Metalowe im. T. Dębala w Nowej Dębie - tam produkowano silniki.

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-30, 17:13
autor: rad123
Mam jeszcze kilka nowych części w tym silnik z 1963 roku i moje pytanie czy nada się do M06 - 64 .

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-11-30, 17:25
autor: rad123
I jeszcze kilka nowych fabrycznie części.

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-03, 02:01
autor: pawpaw12
Dzięki za wyjaśnienie z "nową dębą".
Wg książki Naprawa motocykli WSK Kuklewicza i Kapeckiego str. 6 i 7 do III kwartału roku 66 silnik S01-Z nie powinien nikogo dziwić w modelu M06-64. Więc silnik jest ok - montuj go.
Nie wiem w którym roku pojawiły się składane kopniaki - czy ktoś zna datę?

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-03, 08:09
autor: rad123
W tym składanym kopniakiem w tym silniku to nie pamiętam czy ten był czy nieskładany bo taki nowy również leżu u mnie na półce, mogłem kiedyś przekręcić ale nie pamiętam.

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-03, 10:24
autor: sopi220
Witam.ładny motorek się szykuje.Można poprosić o fotkę góry tłoka z nowego silnika.oczywiście jeśli to możliwe.dzięki

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-17, 22:52
autor: rad123
Dla adamroz zdjęcia i wymiary tylnej osi. Gwinty prawdopodobnie 1.25 czyli 8 zwojów na 10mm , wszystkie wymiary podane w mm zapomniałem wpisać długość wyfrezowania w krótkiej ośce. Mogą wystąpić błędy pomiarów bo mierzyłem starą suwmiarką +/- 0.1mm . jutro zmierzę długość wyfrezowania.

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-17, 22:55
autor: adamroz
Dzięki. Pozdrawiam ;-)

Re: WSK M06 1958 niebieska

: 2014-12-18, 15:24
autor: rad123
Frezowanie to około 24mm a na zdjęciu wymiar obok.