WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-20, 19:13

Witam - pierwszy post na tym forum, więc przywitanie i szacunek dla Waszej wiedzy pozostawionej dla potomnych.

Pozyskałem motór ( pisownia celowa ) za podziękowanie. Maszyna prawie kompletna, ale niestety po przejściach i zaniedbana od około 20 lat, serwisowana przez rolników a nie mechaników. Niemniej pali choć chodzi nierówno i czasem gaśnie. Wizualnie bieda, ale baza do odbudowy ciekawa.

Fotki przedstawiają zdobycz oraz jej stan - włącznie ze sposobem jak przyjechała :)

Jak widać siedzisko ruina, jakiś mutant odciął mocowanie lampy przedniej, tylna albo została w jakimś rowie, albo odrąbana siekierą - śruby zostały. Całkowity brak instalacji elektrycznej - kable pewnie poszły na miedź, miedź na złotówki, a złotówki na wódkę.

Na baku napaćkane coś na wzór logo - tak mniemam. Szczęśliwie zeszło po kontakcie z rozcieńczalnikiem.

Braki i potrzeby:
gąbka siedziska + poszycie - będzie z all..... albo jakiś sklep on-line
osłony lag z "uszami na lampę" - szukam ( były zamówione choć byłem umówiony sprzedawcy nie było )
lampa tył "telewizorek", od biedy nowsza - nowsze są na all.... albo jakiś sklep on-line z telewizorkami różnie ( czasem cena za stan zabija )
hamulec przód: brak rączki, koło też wyszabrowane - poszukiwania trwają, rączki są, bebechy koła też są do znalezienia
instalacja elektryczna - to da się kupić całe nowe, dodatkowo planuję kierunki tak dla wygody i bezpieczeństwa ( nie linczować za burzenie oryginału :) )
bagażnik mi się marzy - bywają na all... , to co jest zamiast bagażnika zostanie wywalone.

Na szybko muszę założyć lampy coby WSKa wyglądała na kompletną do zdjęć dla rzeczoznawcy - żeby rejestrację załatwić.
Reszta remontu jak będzie twardy dowód rejestracyjny.

Maszynę dostałem bez jakiegokolwiek kwita, czytałem jak załatwiali temat inni, troszkę wykorzystam podpowiedzi z forum, lecz zrobię to troszkę po swojemu.
Jak mi się uda to opiszę krok po kroku jak zdobyłem rejestrację na unikat ( bo o taką powalczę ) - pewnie kolejnym będzie łatwiej.

Trochę czasu to zajmie więc temat będzie się ciągnął.

Jak już będą papiery to będzie malowanie - szykowanie pod malowanie będzie połączeniem piaskowania oraz smarowania Scansolem, to się zobaczy na co jaka metoda pójdzie. Ale mam dylemat co do malowania.
Proszkowe odpada z kilku powodów, akryl choć jest delikatniejszy to ku niemu się skłaniam. Ale zastanawiają mnie lakiery ftalowo-karbidowe stosowane w rolnictwie. Twarde i odporne choć zachowujące przyjemny wygląd.
Kolory z palety RAL 9005 i 9006 są dostępne. Nie miałem z tymi lakierami kontaktu w malowaniu, więc może ktoś kto próbował coś podpowie. Czy warto, czy nie warto i dlaczego.
Wszelkie uwagi i podpowiedzi mile widziane.
Jakby ktoś miała na zbyciu coś pod ten motorek to pisać na PW, może nie "od razu" ale z czasem jak będę kompletował to możemy pohandlować ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 19:26

Będzie zabawa:) - co do siedzenia - polecam gąbki od użytkownika junc z Allegro - warte każdej złotówki, co do reszty klamotów - odwiedzaj dział "sprzedam" na Forum albo szukaj na alledrogo. Na OLXie wybór też duży ale łatwo się naciąć na okazję:).
Dlaczego na unikat a nie zabytek?

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-20, 19:42

Kosa pisze: Dlaczego na unikat a nie zabytek?
Z kilku powodów.
Pierwszy to bliskość granicy, a nie chce mi się za każdym razem pisać papiera do konserwy.
Drugi to to że w oryginale go raczej nie poskładam i kierunki odpadają, bo pewnie konserwa się nie zgodzi.
Trzeci i w sumie najważniejszy wyjdzie jak zarejestruję :) Proszę nie męczyć i nie dopytywać - jak nadejdzie czas wyjaśnię.
Kosa pisze:Będzie zabawa:)
No ba... ale trzeba mieć cel w życiu.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: kuba063 » 2016-11-20, 20:04

Zniechęciłeś mnie pierwszym zdaniem ze naprawiane przez rolników, tak się składa ze nim jestem.
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-20, 20:40

kuba063 pisze:Zniechęciłeś mnie pierwszym zdaniem ze naprawiane przez rolników, tak się składa ze nim jestem.
Nic osobistego. Jak widać są rolnicy odróżniający motocykl od kombajnu - niestety moja WSK nie miała okazji ich poznać :)
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: daroohd » 2016-11-20, 21:17

Fajnie ze ja uratujesz może w 3 tys zł się zmieścisz jak sam wszystko zrobisz, z braków jeszcze filtr powietrza bo masz od 175.
Moja pierwsza WSK a była z twoich okolic..

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-20, 21:59

O filtrze nie wiedziałem - dzięki
Wiem że nie ma osłon łańcucha - mam obydwie przygotowane.
Brakuje jeszcze boczków - już wiem że ten rocznik miał metalowe.

Ma ktoś zdjęcia "automatu hamulca nożnego", jakiś rzeźnik uwalił element na którym bolec zamykał obwód i włączał światło STOP. Już wiem że to będę musiał dorzeźbić - chyba że jest to jakoś mocowane, ale nie wiem jak to wygląda w oryginale.

Co do kosztów - liczę się z tym że pięć tysiaków pewnie na to pójdzie, ale będzie rozłożone w czasie. Patrząc na ceny to używki są mocno przecenione. Ludzie licytują jak powaleni a potem można spotkać na all.... zaczętą obudowę w cenach z kosmosu, albo zrobione maszyny bez papierów.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 22:33

Ładny owczarek:) Budowę ma podręcznikową.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-20, 22:41

Owczarek ( sunia ) ma 4 lata - rok temu wyciągnięta z bidula, była ponad połowę mniejsza. Mam jeszcze drugą 5 miesięczną, ale się nie załapała w kadrze ;)
Zanim wziąłem maleństwo miałem psa długowłosego ale odszedł na wieczną wartę po ponad 12 latach. ;(
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: peper50 » 2016-11-21, 10:40

Ładna B3 do uratowania. Bardzo lubię garbuski :) a Twoja jest w fajnym stanie, błotniki ładne. Wygląda jakby góra rok temu jeszcze jeździła :).

Owczarek piękny. Szacunek dla Ciebie. Ja przygarnąłem labka od znajomego. A dzisiaj znajoma mi napisała, że znalazła worek przy drodze a w nim 6 malutkich psiaków ;/. 3 już mają dom a 3 nadal szukają. :-(

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: Kosa » 2016-11-21, 11:04

Jak już offtopujemy to pociągnę temat - w zeszłą sobotę mój psiak też przeniósł się na łono Abrahama. W środę pojechałem do schroniska w Poznaniu i krótko rzecz biorąc: wymagania przerosły moje możliwości 8/ Pomimo tego, że szukam psa do pilnowania firmy wykluczają:
1. trzymanie zimą psa na dworze (ocieplana buda i spory kojec odpadają),
2. nie wystarcza, że 14 godzin na dobę latałby sobie po terenie firmy - oprócz tego muszę z nim chodzić dwa razy dziennie na spacer żeby się nie stredował :roll:,
3. mogą przyjechać na kontrolę i jeżeli coś się nie spodoba (nie wiem co) to będzie kara.

Reasumując - psa ze schroniska nie wziąłem bo na cholerę mi kłopoty - poczekam aż jakiś znajomy będzie miał do wydania.

Sorry za offtop!

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-21, 18:18

Offtop fajny jak WSKa :)
Ale troszkę wracając
zastanawiają mnie lakiery ftalowo-karbidowe stosowane w rolnictwie
Co wy na takie lakiery?
Są odporne, wizualnie nie odbiegają od akrylu.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 z 1973 do uratowania

Post autor: marek216 » 2016-11-22, 21:06

Zacząłem szykować maleństwo pod rzeczoznawcę i ZONK - okazuje się że filtra ktróry kupiłem ze 125 nie mogę w zamontować. Ten co jest pasuje idealnie. Czyżbym miał jakiegoś mutanta?
Chyba że jedno i dwurama mają inne filtry.

Obrazowo - zaznaczony element nie ma miejsca do zamocowania na ramie - wręcz koliduje ze wspornikiem. No chyba że rama rzeźbiona ( trzeba fotek poszukać )

------------------------------edit--------------------------------

Jak ja nie lubię mechaniki i sprzętu po artystach z Cepelii.
Filtr pasuje - trzeba było tylko oskrobać farbę na zewnętrznej części ramy, błotko na wewnętrznej części błotnika aby zobaczyć śrubkę. Następnie odciąć dospawany element po starym filtrze.

Widzę że ten motór nauczy mnie cierpliwości :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości