WSK 125 M06B3 77"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Savier » 2011-08-02, 22:16

hartman pisze:Podnoszę temat ,żeby poruszyć kwestię zawieszenia.
Otóż mimo nowych uszczelniaczy olej wywala z lag.Lagi beż żadnych wżerów pięknie zachowane ,więc ja się pytam czy to jest po prostu kupa i tak będzie ?O ile w 125 to się sączy trochę po jeździe na dziurach i dolewając ,co jakiś czas naście mm będzie ok , o tyle w 175 to mi olej ostatnio zapaprał całe koło i buty... Raczej nic tam źle nie złożyłem ,bo niby co bym mógł źle zrobić.

No i na koniec wiem ,że nie tylko u mnie ten problem występuje.
U mnie w B3 też leci. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Ale ten przód w sumie do B3 można dać (ten z zażartej rozmowy na gg :>)

Pozdr. i powodzenia!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Alien » 2011-08-02, 23:39

U mnie w B3 też leci. Dlaczego? Nie mam pojęcia.
Zawieszenie jak każdy układ hydrauliczny musi mieć odpowietrzenie. Jeśli go nie ma to zacznie szczać wszelkimi dostępnymi drogami np. przez gwinty.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-08-03, 08:27

A co z układami powietrznymi? Czy one mają odpowietrzanie? Wszystko jest kwestią odpowiedniego uszczelnienia. Nie można wymagać wiele od 40 letniego zawieszenia. Można przeszlifować lagi i pokryć chromem technicznym, dobierając odpowiedni simmering. W ostateczności gdy składamy oryginalne zawieszenie można skrócić sprężynkę wargi simmeringu. Nie uszczelni to lag, ale na pewno pomoże (w taki prowizoryczny sposób uszczelnia się m.in. sprzęgło w Junaku - jak widać działa).

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Alien » 2011-08-03, 10:43

Co masz na mysli Karolu piszac uklad powietrzny? Jesli chodzi o wueskowe usd to perfekcyjne uszczelnienie sprawi ze wypluje nam simmeringi. No chyba ze lejemy do srodka te zwyczajowe 90ccm...wtedy nie mamy problemy z wyciekami ani z tlumieniem, bo go po prostu nie ma :D

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-03, 17:50

Może znawcy się odezwą.. co mi tam buczy ? http://www.youtube.com/watch?v=Cv--7YyZ7Ng

Uprzedzając pytania odnośnie złego założenia magneta czy cuś..Dźwięk ten się pojawia jak włączam światła.Bez świateł jest ok.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Szczepan » 2011-08-04, 10:04

Zobacz, czy żadna cewka nie trze.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Johnny » 2011-08-04, 12:49

Wracając do lag. Z regeneracją to nie jest prosta sprawa. Oczywiście tak jak pisał Stary można lagi nieruchome szlifować i chromować technicznie na nowo, ale .... Lagi zwykle są krzywe (Załęski podaje dopuszczalne bicie 0,2mm), więc szlifowanie się komplikuje. Chrom techniczny powyżej 120um to zaczyna być problem, a szlifowanie między kolejnymi operacjami nakładania z w/w przyczyn staje się problematyczne. Właśnie walczę z moimi lagami. Ich wymiar na starym chromie to 30,95mm (simmering 31x40x6), więc nie jest najgorzej. Myślę, że parę "setek" w jedną lub drugą nie ma większego znaczenia na simmeringu, więcej krzywdy wyrządza to, że lago są krzywe ....

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Alien » 2011-08-04, 13:00

Dlatego pierwsza, podstawowa operacja przed nalozeniem powloki chromu do szlifowania jest prostowanie lag. Jak nie da sie naprostowac to trzeba szukac innej, bo wtedy ten pracochlonny procer regeneracji idzie na marne.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-04, 16:55

Borek czytałeś mojego posta? Dopiero jak włączam światła to ten dźwięk się pojawia. Zamienie kolejno kondensator i cewke i zobaczymy chociaż.Trzeć nic nie trze bo nie miało prawa się nic zgiąć.
A co do zawieszenia to najpewniej spróbować dopasować coś z japońców z lat 90-00 produkcji o klasycznym wyglądzie.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-22, 16:01

Mała aktualizacja..
Niby drobny ,ale jakże ważny dla mnie szczegół.. ciężko było ,ale zakończenie pozytywne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Adi_CK » 2011-08-22, 17:15

hartman pisze:ciężko było.
To znaczy?
Jak możesz, to napisz, z jakimi problemami się borykałeś i jakie działania podjąłeś, aby je rozwiązać. :)

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-22, 17:26

Oj no technicznie ,żeby jakoś względnie stabilnie motor chodził.Światła na tyle ginęły...trzeba bylo pewnie dokumenty odszukać w jednym z urzędów.Dobrze ,że diagnosta znajomy ojca to podjechał na oględziny motoru do domu ,bo nie miałem jak motoru zawlec na stacje a na partyzanta nie chciałem ryzykować..co tam jeszcze..żeby zniżki przenieść do pzu to z 3ch poprzednich firm oświadczenia potrzebowałem i wszystko tylko dzisiaj ponad pół dnia chodzenia.Jutro jak dobrze pójdzie odbiór papierków ,wykupienie oc i na droge.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-08-22, 18:44

Używamy tego samego aparatu ;-)

Fajnie, że masz już tablice, trochę trzeba było się ochodzić, co? :) Ale oczywiście na allegro wypisują "brak papierów - bezproblemowa rejestracja na zabytek" - jassssssne, szkoda, że bezproblemowo często nie idzie zarejestrować sprzętu nawet z papierami :hihi:

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Johnny » 2011-08-22, 18:57

Już o tym wielokrotnie pisałem ale powtórzę ... Dzwonisz do jednego WK referujesz sprawę i okazuje się, że jest problem .... Dzwonisz do innego i słyszysz "to standardowa procedura - nie ma problemu" :( Oto Polska właśnie ....

A co do zabytków to się dowiedziałem ostatnio w WK, że jak na pojazd nie ma ciągłości umów to nawet na zabytek nie można ... Więc pytam, a jakby był wyrok sądu stwierdzający własność (podobno tak można, są opisy na stronach w necie jak sporządzić wniosek do sądu) usłyszałem, że ich wyrok sądu nie interesuje, nie można i koniec .........

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Alien » 2011-08-22, 23:04

Ja za pierwszym podejściem dostałem odmowę, za drugim z tymi samymi papierami tyle że tydzień później nie miałem najmniejszych problemów.
Blaszka jest najważniejsza, także gratulacje! :)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Stary » 2011-08-23, 09:35

Johnny pisze:A co do zabytków to się dowiedziałem ostatnio w WK, że jak na pojazd nie ma ciągłości umów to nawet na zabytek nie można ... Więc pytam, a jakby był wyrok sądu stwierdzający własność (podobno tak można, są opisy na stronach w necie jak sporządzić wniosek do sądu) usłyszałem, że ich wyrok sądu nie interesuje, nie można i koniec .........
Gdy masz potwierdzoną własność wyrokiem sądowym, WK nie ma już żadnego pola manewru. Był problem z rejestracją BMW R-35 na "żółte" bez umowy. Tarnowski WK nie przyjął oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest własnością petenta. Cała wojna z WK spełzła na niczym, dopiero sądowy akt własności rozwiązał problem. Minusem tego rozwiązania jest to, że informacja o danym pojeździe jest ogłoszona i może zgłosić się jakiś podszywany "właściciel". Żeby było śmieszniej WK w Bochni przyjmuje oświadczenia - pozostaje przeprowadzka.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-23, 20:35

Moja 3jka nie była by sobą gdyby chodziła bez awarii.
Pierwsza jazda z blachą i pierwsza niemiła awaria na drodze...nie wiem coś z tym zapłonem jest czy diabli wiedzą..czy ja ogarnąć tego nie umiem.
Ogólnie zwykle jeźdzę max 45-50 bo mam wrażenie ,że motor ma strasznie wysokie obroty w porównaniu do innych wuesek jak patrzyłem na YT.I tak sobie pyrkałem do tych 50ciu ,ale górka jakaś była to się bujnałem trochę szybciej i tak jadę koło 60ciu..dobry kilometr przejechałem i grrrr trzask,huk z silnika,zdechł,koło załapało ,ale sprzęgło zaraz wcisnąłem i się stoczyłem na pobocze..

ze 100 metrów dalej zatoczka była całe szczęście to przepchnąłem motor.Pare minut postała i oględzieny..tłok chodzi,biegi są,zdejmuje świece i dupa iskry brak.Kape od sprzęgła ściągnąłem i niby wszytko na miejscu.Świece zjarało jak szybciej jechałem w momencie ?

Ogólnie dość biaława była..nkg b6hs.. ostatnio na ruskiej pod urale itp się przemieszczałem ,bo kolor niby ładny był,wska jakoś jeździła na niej już jakiś czas,tyle że świeca sama w sobie bardzo się grzała więc na tego ngk podmieniłem. Iglica na 3cim ząbku więc niby mieszanka bogata powinna być..

Wrzuciłem z powrotem świece ruską,iskra jest,odpaliła,kamień z serca... Tylko co tak trzasło? może coś w skrzyni żęby poleciały? nie wiem niby wszytkie biegi są.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Alien » 2011-08-23, 23:31

Jak zazwyczaj jeździsz 50km/h to fakt ze świeca jest brązowa nie oznacza ze moto jest wyregulowane. Przy 50 masz inny skład mieszanki paliwowo-powietrznej niż przy 80 na full otwartej przepustnicy.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-08-24, 15:08

kurde no nie wiem Alien może masz rację ,ale iglica już prawie na maxa opuszczona jest i dalej bieda.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Johnny » 2011-08-24, 15:52

hartman pisze: (...) iglica już prawie na maxa opuszczona jest i dalej bieda.(...)
Opuszczanie iglicy zubaża mieszankę... pewnie źle napisałeś ale koryguję dla pewności. Najprostsze błędy są najtrudniejsze do wyłapania ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości