WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-10, 15:17

Żadna żarówka z powyższego schematu nie mam masy, hmm .....
To niebieski dać do żarówki lampy (STOP) a zielony do podświetlenia tablicy rej. ?

Czy jest na sali elektryk :) !!!

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: guziec583 » 2013-12-10, 15:33

Sprawdziłem ten schemat teraz i tak jak wtedy napisałem nie będize działac pewnie . Spróbuj tak ; kablem zielonym musi iśc prąd czyli można jeszcze od niego jeszcze puścic kabel do oświetlenia tablicy ( jak mnie pamięć nie myli to podswietlenie ma już mase zrobioną w lampie orginalnie ). A kabel niebieski wtedy też podłacyc do stopu .
Nie wiem czy będzie działac ale powinno chyba ;-)
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-10, 16:03

guziec583 pisze:Sprawdziłem ten schemat teraz i tak jak wtedy napisałem nie będize działac pewnie . Spróbuj tak ; kablem zielonym musi iśc prąd czyli można jeszcze od niego jeszcze puścic kabel do oświetlenia tablicy ( jak mnie pamięć nie myli to podswietlenie ma już mase zrobioną w lampie orginalnie ). A kabel niebieski wtedy też podłacyc do stopu .
Nie wiem czy będzie działac ale powinno chyba ;-)
Dobra, zrobię tak jak proponujesz. Podobna sytuacja będzie też pewnie z lampą przednią, jest to jednak problem na później.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: klakier665 » 2013-12-10, 16:45

schemat do tej instalacji bez kabla masowego jest w małej książce " instrukcja obsługi wsk'"
taka mała w ceratowej oprawce dodawana do każdej wsk.
Kolory zgadzają się z nią w 100%

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-10, 17:26

klakier665 pisze:schemat do tej instalacji bez kabla masowego jest w małej książce " instrukcja obsługi wsk'"
taka mała w ceratowej oprawce dodawana do każdej wsk.
Kolory zgadzają się z nią w 100%
Masz tą książkę ? To jak to powinno być podłączone ?

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: klakier665 » 2013-12-10, 19:41

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-12, 16:03

dzięki za ten schemat klakier665 , takiego jeszcze nie widziałem !!!

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: klakier665 » 2013-12-12, 17:23

Mi wpadł w ręce przypadkowo bo inne nie pasowały kolorami.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-12, 17:42

Savier

Dostałem zabierak, powiedz czy teraz tak jak to prezentuję na poniższym zdjęciu wszystko powinno być dobrze ??
P1040229.JPG
P1040230.JPG
a tutaj prezentuję zdjęcia: zabieraka i tylnej piasty z osłoną łożyska
P1040227.JPG
P1040228.JPG
P1040225.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Savier » 2013-12-13, 13:05

Wygląda OK, zobacz jak leży w wahaczu.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: ziorko » 2013-12-13, 13:29

Dziwna sprawa bo w piaście od strony zbieraka idzie u Ciebie łożysko zapewne filc tuleja dystansowa i zaślepka , z tego co pamiętam musiałem złożyć inaczej bo po pierwsze zbierak mi nie dochodził do końca i oring wgl nie nachodził na piaste był tam luz, a jak już doszedł to tuleja(4 na zdjęciu) ta co masz w zbieraku wypychała mi łożysko ;/
Zdjęcie0437.jpg
U siebie złożyłem to tak: piasta koła z łożyskiem potem dałem tą tuleje z zaślepką którą dałem na łożysko piasty (4 na zdjęciu), na to zbierak z łożyskiem i na łożysko dałem filc dystans i zaślepka i potem jeszcze dystans na koło ten mniejszy(prawy). I tak nie mam żadnych luzów tam i wszystko ładnie się złożyło. Tak to już sam nie wiem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: klakier665 » 2013-12-13, 15:13

u mnie to tak wyglądało , brakuje tylko dystansu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-12-13, 17:57

Zgadzam się z wypowiedzią Ziorko.
Jak składam cała ośkę to brakuje mi ok 2 cm miejsca, żeby to wszystko wcisnąć. Dodatkowo tak jakby zabierak nie dochodził odpowiednio do piasty koła. Zaślepki łożysk z filcem i dystansem kupiłem z internetu, prawdopodobnie nie są odpowiednio z wymiarowane :(.
Planuję wyjąć ten środkowy mały dystans , co z powoduje dojście zabieraka bliżej piasty.
P1040225.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: ziorko » 2013-12-13, 18:04

Wyjmij dystans i tą zaślepkę też. Weź tą tuleje co ma na sobie tą ala zaślepkę i nią wciśnij w piastę tak, żeby tuleja nie wypadała. Kumasz? po prostu ta zaślepka co jest razem z tuleją wejdzie w miejsce obecnej zaślepki a tuleja bedzie tak jakby tym małym dystansem :) bynajmniej ja tak złożyłem i działa :)

Skoczek_22
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-12, 17:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 ' 82
Lokalizacja: Brzeźnica,malopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Skoczek_22 » 2013-12-25, 14:56

Witam, powiedz jak to wszystkich polerowałeś i czyściłeś. Jakimi srodkami itd.
Efekt klasa!

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-01-04, 21:28

Sory że tak późno odpisuję ale Święta i te sprawy, i nie zaglądałem na forum.

Jeżeli pytasz o :
- piasty kół to umyłem je w ropie -> papier ścierny o gradacji od 500, 1000, 1500, 2000 do 2500 (po kolei) -> następnie pasta firmy K2 Alu-Chrom. Daje to naprawdę fajny efekt. Minusem jest podobno z czasem utlenianie aluminium i jego matowienie. Raz na jakiś czas trzeba walnąc polerkę jakąś pastą.
- felgi kół są pomalowane piecowo szarą farbą z połyskiem ( nie znam numeru farby ),
- szprychy kół nowe.

Skoczek_22
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-12, 17:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 ' 82
Lokalizacja: Brzeźnica,malopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Skoczek_22 » 2014-01-06, 19:06

Ok. Dzięki. A te wszystkie małe zakamarki to chyba coś trzeba na wiertarke, jakąś szczotke czy coś?
Co masz sprawdzone?

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-01-08, 20:53

użyłem tylko papier ścierny

Skoczek_22
Posty: 22
Rejestracja: 2013-12-12, 17:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 ' 82
Lokalizacja: Brzeźnica,malopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Skoczek_22 » 2014-01-09, 09:48

Wczoraj próbowałem. Efekt jest mega! Ją na koniec zrobiłem polerkę wiertarką z końcówka filcową i pastą do alu. Wygląda jak lustro. Dzięki.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-21, 14:27

Cześć,
Pod powiedźcie jak podłączyć prostownik selenowy Unitra Telpod:
P1040396.JPG
1 - to "+" plus
2 - brak oznaczenia
3 - to " - " minus
4 - to " ~ " prąd zmienny

Dzięki za pomoc !!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości