WSK 125 M06B3 77"

Odpowiedz
hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-05-25, 09:06

Stary powiem ci ,że jak się troche cieplej zrobi to idę jeszcze zagrzać moto i zleje olej ,żeby gwoli pewności zobaczyć czy nic nie zginęło ,ale przy takiej ilości syfu ,który wywala z tłumika to napewno by znacznie poszło.Paliwo świeże,do auta z tamtąd leje i zawsze jest super.Olej jak wcześniej wspominałem motul 510 2T chyba tak się zwał ok 40zeta za litr więc syf to chyba nie jest.Ładnie się mieszał i nic później się nie oddzielało od paliwa.Kuzyn ma mi właśnie gaźnik porzyczyć swój bo też już głupi jestem... Filtr zasadniczo myłem więc tam raczej jest ok.

Może akurat to gaźnik jest słabym ogniwem.Od nowości nie zmieniany ,a kilometraż jak na wsk konkretny był zrobiony.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-02, 18:23

Posłuchawszy rady Starego (dzięki) zakupiłem gaźnik chińczyka.Pierwszy ,który do mnie dotarł okazał się totalnym parchem i musiałem odsyłać bo nie szło prawie wcale śruby od wolnych obrotów wkręcić,podobnie zresztą było z główną czapką gaźnika.2gi który doszedł ma pierwszą wade ,ale większość śruby idzie wkręcić więc już zostawiłem.Dodatkowo mimo wszystko dla spokoju duszy rozbabrałem silnik i zlozylem na nowo.Efekt taki ,że dzisiaj pękło 30 kilometrów po bezdrożach.Próbowałem jazdy na stożku ,ale po zmianie na oryginalną puszkę mocy jakby znacznie przybyło.Pewnie porządna regualcja gaźnika by coś pomogła i zapłonu ,ale tutaj jestem mega laikiem.Także mam nadzieje ,że jakoś motór już chodzić będzie.

Do ogarnięcia został mi starter bo bardzo słabo odbija,sprzęgło przygasza silnik z wbitym biegiem mimo mocnego naciągu linki + jakieś pierdoły.

Jestem bardzo zadowolony z "serwisu" przedniego zawiasu i oleju motorexa 15W w ilości 200ml na lage.Bardzo ładnie teraz tłumi dziury i jeździ się super.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-06-02, 19:17

hartman pisze:(...) nie szło prawie wcale śruby od wolnych obrotów wkręcić,podobnie zresztą było z główną czapką gaźnika.2gi który doszedł ma pierwszą wade ,ale większość śruby idzie wkręcić więc już zostawiłem.
Czyli niestety nadal dostajemy półprodukt będący materiałem na gaźnik - może trafiłeś słabą serię? Oglądałem ten gaźnik u Wacka i było ok. Dobrze, że zdałeś relację, gdy teraz będę go odwiedzał poproszę o jeszcze jedną sztukę do oglądnięcia. Nadal trzeba z tymi gaźnikami uważać.
hartman pisze:Próbowałem jazdy na stożku ,ale po zmianie na oryginalną puszkę mocy jakby znacznie przybyło.
Wynika z tego, że na stożku miałeś za ubogą mieszankę (za dużo powietrza). Po założeniu oryginalnego filtra poprawiły się zapewne wysokie obroty?

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-02, 20:21

Przejechałem na nim z 3-4 kilometry i zamieniłem na oryginał to za dużo powiedzieć nie mogę.Na wzniesieniu to sobie prykał bo pyrkał ale obroty nie chciały iść w górę,ewidentnie brakowało mocy.Na obroty też słabiej wchodził ,ale na prostej jak już się bujnął to było ok.

Z tym gaźnikiem to nie wiem naprawdę.Gwint jest i na śrubie i w gaźniku a dokręcić do końca się nie da.Ten pierwszy to całkiem dziadowski był.Czapka 2 obroty robiła i nie szlo przekręcić.Śruba od wolnych obrotów może ze 3 i też byl koniec.

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Irek.S. » 2011-06-04, 19:51

U kogo na allegro kupowałeś gaźnik? Daj link bo z tego co widziałem są 2 typy można je odróżnić po kolorze uszczelek i takiej gumie na na regulacji linki te z gumą mają jasne uszczelki, sprzedaje je MULTICAR w zestawie ze stożkami.
Ja kupiłem ten typowy czerowne uszczelki za 68 zł w sklepie 4motor i super jest.
http://motoallegro.pl/gaznik-g-20-wsk-1 ... 79530.html
http://motoallegro.pl/nowy-gaznik-g-20- ... 95099.html ten dokładnie mam.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-04, 20:26

http://motoallegro.pl/nowy-gaznik-wsk-1 ... 95397.html barwa odlewu taka jakskrawa.Oprócz tego co juz wspomniałem to byłem zmuszony podszlfować dremelem miejsce łączenia z króccem bo było za ciasne i nie dało się założyć gaźnika.Opaska zaciskowa też jest do niczego i założyłem ze starego gaźnika bo ta nowa bardzo słabo ściskała i można było kręcić gaźnikiem jak się chciało.Mój ma właśnie czerwone uszczelki.Na + tyle ,że nie cieknie nigdzie ,a ze starego to lało zdrowo ,na łączeniu z króćcem tak samo.


Takie foto ze spaceru :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sebek
Posty: 22
Rejestracja: 2009-12-10, 22:32
GG: 0
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: sebek » 2011-06-04, 20:41

Co ty Stary tu głupoty PIE,...... TEN NOWY GAŻNIK TO DO WSK 125 TO JEDNA WIELKA LIPA JEST.mi wsk nie chciała chodzić na moim gażniku wziąłem od kumpla wsk przełożyłem i gitara a pożniej kupiłem nowy i na nim nie chce chodzić więc się nie wypowiadaj jak się nie znasz,tak sie wypowiadasz we wszystkich postach że wszystko wiesz to pokaz swój choć jeden motor jak masz zrobiony.....Pozdrawiam

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Irek.S. » 2011-06-04, 20:43

http://www.youtube.com/watch?v=GgHJTEjiyNI
http://youtu.be/iSbKJE6rePk
i co masz wąty jakieś? poza tym kultury troche poprosze miałem napisać inaczej ale stwierdziłem że zachowam większy poziom niż Twój i dam se siana...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Savier » 2011-06-04, 21:57

Sebek, znasz Starego? Nie? No to o co chodzi? Karol ma doświadczenie w wielu sprawach i mam do niego zaufanie. Jeżeli mówi, że nowy gaźnik jest dobry w porównaniu z wyjechanym produktem prlu to za pewne tak jest ;-).

Hmm, widzę, że przedstawiłeś bardzo dokładną formę doświadczenia i uwzględniłeś w nim wszystkie czynniki, jak to np. że zapłon jest źle ustawiony czy silnik łapie lewe powietrze.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-06-04, 23:03

Savier, niestety wygląda na to, że trzeba wybierać te chinole osobiście - jedni trafili ładne sztuki, drudzy słabe półprodukty.

Nie ulega wątpliwości, że gaźnik z wylataną przepustnicą zawsze będzie gorszy od nowego. Kto zamontował dobry gaźnik w miejsce zużytego wie o czym mówię, sam przeprosiłem się z pegazem. Bardzo fajnie opisali to chłopaki regenerujący właśnie Pegazy - nagle zaczęły działać :)

Szanowny Panie Sebku - bardzo chciałbym być wszechwiedzący niestety nie wychodzi :( Jeśli chodzi o moje sprzęty nie mam się czym chwalić więc się nie chwalę :) Prosiłeś jednak o pokazanie mojego motocykla, więc proszę:
Zdjęcie z Dzikowiska http://sfm-junak.pl/userphotogallery.php?photo_id=425
Wnętrzności silnika http://sfm-junak.pl/userphotogallery.php?album_id=86

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania proszę o PW :)

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Irek.S. » 2011-06-05, 08:17

A już myślałem że to na mnie... bo zawsze sie mnie ktoś czepić chce...

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-06-05, 10:53

Już wiem skąd kojarzyłem Pana Sebka, był tak miły i wypowiedział się "bardzo fachowo" również w tym temacie viewtopic.php?f=34&t=6355&p=472545#p472545 :) Ot, ciekawostka zarzucił jakoby 640ccm Nadra był na cylindrze od VW :) Cóż...

Pan Sebek logował się na forum, ale jakoś dziwnie przycichł. Szkoda, liczyłem na merytoryczną dyskusję na temat współczesnego G20, podpartą może jakimiś zdjęciami, faktami? To samo tyczy się felg, które Pan Sebek rzekomo kupił i po kilku miesiącach zardzewiały - chętnie bym je zobaczył, od razu przydałoby się je zidentyfikować żeby nikt nie kupił takiego "chłamu".

sebek
Posty: 22
Rejestracja: 2009-12-10, 22:32
GG: 0
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: sebek » 2011-06-05, 12:17

Stary nie ma kłopotu mogę ci zdjęcia tej felgi przesłać tylko gdzieś we wtorek bo felge na szczeście jeszcze udało mi się sprzedać za dobrą kasę,a junak bardzo ładny ale trochę mu do ideału brakuje

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-06-05, 13:31

Oj brakuje mu dużo, wytłuczone zawieszenia, osłona łańcucha niby pospawana ale do prostowania, siedzenie już wysiedziane, lakier obdrapany w toku eksploatacji (wyciągania silnika xD) neverending story.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-05, 14:58

Panowie z raczej zbyt bogatej mieszanki i czarnych elektrod teraz mam ciągle górną w kolorze nowej świecy,ewentualnie białawej a dolna jasno kawowa lub blizsza białemu.Iglica na 3cim ząbku.Opuszczać przespustnice śrubą czy podwyższać...

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: maykii » 2011-06-05, 16:01

sebek pisze:Stary nie ma kłopotu mogę ci zdjęcia tej felgi przesłać tylko gdzieś we wtorek bo felge na szczeście jeszcze udało mi się sprzedać za dobrą kasę,a junak bardzo ładny ale trochę mu do ideału brakuje

Przedstaw swoją niebieską B3 to porozmawiamy ok ? Przedstaw swój remont silnika w tej B3 i opowiedz jak ją wyregulowałeś... Uwierz mi, że Stary ma dużo większą wiedzę niż ty, więc ścichnij...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-06, 13:20

Mam prośbę do znawców żeby ocenili wygląd świecy.Ogólnie z rana wskoczyłem na maszyne i pierwsze 3km było ok.Temperatury zlapał silnik i cyrk jak **** . Na wolnych z miniuty na minute coraz gorzej chodził... i tak w miejscu po godzinie kręcenia zapłonem i gaźnikiem stwierdziłem ,że przegonie dziada trochę szukająć przyczyny w zalaniu i ... no jakoś jechał motór ,ale bez szau,przerywał czasem.ogołnie na 3 cim biegu przy tych 40-50 było znośnie.

Przystanek pod drzewem obczajka świecy ,a ta czarna na maxa,nagaru dość zdrowo nagromadzone więc podniosłem iglice o ząbek,delikatna zmiana gaźnika,kawałek na moto,znowu regulacja i w długą pare Km

tak ostatecznie świeca wyglądała po przed ostatniej regulacji po jakiś 3 Km przy średniej 35-40Km


Aha no i najważniejsze co do fotek.Przerywanie chyba zasadniczo znikło,może raz na jakiś czas pojedynczo ,ale nie odcczuwalen.Moc na niskich w sumie bez szau ,ale na tej 2jce od 20tu i 3jce od 30-35 bardzo ładnie już jedzie.Ogólnie chyba najlepszy Setup jaki udało mi się osiągnąć do tej pory.Zostawić jak jest ? W rzeczywistości świeca na ostatnich zdjęciach trochę jaśniejsza jest ,ale foto robione telefonem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Irek.S. » 2011-06-06, 18:15

Jeszcze nie jest OK spróbuj wykręcić wkręt powietrza o 0,5obr i przejedź sprawdź jak spala powinna być troche ciemniejsza niż na 1. zdjęciu, jeśli nie to odkręć tak do 0,5 obrotu i powinno być OK.
A tak to nie muli itp? Zapłon dobrze ustawiony? Jeśli wkręt powietrza masz już dosyć daleko wykręcony przyspiesz troche zapłon. Objawem opóźnionego zapłonu będzie nie za dobre spalanie świecy i utrata mocy mułowata dosyć będzie.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-06-06, 18:23

Zapłon śmiało możesz przyspieszyć 4mm przed ZZ. Dokładnie wyczyść filtr powietrza.

Jeszcze do nie dotarło - czy ktoś sprawdzał w tych chińskich gaźnikach przelot dyszy? To się sprawdza moment - wąż fi 10mm, wkręcasz dyszę z rozpylaczem uszczelnionym zwykłą taśmą do gwintów gazowych i mierzysz przelot dyszy. Mierzyłem ostatnio dysze oryginalne od G20 (przerabiałem do Junaka) i miały ładny przelot w granicach 125-135ccm/min czyli tyle ile powinno być (G20 miał chyba dyszę 140ccm, G20M2A zredukowaną do 120 jeśli mnie pamięć nie myli, ale to chyba wynikało z przejścia z filtru na gaźniku na filtr w puszcze?).

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-06-06, 18:30

Filtr powietrza czysty był wcześniej chociaż już trochę po tych zadupiach jeździłem to może nałapał kurzu.
2 razy dzisiaj postoje dłuższe robiłem to zaraz na zimnym silniku jak ruszyłem to szarpała z deka pierwsze 500 metrów ,a dalej negatywne objawy zniknęły.Za 2gim razem zostawiłem na jakieś 20 sekund i szla od zaraz dobrze.

Wydaje mi się ,że może troche więcej mocy powinna mieć na niskich obrotach pod górkę ,ale może tak wska jeździ (nie mam porównania) Na płaskiej drodze jest fajnie ,szczególnie średnie wyższe obroty.

Ostatecznie świeca jest sporo jaśniejsza jak na 2giej i 3ciej focie (ciemno brązowa/kawa z mlekiem i chyba coś w tym stylu powinno być) Podjazd 5-8% może dość piaszczysta polna droga idzie bardzo ładnie na 3cim biegu.Postaram się nagrać jakieś video.

Za dużo nie chcę kombinować bo wiem ile czas mi zajęło dojście do tego stanu co teraz :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości