M06B3 z 1979r - powrót na drogi
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
post pod postem ale jest postęp
odebrałem graty z lakierni i jestem zachwycony jakością wykonania. Bak i błotniki były tylko piaskowane bo będą lakierowane natryskowo, zbyt zakochałem się w serii ptaków żeby wiesławe zostawić czarną więc błotniki będą jak w gilu - siwe a bak i boczki pomarańczowe. Załamałem się niestety kołami były mocno pordzewiałe, miałem nadzieje że to jakoś się wypiaskuje i proszek po wygrzaniu zaleje ale jest dupa, będę szukał chyba nowych obręczy bo te będą mnie drażnić jakbym je zostawił.
Ma ktoś na handel ładne obręcze? proste i nie takie tragiczne jak moje?
odebrałem graty z lakierni i jestem zachwycony jakością wykonania. Bak i błotniki były tylko piaskowane bo będą lakierowane natryskowo, zbyt zakochałem się w serii ptaków żeby wiesławe zostawić czarną więc błotniki będą jak w gilu - siwe a bak i boczki pomarańczowe. Załamałem się niestety kołami były mocno pordzewiałe, miałem nadzieje że to jakoś się wypiaskuje i proszek po wygrzaniu zaleje ale jest dupa, będę szukał chyba nowych obręczy bo te będą mnie drażnić jakbym je zostawił.
Ma ktoś na handel ładne obręcze? proste i nie takie tragiczne jak moje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Ja mam współczesne obręcze chromowane na sprzedaż - okazyjnie bo za pół ceny rynkowej. Po zaspawaniu/zalutowaniu mosiądzem wytłoczonego na rancie logo producenta mógłbyś je polakierować proszkiem. Mi nie są już potrzebne bo udało mi się dorwać oryginały, ale musiałem się sporo wykosztować na nie, a i polowałem kilka miesięcy.
Używki niestety zwykle są w nie najlepszym stanie.
Za 250 zł za komplet można kupić te - jedyny sensowny zamiennik oryginału. http://allegro.pl/felga-obrecz-kola-18x ... 80972.html
Dla potomnych - felgi sprzedaje użytkownik MotoR-Gar - wyglądają tak:
Co do baku i zbiornika - ja też planuję lakierować akrylem, dlatego po wypiaskowaniu chciałem żeby zabezpieczyli je podkładem proszkowym - na to później pójdzie szpachla + akryl. Szczególnie że przy samym proszku wychodzą jak na dłoni wszystkie, nawet minimalne wgniotki.
Używki niestety zwykle są w nie najlepszym stanie.
Za 250 zł za komplet można kupić te - jedyny sensowny zamiennik oryginału. http://allegro.pl/felga-obrecz-kola-18x ... 80972.html
Dla potomnych - felgi sprzedaje użytkownik MotoR-Gar - wyglądają tak:
Co do baku i zbiornika - ja też planuję lakierować akrylem, dlatego po wypiaskowaniu chciałem żeby zabezpieczyli je podkładem proszkowym - na to później pójdzie szpachla + akryl. Szczególnie że przy samym proszku wychodzą jak na dłoni wszystkie, nawet minimalne wgniotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Jak już odebrałem bak i błotniki to w drodze mnie tknelo z tym podkładem proszkowym. Najwyżej podjadę tam jeszcze raz bo mam starą maszynę Singera do odnowienia to bym zrobił za jednym razem.
Fajne mają terminy w 48 godzin od zawiezienia już miałem gotowe do odbioru.
Na weekend jadę do Janowa lubelskiego pojeździe że szwagrem po jego znajomych może dorwe gdzieś obręcze lub całe koła.
Fajne mają terminy w 48 godzin od zawiezienia już miałem gotowe do odbioru.
Na weekend jadę do Janowa lubelskiego pojeździe że szwagrem po jego znajomych może dorwe gdzieś obręcze lub całe koła.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
I kolejne świecidełka, dziś o 15 zawiozłem i o 18 odebrałem a wyszło tak. Jakbym ładniej przygotował przed cynkowaniem wyglądałoby jak chrom
Za to pudełko wyszło 30zł.
Już powoli mogę składać Wiesławe, jupi

Już powoli mogę składać Wiesławe, jupi

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Gdzie robiłeś te ocynki podaj dokładny adres i tel. bo też będę musiał trochę rzeczy zrobić.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
http://www.ekonycz.pl/pl/galwanizacja/
ale od razu mówię że w tej cenie nie zrobisz bo jak zawiozłem to akurat kierownik się musiał zwolnić wcześniej i pojechał do domu i dogadałem się z pracownikiem i mi zrobił na fuchę. Ale zapytać możesz, gdzieś po forach czytałem że za 50PLN robią drobnicę.
ale od razu mówię że w tej cenie nie zrobisz bo jak zawiozłem to akurat kierownik się musiał zwolnić wcześniej i pojechał do domu i dogadałem się z pracownikiem i mi zrobił na fuchę. Ale zapytać możesz, gdzieś po forach czytałem że za 50PLN robią drobnicę.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
cośtam się dzieje, odbieram dziś błotniki z lakierni wczoraj zawiozłem bak i boczki do lakierowania i trochę śrubek poskręcałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Kolejne składanie i przymiarki
rozebrałem też silnik i myślałem że będzie lepiej, ale niestety wał do regeneracji bo ma luzy na korbie i stuka. Nagrałem też filmik zapraszam do obejrzenia - czy tam ma być taki luz? dodam że łożysko od strony sprzęgła jeździ w karterze, a z drugiej strony łożysko siedzi ciasno ale tryb zdawczy chodzi w nim luźno.
Czy między trybem zdawczym a wałkiem głównym powinna być jakaś tulejka/dystans/pierścień? na schemacie z książki "z motorem na Ty" znajduje się coś takiego jak "pierścień odległościowy" u mnie tam nic nie było.
Kolejna sprawa to tulejka z brązu obok łożyska trybu zdawczego, luźno lata w otworze wyszlifowała się i wyrobiła otwór w karterze poza tym powstało tam pęknięcie, co o tym sądzicie? Spawać i próbować wyszlifować i nabić na kleju nową tulejkę?
https://www.youtube.com/watch?v=ORsNXe7U60k
https://www.youtube.com/watch?v=krduJtqP7jA
a tu reszta gratów
rozebrałem też silnik i myślałem że będzie lepiej, ale niestety wał do regeneracji bo ma luzy na korbie i stuka. Nagrałem też filmik zapraszam do obejrzenia - czy tam ma być taki luz? dodam że łożysko od strony sprzęgła jeździ w karterze, a z drugiej strony łożysko siedzi ciasno ale tryb zdawczy chodzi w nim luźno.
Czy między trybem zdawczym a wałkiem głównym powinna być jakaś tulejka/dystans/pierścień? na schemacie z książki "z motorem na Ty" znajduje się coś takiego jak "pierścień odległościowy" u mnie tam nic nie było.
Kolejna sprawa to tulejka z brązu obok łożyska trybu zdawczego, luźno lata w otworze wyszlifowała się i wyrobiła otwór w karterze poza tym powstało tam pęknięcie, co o tym sądzicie? Spawać i próbować wyszlifować i nabić na kleju nową tulejkę?
https://www.youtube.com/watch?v=ORsNXe7U60k
https://www.youtube.com/watch?v=krduJtqP7jA
a tu reszta gratów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202 - Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Daj to do zespawania,obróbki i dorobienia nowych tulejek.Sam nie kombinuj ,w warsztacie zrobią to centrycznie.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Ale mozolnie idzie mi to składanie, jakbym miał więcej czasu, doba była by dłuższa i nie miałbym potrzeby snu to już dawno temu bym skończył.
ale ostatnio:
poskładałem przód
przepolerowałem delikatnie klamki rolgaz i przełącznik świateł
wypolerowana lampa
poskładany klosz na lekko zmodyfikowanym odbłyśniku od ursusa
i poskładane siedzenie na najlepszym możliwym zestawie czyli junc + cudowianek. Gąbka to po prostu bajka piękny odlew
Szukając też alternatywy dla nakrętek boczków których ceny za kawałek platiku są od 10 zeta w górę, znalazłem inne podobne minimalnie większe w cenie 1,70 PLN
Na najbliższy weekend mam ambitne plany czyli poskładać i dopracować wszystko włącznie z elektryką, ale narazie bez silnika i kół które odbiorę dopiero w poniedziałek z szkiełkowania i zaplatania razem z innymi częściami silnika wyszkiełkowanymi.
Zostanie mi tylko silnik do roboty wstępnie się dogadałem z bayu na regeneracje wału i szlif cylindra, zakupiłem korbowód duelsa, nowy tryb zdawczy, wałek startera łożyska i simeringi i czekam na aliena jak wróci z delegacji żeby wybrać się po tłok. Jak pójdzie po mojej myśli to do dwóch tygodni będzie pierwsza jazda.
ale ostatnio:
poskładałem przód
przepolerowałem delikatnie klamki rolgaz i przełącznik świateł
wypolerowana lampa
poskładany klosz na lekko zmodyfikowanym odbłyśniku od ursusa
i poskładane siedzenie na najlepszym możliwym zestawie czyli junc + cudowianek. Gąbka to po prostu bajka piękny odlew
Szukając też alternatywy dla nakrętek boczków których ceny za kawałek platiku są od 10 zeta w górę, znalazłem inne podobne minimalnie większe w cenie 1,70 PLN

Na najbliższy weekend mam ambitne plany czyli poskładać i dopracować wszystko włącznie z elektryką, ale narazie bez silnika i kół które odbiorę dopiero w poniedziałek z szkiełkowania i zaplatania razem z innymi częściami silnika wyszkiełkowanymi.
Zostanie mi tylko silnik do roboty wstępnie się dogadałem z bayu na regeneracje wału i szlif cylindra, zakupiłem korbowód duelsa, nowy tryb zdawczy, wałek startera łożyska i simeringi i czekam na aliena jak wróci z delegacji żeby wybrać się po tłok. Jak pójdzie po mojej myśli to do dwóch tygodni będzie pierwsza jazda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
- Lokalizacja: Malbork
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
gabke i pokrowiec skad brales ?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Pisalem wyzej - od cudowianka i junca z allegro. Glosno o nich na forum i nie dziwie sie bo jakosc gabki jak i pokrowca zajedwabista
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
kolejne graty przygotowane,
Z karterami muszę jechać do spawania i obróbki do tokarza. W jednym karterze jest wywalony otwór pod tulejkę z brązu w drugim uszkodzone aluminium od tarcia półksiężyca startera, a w deklu od strony sprzęgła jest wielka dziura w miejscu gdzie przechodzi śruba - jakaś wada odlewu, jak to wykruszyłem to w środku były puste przestrzenie.
Kółka też odebrane w weekend składanie czego się da.
Za szkiełkowanie wszystkiego co na zdjęciach zapłaciłem 90zł, za zaplatanie i centrowanie dwóch kół 60zł.
W poniedziałek wycieczka do Aliena po tłok i do bayu z cylindrem, tłokiem i wałem żeby się nimi porządnie zajął.
Z karterami muszę jechać do spawania i obróbki do tokarza. W jednym karterze jest wywalony otwór pod tulejkę z brązu w drugim uszkodzone aluminium od tarcia półksiężyca startera, a w deklu od strony sprzęgła jest wielka dziura w miejscu gdzie przechodzi śruba - jakaś wada odlewu, jak to wykruszyłem to w środku były puste przestrzenie.
Kółka też odebrane w weekend składanie czego się da.
Za szkiełkowanie wszystkiego co na zdjęciach zapłaciłem 90zł, za zaplatanie i centrowanie dwóch kół 60zł.
W poniedziałek wycieczka do Aliena po tłok i do bayu z cylindrem, tłokiem i wałem żeby się nimi porządnie zajął.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Mogę zapytać gdzie szkiełkujesz za taką cenę i centrujesz? 

-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Znalazlem ogloszenie na Olx szukalem kogos w okolicach Krakowa nawet nie znam imienia mam tylko numer 661285612. Umowilem sie z gosciem na stacji benzynowej w Krakowie odebral ode mnie czesci i po tygodniu odebralem. Ciezko sie do niego dodzwonic ale odpisuje na smsy jak tylko moze. Mi zrobil chyba jakas promocje bo nawet takich cen nie mial w ogloszeniu na olx. Obecnie za zaplatanie i centrowanie powiedzial ze bierze 50 ale to i tak bardzo tanio jak porownywalem.
Mowil ze waly tez regeneruje ale w tek kwestii sie nie wypowiem.
Moge go polecić sympatyczny i rzeczowy.
Mowil ze waly tez regeneruje ale w tek kwestii sie nie wypowiem.
Moge go polecić sympatyczny i rzeczowy.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
i już na kołach - toczy się i hamuje. Jeszcze tylko elektryka i silnik i wyjazd na drogę.
I jedna taka tam fotka na tle fabii mojej żony, myślę że się wkomponowała idealnie
I jedna taka tam fotka na tle fabii mojej żony, myślę że się wkomponowała idealnie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Oj długo nic nie pisałem, ale to nie znaczy że nic się nie działo.
Po miesiącu oczekiwania na tłok od Aliena i kolejnych dwóch miesiącach na regeneracje u Bayu silnik już poskładany, brakuje tylko zapłonu który jest zamówiony u Audiobasa i czekam na przesyłkę.
A teraz co zostało zrobione.
tłok Alien R2 anodowany obrobiony dodatkowo orzez Bayu podtoczony o 1mm i poprawiony przepływ mieszanki wewnątrz tłoka
dopasowanie pierścieni do cylindra
korba duels obrobiona, powiększone kanały do smarowania łożysk z nowym łożyskiem made by Bayu
wał po pełnej regeneracji i wyważeniu z dopasowaniem go pod duelsa (miałem wał od WFM)
piaskowanie cylindra + lakierowanie farbą żaroodporną + szlif cylindra pasowanie na 0,05
splanowana głowica na zero
gruba uszczelka pod cylinder 1,2mm aby go podnieść do góry
zmodyfikowany układ łożysk i simeringów od strony magneta w celu zmniejszenia pojemności szkodliwej - teraz jest od magneta -łożysko - simering - tulejka skrócona o 10mm - łożysko - simering. Przestrzeń między simeringami zalana olejem
pospawane pęknięcie kartera w miejscu mocowania tulejki z brązu i obrobione na frezarce
pospawany dekiel pokrywy sprzęgła
pospawany karter w miejscu gdzie zatrzymuje się półksiężyc startera
wytoczona podkładka na wymiar między wałkiem startera a deklem aby zniwelowac luz
nowe łożyska FAG C3 w całym silniku poskładane na kleju loctite
nowe simeringi
nowe tulejki z brązu w karterach
nowy tryb zdawczy + zębatka + zabezpieczenie
nowy wałek startera
łańcuszek sprzęgłowy favorit
nowe tarcze sprzęgła
silnik złożony na nowych uszczelkach dodatkowo posmarowanych Dirko
No i chyba tyle
w przyszłym tygodniu rejestruje Wiesławe
Po miesiącu oczekiwania na tłok od Aliena i kolejnych dwóch miesiącach na regeneracje u Bayu silnik już poskładany, brakuje tylko zapłonu który jest zamówiony u Audiobasa i czekam na przesyłkę.
A teraz co zostało zrobione.
tłok Alien R2 anodowany obrobiony dodatkowo orzez Bayu podtoczony o 1mm i poprawiony przepływ mieszanki wewnątrz tłoka
dopasowanie pierścieni do cylindra
korba duels obrobiona, powiększone kanały do smarowania łożysk z nowym łożyskiem made by Bayu
wał po pełnej regeneracji i wyważeniu z dopasowaniem go pod duelsa (miałem wał od WFM)
piaskowanie cylindra + lakierowanie farbą żaroodporną + szlif cylindra pasowanie na 0,05
splanowana głowica na zero
gruba uszczelka pod cylinder 1,2mm aby go podnieść do góry
zmodyfikowany układ łożysk i simeringów od strony magneta w celu zmniejszenia pojemności szkodliwej - teraz jest od magneta -łożysko - simering - tulejka skrócona o 10mm - łożysko - simering. Przestrzeń między simeringami zalana olejem
pospawane pęknięcie kartera w miejscu mocowania tulejki z brązu i obrobione na frezarce
pospawany dekiel pokrywy sprzęgła
pospawany karter w miejscu gdzie zatrzymuje się półksiężyc startera
wytoczona podkładka na wymiar między wałkiem startera a deklem aby zniwelowac luz
nowe łożyska FAG C3 w całym silniku poskładane na kleju loctite
nowe simeringi
nowe tulejki z brązu w karterach
nowy tryb zdawczy + zębatka + zabezpieczenie
nowy wałek startera
łańcuszek sprzęgłowy favorit
nowe tarcze sprzęgła
silnik złożony na nowych uszczelkach dodatkowo posmarowanych Dirko
No i chyba tyle

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
Skoro piszesz że od magneta jest łożysko a potem simering to czym ono jest smarowane ?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
jest tam też napisane "przestrzeń między simeringami zalana olejem" oleju jest do połowy objętości przestrzeni między simeringami.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi
To poczekamy na temperaturę i ciśnienie, a w dalszej perspektywie na zużycie simmeringu lub sączenie które można przeoczyć i zatarcie łożyska. kanałem z cylindra olej ścieka oczywiście do zatkanego kanału pewnie na wysokości łożyska. A więc raz że albo zatkałeś odpowietrzenie tej przestrzeni, resztę opisałem powyżej lub zrobiłeś jakiś kanalik to i tak będzie ci się tam dolewać olej z mieszanki. Oczywiście łożysko zewnętrzne nadal odkryte i nadal bez smarowania, chyba, że masz je zakryte i wierzysz że to wystarczy.
Planując głowicę i zostawiając oryginalny tłumik, oraz nie ruszanie kanałów miałeś na myśli taką przeróbkę i takie problemy jak w tym silniku?
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=54&t=26771
Może czegoś nie rozumiem, a lubię rożnego rodzaju przeróbki, to posłucham. Choć rozumiem, że dystansowania wału na boki nie wykonałeś bo jak to zrobić na gumowych simmeringach
Planując głowicę i zostawiając oryginalny tłumik, oraz nie ruszanie kanałów miałeś na myśli taką przeróbkę i takie problemy jak w tym silniku?
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=54&t=26771
Może czegoś nie rozumiem, a lubię rożnego rodzaju przeróbki, to posłucham. Choć rozumiem, że dystansowania wału na boki nie wykonałeś bo jak to zrobić na gumowych simmeringach

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości