Wsk M-150 - Kamil

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-09-18, 13:04

Witam, stałem się posiadaczem tego motocykla ;-) , motocykl wyciągnięty z szopy, kupiony od zwykłego lajka, który ją nieco skrzywdził mianowicie pomalował pędzlem na niebiesko, zatarł silnik po czym rozebrał i już nie złożył w efekcie skończył na złomie :? .
Póki co nie udało mi się odczytać ani modelu, ani rocznika, modelu silnika itd z tabliczki znamionowej. Zakładam, iż jest to model M-150, gdyż sugeruje się innymi fotografiami, elementy takie jak lampa tylna, piasty kół, czy emblemat na środku zbiornika. ;). Proszę o pomoc w identyfikacji modelu i rocznika, gdyż nie jestem pewien, zawsze bardziej interesowałem się modelami jednoramowymi i ich odmianami. Motocykl bez dokumentów, tabliczka zamalowana. :mad:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hartman

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: hartman » 2011-09-18, 13:05

Jak na pędzel to całkiem mu to wyszło :D Fajna pomarańcza w tle.

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Adi_CK » 2011-09-18, 13:19

Jeżeli to jest M-150, to rocznik na pewno 1960.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: jarek » 2011-09-18, 19:54

Równie dobrze może być to model Z

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Junak » 2011-09-19, 10:50

Spróbuj tabliczkę delikatnie wyczyścić rozpuszczalnikiem i w tedy się może czegoś dowiesz !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: mateo88k » 2011-09-19, 12:55

Całość oprócz zbiornika paliwa (a właściwie jego mocowania na śrubę z napisem WSK) i tylnego błotnika wygląda jak moja Z2.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-09-19, 15:51

No właśnie mateo88k takimi detalami najczęściej różniły się te motocykle, mamy pytanie jeszcze czy silnik poj. 150 miał takie same mocowanie jak S01 ?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Szczepan » 2011-09-19, 15:57

Tak.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

lachu1994
Posty: 163
Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: lachu1994 » 2011-09-20, 18:51

Ja też stawiam na M06-Z :)

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-09-20, 20:48

Powiem tyle, ze nie udało mi się znaleźć identycznej M06-Z, zawsze różniła się co najmniej jednym detalem natomiast M-150 znalazłem 3 szt.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: jarek » 2011-09-20, 21:03

Ja mam instrukcję obsługi do modelu Z i zdjęcie prospektowe ma wszystkie detale które podałeś, Model M-150 od modeli Z różnił się jedynie silnikiem i osłoną łańcucha mocowaną do silnika, tak więc jeśli znalazł byś model Z i M-150 z tych samych okresów produkcji to by wyglądały identycznie oprócz silników, modele te szły równolegle

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: maykii » 2011-09-20, 21:07

To może fachmani oceniliby po numerach ramy czy nie da rady ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: mateo88k » 2011-09-20, 22:13

Ja mogę porównać ze swoim numerem ramy w Z2 z 1960. Tylko tutaj jest zamalowana tabliczka, da się coś odczytać po czyszczeniu?
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-09-20, 22:54

jarek podrzuć mi te prospekty na maila

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: jarek » 2011-09-21, 08:51

Skany będą ale wieczorem, podaj numer ramy to się określi rok produkcji
Mateo, numery ramy jak sama nazwa mówi są umieszczone na główce ramy, oraz tabliczce znamionowej :P

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: mateo88k » 2011-09-22, 18:22

jarek pisze:Mateo, numery ramy jak sama nazwa mówi są umieszczone na główce ramy, oraz tabliczce znamionowej :P
Ja znam numer ramy swojej WSKi, ale mi chodzi o numer tej rzekomej 150. ;) Możnaby wtedy porównać z moim numerem, który pochodzi z 1960. Dokładnie pierwsza rejestracja 15 marzec 1960.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-09-22, 22:45

moja WSK : S0127024

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: mateo88k » 2011-09-22, 23:48

Moja Z2 ma numer: S0128224, co rzeczywiście stawia Twój motocykl w roku produkcji 1960 (początek, ewentualnie koniec 1959). Zastanawia mnie bardzo ten zwisający dekiel ze ślimakiem sprzęgła od silnika S01-z. Czyżby ktoś zastąpił nim silnik S06, który był awaryjny? A może to Z? Spróbuj zobaczyć czy pod niebieską farbą na baku nie masz białego pola, to byłaby duża wskazówka. Szkoda, że nie masz krótszej osłony na łańcuch ;-)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: jarek » 2011-09-23, 08:26

Moja Z-tka z 1960 ma numer zaczynający się od S018XXXX czyli tak jak pisze mateo, równie dobrze zauważył że jest dekiel sprzęgłowy co by przemawiało za silnikiem S01, jeśli masz na zbiorniku ślady kremowego lakieru to jest to ewidentnie model Z z 1959 roku bo to było charakterystyczne malowanie dla tego roku. Jak wygląda taki zbiornik masz pokazane w moim awatarze. Do usuwania starego lakieru polecam wkłady do nożyków (te co się łamią) i przeciągasz nim ściągając farbę olejną potem papierkiem ściernym 800 lub włókniną ścierną

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk M-150 - Kamil

Post autor: Kamil » 2011-10-26, 21:58

Troszkę się pozmieniało od kupna motocykla, udało mi się zdobyć silnik S06 w pełni na chodzie, przed odrestaurowaniem motocykla nie mogę sb odmówić jazdy próbnej, przede wszystkim po to by sprawdzić biegi, sprzęgło, kompresje itd. Silnik cudem udało mi się kupić, okazało się jeszcze że sprzedawcą mój dobry kolega, twierdził iż silnik jest na chodzie. Postanowiłem go odpalić i się przejechać wszystko pracuje rewelacyjnie biegi, sprzęgło. itd. Teraz motocykl czeka 100 % kompletacja i ruszam z odrestaurowaniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości