WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
TN, TN9 i dalej jak np w katalogu skf
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Mówimy tu o lozyskach na wał, a mają one gwarantować cichobieżność przy lekkim zużyciu. Mam też argument dla zwykłych koszyczkach, ale sam zastosowałem właśnie takie.
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Mówimy tu o lozyskach na wał, a mają one gwarantować cichobieżność przy lekkim zużyciu. Mam też argument dla zwykłych koszyczkach, ale sam zastosowałem właśnie takie.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
ABS Serwis na kościelnej
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r. - Lokalizacja: Świdnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Co do szlifu silnika ja polecam Pana Jana Buciora z Franciszkowa koło Świdnika, to były zawodnik Avii zna się na rzeczy.marek-robert pisze: ↑2018-03-02, 18:29Gdzie najlepiej zrobić szlif cylindra? (najlepiej wo. lubelskie ale to nie warunek)
Gdzie najlepiej oddać wał do regeneracji czyli:
- wyważenie
wymiana korbowodu
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Robiłeś u niego szlify? Masz jakiś namiar?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r. - Lokalizacja: Świdnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Cały silnik u niego robiłem, namiar ul. Szkolna 33, Franciszków k. Świdnika, warsztat ma w garażu obok domu, przy ulicy jest mała żółta tablica "Naprawa motocykli i motorowerów". Jak robił mi silnik to miałem tel. do niego ale gdzieś mi wcieło.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ok, dzięki za namiary i sugestie.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie szkiełkowania dekli, karterów, głowicy i cylindra.
Są jakieś miejsca które powinienem zabezpieczyć do szkiełkowania? Zapewne wnętrze cylindra a co z resztą? Przy piastach nie było problemu ale silnik i skrzynia to jednak trochę wyższa szkoła jazdy.
Pytam bo wiem z doświadczenia że lepiej żebym takie rzeczy zasugerował mojemu specowi
Jeszcze jedno pytanko odnośnie szkiełkowania dekli, karterów, głowicy i cylindra.
Są jakieś miejsca które powinienem zabezpieczyć do szkiełkowania? Zapewne wnętrze cylindra a co z resztą? Przy piastach nie było problemu ale silnik i skrzynia to jednak trochę wyższa szkoła jazdy.
Pytam bo wiem z doświadczenia że lepiej żebym takie rzeczy zasugerował mojemu specowi

- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Spec się raczej powinien orientować co trzeba zabezpieczyć
Zabezpieczyć gniazda łożysk, gwint w głowicy, tuleje cylindra. Po całej operacji dobrze wydmuchać!!!

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Powinien ale jak nie to będzie za późno i pretensje wtedy będę mógł mieć do samego siebie.
- mareckii91
- Posty: 147
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Nic dodać, nic ująćjjaworskyy pisze: ↑2018-03-08, 13:46Spec się raczej powinien orientować co trzeba zabezpieczyćZabezpieczyć gniazda łożysk, gwint w głowicy, tuleje cylindra. Po całej operacji dobrze wydmuchać!!!

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
właśnie rozebrałem silnik i skrzynie, ruina że mucha nie siada. brak lewej blachy na wale, korba lata aż miło, wał wycentrowany tak że z jednej str. 1.2 a z drugiej 1,85. Po rozpołowieniu od strony iskrownika z drugiego karteru... wypadł.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Czemu nie zrobiłeś od razu remontu silnika?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Bo:
silnik do końca dawał radę (nawet teraz)
po zrobieniu wszystkiego oprócz silnika można było jeździć
na samym zrobionym silniku kiepsko się jeździ
silnik do końca dawał radę (nawet teraz)
po zrobieniu wszystkiego oprócz silnika można było jeździć
na samym zrobionym silniku kiepsko się jeździ
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2016-02-10, 11:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 86ccm
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
W sumie, jak problem jest tylko z wałem, to nie ma tragedii. Jeśli Masz wyrobione gniazda łożysk, to już więcej z tym zabawy. Ale da radę to ogarnąć. 

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Kartery są do bani (inne numery) wewnątrz troszkę poobcierane przez zużyte elementy no i nie wiem do końca co z wałem bo z prawej strony łożysko na wale siedziało mocno a z lewej wyciągnąłem wał rękami a łożysko zostało w gnieździe. Żeby być bardziej konkretnym to wał prawie wypadł z lewego łożyska.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Jak kartery nie są od pary to prawie na pewno nie są osiowe.
- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
projekt żyje ? 

- Jogurt
- Posty: 338
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
dawno mnie tu nie było, odkopałem temat bo sam nie raz korzystałem z opisów Marka dotyczących regeneracji lub też bardzo chętnie oglądałem jego filmy na yt, a tu taka wiadomość ...
warto by podwiesić temat gdzieś dla potomnych

- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Niech mu tam WSKa służy.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości