WSK M06B1 1971 renowacja - Cry
: 2016-02-21, 21:39
Witam
Opiszę wam tutaj moje prace nad motorem, który posiadamy w rodzinie od wyjechania z nim z fabryki w Świdniku.
Gdzieś w odległym już 1971 roku mój dziadek Kazimierz zakupił nowiutką WSKę model M06B1 i jeździł nią przez kilka dobrych lat. Później kupił syrenę a WSKą zaczął jeździć mój tata. Ja odkryłem ją w garażu gdzieś jak miałem 11 może 12 lat. Trochę to trwało ale uprosiłem tatę żeby ją wyremontował i pozwolił mi nią jeździć. Na początku to miałem problemy bo nie dostawałem do ziemi nogami, ale od czego ma się głowę każdy krawężnik lub ściana drzewo pozwalały się bezproblemowo zatrzymać.
Po kilku latach postanowiłem ją trochę przerobić ( co patrząc z perspektywy czasu nie było dobrym wyborem). Tak więc błotniki i osłony stały się czerwone. Dodatkowo zamontowałem coś w rodzaju bagażnika z M06B3 oraz stopkę boczą bo stopki centralne się wygieły pewnie przez siedzenie na motorze na nich i tak jeździłem kilka lat.
Pod koniec szkoły średniej dostałem Jave TS 350 i wueska stałą od tamtego czasu w garażu u dziadka a później brata z 15 lat aż do lipca 2015 roku. Kumpel przywiózł mi ją do teraźniejszego miejsca zamieszkania. Po napompowaniu kół okazało się że powietrze trzyma. Postanowiłem jeszcze sprawdzić jak tam silnik i co się okazało że po wlaniu benzyny i trzech kopnięciach odpalił jakby wczoraj został zgaszony.
Więc postanowiłem odnowić całą resztę ale rozbierając okazało się że dużo elementów wymaga wymiany lub ponownego malowania, chromowania, cynkowania. Więc trochę czasu mi zajmie poskładanie tego do kupy.
Oczywiście mam trochę pytań bo nie wszystko mogę znaleźć w oryginale.
Rama, wahacz, stopki centralne, uchwyt silnika, osłony amorków tył, krótka osłona łańcucha są już wypisakowane i pomalowane na RAL 9005 półmat.
Co do osłon amorków to się zastanawiam czy nie maznąć akrylem. (jeszcze nie wiem jak to wyjdzie)
Długa osłona łańcucha moja jest bardzo poniszczona (przetarta przez amortyzator) czy ta co mają na SD do WFM pasuje też do B1?
Mam już gotowe koła tzn szkiełkowanie piast, piaskowanie i malowanie proszkowe obręczy na RAL 9006 oraz nowe szprychy (stare się wszystkie ładnie wykręciły ale trzeba by je odnowić a u mnie ciężko z czasem może kiedyś) Zdjęcia poniżej
Lista części zakupiona do renowacji wski: (niektóre może trochę na wyrost ale jak są to się wymieni)
Chlapacz przód
Dekiel zębatki tył
Gaźnik pływak
Guma gaźnika
Guma podnóżka
Guma startera
Guma zabieraka zębatka tył
Guma zmiany biegów
Hamulec nożny cięgno (drut)
Instalacja elektryczna
Kondensator
Lampa tył klosz
Lampa tył uszczelka gumowa
Lampa tył uszczelka pod klosz
Linki komplet
Mocowanie linki hamulca ręcznego
Mocowanie linki prędkościomierza
Nity zębatki tył
Obejma tłumika duża
Obsada linki sprzęgła i hamulca
Oring wałka startera
Oring wałka zmiany biegów
Pokrowiec siedzenia
Ramka licznika chrom
Reflektor sprężynki
Stacyjka
Stacyjka zasuwka - nie pasują otwory oryginalne w lampie
Szczęki hamulcowe
Śruby reflektora chrom
Tłumik
Uszczelki komplet
Zębatka przód zdawcza 13 zębów
Zębatka tył napędowa 43 zęby stary typ
Żarówka 6V 21W tył
Żarówka 6V 40W/45W H4 reflektor
Żarówka 6V 4W pozycja
Żarówka 6V 2W podświetlenie licznika
Żarówka W5W
Uszczelki amortyzatora (3 szt)
Śruby komplet nierdzewka
To na razie tyle za kilka dni uzupełnię o następne rzeczy które już mam zrobione i te które zamierzam w najbliższym czasie robić.
Pozdrawiam
Opiszę wam tutaj moje prace nad motorem, który posiadamy w rodzinie od wyjechania z nim z fabryki w Świdniku.
Gdzieś w odległym już 1971 roku mój dziadek Kazimierz zakupił nowiutką WSKę model M06B1 i jeździł nią przez kilka dobrych lat. Później kupił syrenę a WSKą zaczął jeździć mój tata. Ja odkryłem ją w garażu gdzieś jak miałem 11 może 12 lat. Trochę to trwało ale uprosiłem tatę żeby ją wyremontował i pozwolił mi nią jeździć. Na początku to miałem problemy bo nie dostawałem do ziemi nogami, ale od czego ma się głowę każdy krawężnik lub ściana drzewo pozwalały się bezproblemowo zatrzymać.
Po kilku latach postanowiłem ją trochę przerobić ( co patrząc z perspektywy czasu nie było dobrym wyborem). Tak więc błotniki i osłony stały się czerwone. Dodatkowo zamontowałem coś w rodzaju bagażnika z M06B3 oraz stopkę boczą bo stopki centralne się wygieły pewnie przez siedzenie na motorze na nich i tak jeździłem kilka lat.
Pod koniec szkoły średniej dostałem Jave TS 350 i wueska stałą od tamtego czasu w garażu u dziadka a później brata z 15 lat aż do lipca 2015 roku. Kumpel przywiózł mi ją do teraźniejszego miejsca zamieszkania. Po napompowaniu kół okazało się że powietrze trzyma. Postanowiłem jeszcze sprawdzić jak tam silnik i co się okazało że po wlaniu benzyny i trzech kopnięciach odpalił jakby wczoraj został zgaszony.
Więc postanowiłem odnowić całą resztę ale rozbierając okazało się że dużo elementów wymaga wymiany lub ponownego malowania, chromowania, cynkowania. Więc trochę czasu mi zajmie poskładanie tego do kupy.
Oczywiście mam trochę pytań bo nie wszystko mogę znaleźć w oryginale.
Rama, wahacz, stopki centralne, uchwyt silnika, osłony amorków tył, krótka osłona łańcucha są już wypisakowane i pomalowane na RAL 9005 półmat.
Co do osłon amorków to się zastanawiam czy nie maznąć akrylem. (jeszcze nie wiem jak to wyjdzie)
Długa osłona łańcucha moja jest bardzo poniszczona (przetarta przez amortyzator) czy ta co mają na SD do WFM pasuje też do B1?
Mam już gotowe koła tzn szkiełkowanie piast, piaskowanie i malowanie proszkowe obręczy na RAL 9006 oraz nowe szprychy (stare się wszystkie ładnie wykręciły ale trzeba by je odnowić a u mnie ciężko z czasem może kiedyś) Zdjęcia poniżej
Lista części zakupiona do renowacji wski: (niektóre może trochę na wyrost ale jak są to się wymieni)
Chlapacz przód
Dekiel zębatki tył
Gaźnik pływak
Guma gaźnika
Guma podnóżka
Guma startera
Guma zabieraka zębatka tył
Guma zmiany biegów
Hamulec nożny cięgno (drut)
Instalacja elektryczna
Kondensator
Lampa tył klosz
Lampa tył uszczelka gumowa
Lampa tył uszczelka pod klosz
Linki komplet
Mocowanie linki hamulca ręcznego
Mocowanie linki prędkościomierza
Nity zębatki tył
Obejma tłumika duża
Obsada linki sprzęgła i hamulca
Oring wałka startera
Oring wałka zmiany biegów
Pokrowiec siedzenia
Ramka licznika chrom
Reflektor sprężynki
Stacyjka
Stacyjka zasuwka - nie pasują otwory oryginalne w lampie
Szczęki hamulcowe
Śruby reflektora chrom
Tłumik
Uszczelki komplet
Zębatka przód zdawcza 13 zębów
Zębatka tył napędowa 43 zęby stary typ
Żarówka 6V 21W tył
Żarówka 6V 40W/45W H4 reflektor
Żarówka 6V 4W pozycja
Żarówka 6V 2W podświetlenie licznika
Żarówka W5W
Uszczelki amortyzatora (3 szt)
Śruby komplet nierdzewka
To na razie tyle za kilka dni uzupełnię o następne rzeczy które już mam zrobione i te które zamierzam w najbliższym czasie robić.
Pozdrawiam