WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-17, 16:44

Gdzieś mi się obiło o uszy, że takie przełożenia są kompromisem pomiędzy szybkością i mocą ;D dlatego pytałem czy warto dać 41z na tył. Dzisiaj wzbogaciłem się o dosyć fajną ramkę na tablice i łożyska stożkowe do główki ramy i zrobiłem tez polerkę dekli piast :-D
Zdjęcie0373.jpg
Zdjęcie0369.jpg
Jak myślicie, czy jak moje stare opony STOMIL nie są po popękane to można zakładać? bo nie są w złym stanie, może trochę twarde i sztywne, ale tak to ok, można je jakoś ożywić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: qpa » 2013-10-17, 18:30

Opisz przeróbkę sztycy i daj namiary na łożyska

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Savier » 2013-10-17, 18:35

Jak nie masz zamiaru dużo jeździć... ale i tak to takie gadanie, wystarczy tylko raz się załatwić :-). Ja jeżdżę i odpukać, spoko, tylko, że z 2k może zrobiłem nie więcej i w dobrych warunkach :).

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: krzysiek200 » 2013-10-17, 18:57

Moje stomile też były ładne i nie popękane ale jak zobaczyłem co się z nimi stało po 1000 km to się przeżegnałem, dobrze że się skończył sezon i dzięki Bogu się nie zabiłem, na suchym jeszcze jako tako dają rade ale na mokrym zapomnij o jeździe.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-18, 10:08

Aha no to sie zastanowię jeszcze co do opon. A co do zebatki na tył 43 zęby polecacie jakiegoś producenta?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Savier » 2013-10-18, 11:59

A to są jacyś producenci? :D
Łańcuch dida, nowe zębatki, dobrze ustawione i wycentrowane - zapominasz :).

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-18, 12:10

Co do łańcucha to mam już YBN bo kupiłem go już rok temu i leży nowy także jego będę chciał wykorzystać :)

Wracając do tematu sztycy, to kumpel napawał mi sztyce i potem tokarz wyrównał na wymiar fi 25mm. Łożyska stożkowe kupisz w pierwszym lepszym sklepie z łożyskami, wymiar: 32005. Nie wiem jeszcze czy będzie pasować bo sztyce były wymienione i ta obecna jest o jakieś 2-3mm krótsza od oryginalne, ale myśle, że nakrętka mi to załapie hehe. Jak już będę miał u siebie tą sztyce to postaram sie zdać relacje jak to wygląda.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-28, 16:11

Troche się u mnie ruszyło, oddałem koła do centrowania i jakoś po świętach powinny być odebrane bo wcześniej ja nie dam rady ;/ . Zamierzam zamówić sobie takie opony: http://allegro.pl/opona-3-00-18-duro-hf ... 28525.html Czytałem o nich i nie są złe, a nie mam az tyle siapy, żeby przepłacać na mitasy :mrgreen:

Dzisiaj przyszła mi zębatka (43z) w ocynku:
DSC01458.JPG
DSC01459.JPG


Dzisiaj sprzątając piwnice odkryłem silnik od komara S38, 2x silnik jawy mustang w częściach do tego oryginalny nowy cylinder + tłok w woreczku do tego jeszcze kartery rometowskie z cylindrem i głowicą kilka fajnych dupereli takich jak stacyjki od syrenki, i nawet korek od paliwa na kluczyk, ale znalazłem jakieś platynki i jest na nich znaczek taki jakby oplowski coś jak na kluczyku wsk. Wydają się być w dobrym stanie. Ale wisienką na torcie jest to:
DSC01455.JPG
DSC01456.JPG
To jest chyba klakson od wsk? mam racje czy się myle?
Jeżeli tak to na 100% jest od mojej wsk. Jak uda mi sie go doprowadzić do normalnego stanu to zamienie ten chiński klakson na oryginał :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Łukasz S. » 2013-10-28, 16:15

12V od auta np syrena. W Wsce miałeś belme ale 6v.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-28, 16:23

Czyli za szybko sie ucieszyłem ;/ no dobra, ale ciekawe czy wymiarowo był taki sam, bo jeżeli robiłbym instalacje 12v wsk to by pasował :D

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Łukasz S. » 2013-10-28, 16:26

Wymiarowo tak.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-10-31, 16:37

A więc tak, wczoraj odebrałem od kolegi półke już pomalowaną i przerobioną pod łożyska stożkowe. Był strach, że sztyca będzie za krótka, ale okazało się, że jednak jest wystarczająco długa. Kolejnym problemem okazała się moja jedna laga... najprawdopodobniej jest krzywa, ponieważ ogólnie chodzi tak jak powinna jednak nie chce do końca wychodzić, brakuje tak 5cm w porównaniu z druga lagą ;/ już wiem dlaczego miałem wytarty błotnik z jednej strony ;/ Kilka zdjęć z dzisiaj:
Zdjęcie0395.jpg
Zdjęcie0396.jpg
Zdjęcie0397.jpg
Na chwile obecną wygląda tak i czeka no sztuczną proteze :D
Zdjęcie0399.jpg
+ nowe odblaski fi60mm mogłyby być troche mniejsze ale nigdzie nie szło takich dostać :/
Zdjęcie0400.jpg
Zdjęcie0401.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-07, 15:01

Dzisiaj wpadły nowe opony + dętki i mocowania lusterek :)
Zdjęcie0415.jpg
Zdjęcie0416.jpg
Zdjęcie0417.jpg
Zdjęcie0418.jpg
Po weekendzie odbieram koła już wycentrowane i prawdopodobnie przyjdzie mi też cała przednia zawiecha i potem już tylko składanie na koła i testowanie silnika :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: klakier665 » 2013-11-07, 15:22

Oponki super, jestem na podobnym etapie i zastanawiam sie jakie twarde powinny byc nowe opony?? powinno dac sie je zalozyc bez maszyny rekami?? pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1301
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: czankete » 2013-11-07, 15:33

klakier665 pisze:powinno dac sie je zalozyc bez maszyny rekami?? pozdrawiam.
Spokojnie zrobisz to bez maszyny, ewentualnie z pomocą jednej małej łyżki pod warunkiem, że zaczniesz ją zakładać od strony przeciwnej do umiejscowienia wentyla - czyli dokładnie odwrotnie jak robisz przy sciąganiu ;-) .

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-07, 16:40

Właśnie miałem sie pytać czy macie jakies sposoby zakładania i ściągania opon tak, żeby nie uszkodzić felgi? czy w zwykłym zakładzie gdzie wymieniają opony w samochodach mają takie maszyny?

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: guziec583 » 2013-11-07, 16:46

a czy samemu już to takie trudne ludzie ? ;-)
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-07, 16:47

Nie jestem upośledzony żeby tego nie zrobic, ale szkoda mi lakieru :D
Ostatnio zmieniony 2013-11-07, 17:01 przez ziorko, łącznie zmieniany 1 raz.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: klakier665 » 2013-11-07, 16:58

mam chinskie obrecze w chromie i wole nie sprawdzac czy obrecz to sprite a łyżka pragnienie. opony mimo ze nowe nie sa zbyt miekkie.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-08, 14:23

mam pytanie, bo przyszły mi duperele, ale chodzi o tulejki amortyzatorów tylnych. Czy musi w nich być ta tulejka metalowa? bo niestety mam tylko dwie w dobrym stanie ;/
DSC01469.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości