-
Usunięty
Post
autor: Usunięty » 2017-08-06, 17:40
Łał

Ta naprawa metalowych elementów powala

-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2017-08-06, 21:26
Bresio95 pisze: ↑2017-08-06, 17:40
Łał

Ta naprawa metalowych elementów powala

-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2017-10-30, 22:52
Wolno to wszystko idzie bo pierwszeństwo mają inne sprzęty ale coś tam się dzieje. Na chwilę obecną silnik wrócił na swoje miejsce. Oprócz założenia nowego oringu na wałek startera i ogólnym czyszczeniu nic przy nim nie robiłem, ponieważ działał bezproblemowo. Jak będzie potrzeba to nowy silnik się poskłada
2017-10-26 16.14.26.jpg
2017-10-26 16.14.39.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-04-01, 16:50
Czas tu trochę zaktualizować wątek bo moto już dawno śmiga a tu jeszcze takie zaległości

Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło
20180424_170112.jpg
20180424_170124.jpg
20180424_170134.jpg
20180424_170208.jpg
20180424_170225.jpg
IMG_20181031_143847.jpg
IMG_20181031_143835.jpg
IMG_20181031_143824.jpg
IMG_20181031_143809.jpg
Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
IMG_20190909_140412.jpg
IMG_20190909_140431.jpg
IMG_20190909_140444.jpg
IMG_20190909_140422.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
- Lokalizacja: Mysłowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CZESIO1958 » 2020-04-01, 17:36
Podoba mi się.

-
ark
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-11-10, 23:32
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1976r.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ark » 2020-04-01, 18:21
Super maszyna

-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2020-04-01, 19:02

piekna
Za motórem panny sznurem

-
czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czankete » 2020-04-01, 19:23
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha

...
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-04-01, 22:55
ark pisze: ↑2020-04-01, 18:21
Super maszyna

Dziękuję
czankete pisze: ↑2020-04-01, 19:23
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha

...
Jeśli gdzieś znajdę to też w przyszłości wymienię. Obecny wieki temu wrzuciłem razem z kołem nowy z GS-u a stare poszło na złom i chwilowo nie mam

-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-04-21, 11:17
Maszyna w tym sezonie wreszcie zaczęła nawijać "legalne" kilometry po 40 latach

Okazało się że po około 100 km coś trochę przerywa, gorzej pali więc postanowiłem się tym zająć

Po zdjęciu magneta okazało się że platynki już prawie nie istnieją ) Po krótkim namyśle stwierdziłem, że mają prawo bo od przeszło 20 lat do nich nie zaglądałem
Tak wyglądały:
IMG_20200417_163001.jpg
A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL
IMG_20200417_163018.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-05-05, 20:25
Odkąd sprzęt zaczął śmigać po drogach trzeba było trochę się za niego zabrać i dopracować kilka denerwujących elementów. Pierwszym było zrobienie pręta do zatapiania pływaka bo wkładanie łapy za osłonę trochę mnie denerwowało. Druga sprawa to lejące się przy tej okazji paliwo na silnik i ogólnie związany z tym syf. Oto co z tego wyszło
IMG_20200505_112317.jpg
IMG_20200505_124000.jpg
IMG_20200505_124007.jpg
IMG_20200505_180149.jpg
IMG_20200505_180159.jpg
Lejek wygląda prymitywnie i do tego ten kolor..... Ale jeśli się sprawdzi to coś lepszego się ogarnie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
- Lokalizacja: Grudziądz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dąbek » 2020-05-05, 20:31
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-05-05, 20:47
dąbek pisze: ↑2020-05-05, 20:31
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
Jeśli ten "patent" zda egzamin to tak zrobię. Wiadomo, że zrobienie tego z blachy tak żeby działało i wyglądało zajmie trochę czasu a to powstało na szybko. Najpierw muszę się przekonać że działa

-
sbanys
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
- Lokalizacja: Wolbrom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sbanys » 2020-05-05, 21:21
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-05-06, 10:11
sbanys pisze: ↑2020-05-05, 21:21
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Gaźnik ogólnie jest szczelny. Problem jest tylko wtedy gdy trzeba przelać gaźnik przed odpaleniem i wtedy wypływa paliwo przez otwór w komorze pływakowej i zawsze coś tam na silnik naleci.
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-05-07, 23:01
Kolejny mały problem jaki wyszedł na jaw to brak ładowania. Oczywiście zapłon oryginalny 6V. Cewka ładowania i płytka selenowa zmieniana i nic to nie dało. Jakieś pomysły jak sprawdzić poszczególne elementy żeby mieć pewność że to co w motocyklu jest sprawne lub nie??
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
-
robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robik » 2020-05-08, 18:00
halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
-
jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jjaworskyy » 2020-05-08, 20:41
robik pisze: ↑2020-05-08, 18:00
halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
Tak, CDI

-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2020-05-09, 15:47
W 175 nie siedzę ale jeśli oryginalnie był tam selen a nie mostek to wystarczy pojedyncza dioda. Moze byc np 1n5401 3A 100V
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości