Renowacja 125
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Możesz zmienić stopki albo dorobić tulejki dystansowe, też miałem taki przypadek przy montażu.Dałem śruby, tulejki i nakrętkę na klej do gwintów.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Już naprawione, zrobiłem tak, bo nie mogę edytować tamtego posta

Caniek pisze: ↑2020-03-17, 21:15EDIT:
Jeżeli chodzi o szprychy które ja zakupiłem, sprawdzałem wszystkie przed montażem, każda jedna była zagięta pod kątem 90 stopni, nie pamietam od kogo były kupowane, ale gdzieś z allegro ...
Mam też szprychy z demontażu tych kół jutro cyknę jakąś fotkę i zobaczę jak tam wyglądał temat
EDIT:
Odkopałem poprzednie szprychy, jak dla mnie wszystkie są takie same, pozostałe jakie miałem z tego zestawu dokładnie tak samo wyglądały![]()
Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Przed piaskowaniem nie zwróciłem na to nawet uwagi... to jest gniazdo dolnego łoża w ramie.
Jak mogło dojść do takiego pęknięcia...
Robić coś z tym ?
Czyli zakup nowych stopek

Wydaje mi się że śruba nie powinna mieć częściowo gwintu, jeśli się mylę sprostujcie

Raczej zmienię, nie chce mi się bawić z dorabianiem, i tak to nigdy nie zagra 100 %

Dzisiaj kolejna dostawa, w sumie to jakaś nie szczęśliwa :


Oś wahacza...

Podczas przymiarki wyszedł kolejny mankament, otóż mój wahacz jest chyba stuknięty, widać to po wchodzącej Osi, jak znajdę chwilę spróbuję go lekko nagiąć, nie brakuje dużo ale jest problem z osiowością.Oś jest w porządku, prosta


Żeby nie było tak pięknie gumowy oring z zestawu który PASUJE 100% jest za duży i po prostu nie wchodzi w tulejkę Polamidowa.

Dotarły też łożyska główki rami, razem z bieżniami, również nie pasują, bieżnie są za małe

Może na zdjęciu tego nie widać, ale jest duży luz, nie wiem w sumie jak to się stało że nie te zamówiłem


W Trakcie renowacji B3.
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Trzeba dokładnie opisy czytać. Sporo części opisane jest " wfm wsk shl" wydaje mi się że to mała podpucha sklepów....
Działaj dalej i zapodaj fotki


Działaj dalej i zapodaj fotki
Jest Bóg Jest WSK 

- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...w przypadku tego uszkodzenia z uwagi na już pomalowaną ramę i trudny dostęp miejsca pęknięć nawierć od wewnątrz w dwóch / trzech miejscach wgłębienia,a następnie pospawaj je punktowo półautomatem. Spaw ściągnie materiał przywracając gniazdo bieżni do pierwotnego kształtu zarazem wzmacniając je. Oczywiście przed wciśnięciem bieżni zniweluj nadlany spaw. Podczas takiej operacji uszkodzenia malowanych powierzchni są niewielkie i w praktyce po złożeniu będą niewidoczne zwłaszcza po nałożeniu zaprawki

-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Dokładnie, taki haczyk, ale jest opcja zwrotu lub wymiany, więc problemu nie ma

czankete pisze: ↑2020-03-31, 08:11
...w przypadku tego uszkodzenia z uwagi na już pomalowaną ramę i trudny dostęp miejsca pęknięć nawierć od wewnątrz w dwóch / trzech miejscach wgłębienia,a następnie pospawaj je punktowo półautomatem. Spaw ściągnie materiał przywracając gniazdo bieżni do pierwotnego kształtu zarazem wzmacniając je. Oczywiście przed wciśnięciem bieżni zniweluj nadlany spaw. Podczas takiej operacji uszkodzenia malowanych powierzchni są niewielkie i w praktyce po złożeniu będą niewidoczne zwłaszcza po nałożeniu zaprawki...
Tak jak napisałeś, chyba najlepszy i najmniej inwazyjny sposób naprawy w tym przypadku, niestety nie posiadam półautomatu, muszę namierzyć jakiegoś grajka co mi to pyknie


Tymczasem dzisiaj wizyta w Lakierni Proszkowej




Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha

To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik

Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?
Mam też kilka gratów do wrzucenia w ocynk, macie kogoś sprawdzonego ? Najlepiej wysyłkowo

W Trakcie renowacji B3.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...Caniek nic nie stoi na przeszkodzie by przed malowaniem proszkowym elementy metalowe szpachlować, ważne by zrobić to przeznaczonym do tego szpachlem i dużym wyprzedzeniem, tak by pozwolić mu całkowicie się "wysezonować". W praktyce stosuję ogólnie dostępny na rynku i tani szpachel bolla. Po takim przygotowaniu zastosować inny niż najtańszy stosowany do przemysłowego malowania "wszystkiego" proszek (widoczny na Twoich zdjęciach) i mamy ładny połysk. Zresztą ten temat był już parokrotnie wałkowany, więc nie ma co znowu się rozpisywaćCaniek pisze: ↑2020-03-31, 20:33Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha![]()
To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik
Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?

...Co zaś do kwestii odporności na paliwo to jest odwrotnie. Zresztą można się przekonać w najprostszy sposób używając ogólnie dostępnych na rynku ściągaczy do lakieru - po kilku minutach zobaczysz różnicę. W przypadku elementów lakierowanych na mokro na przestrzeni około miesiąca efekt zobaczysz już po niecałej minucie. Przy tych preparatach benzyna działa niczym woda źródlana

...te informacje łącznie z namiarami i ze zdjęciami przed/po także masz na forum opatrzone zresztą rekomendacjami forumowiczy - wszystkie pozytywne oczywiście. Od jakiegoś czasu sam cyklicznie korzystam z wysyłkowo realizowanych usług naszego kolegi Marka (także przy renowacji drobnych części samochodowych) i jestem mega zadowolony jakością prac i krótkimi terminami

-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Wyczerpująca odpowiedź, wielkie dziękiczankete pisze: ↑2020-04-01, 08:22...Caniek nic nie stoi na przeszkodzie by przed malowaniem proszkowym elementy metalowe szpachlować, ważne by zrobić to przeznaczonym do tego szpachlem i dużym wyprzedzeniem, tak by pozwolić mu całkowicie się "wysezonować". W praktyce stosuję ogólnie dostępny na rynku i tani szpachel bolla. Po takim przygotowaniu zastosować inny niż najtańszy stosowany do przemysłowego malowania "wszystkiego" proszek (widoczny na Twoich zdjęciach) i mamy ładny połysk. Zresztą ten temat był już parokrotnie wałkowany, więc nie ma co znowu się rozpisywaćCaniek pisze: ↑2020-03-31, 20:33Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha![]()
To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik
Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?...
...Co zaś do kwestii odporności na paliwo to jest odwrotnie. Zresztą można się przekonać w najprostszy sposób używając ogólnie dostępnych na rynku ściągaczy do lakieru - po kilku minutach zobaczysz różnicę. W przypadku elementów lakierowanych na mokro na przestrzeni około miesiąca efekt zobaczysz już po niecałej minucie. Przy tych preparatach benzyna działa niczym woda źródlana...
...te informacje łącznie z namiarami i ze zdjęciami przed/po także masz na forum opatrzone zresztą rekomendacjami forumowiczy - wszystkie pozytywne oczywiście. Od jakiegoś czasu sam cyklicznie korzystam z wysyłkowo realizowanych usług naszego kolegi Marka (także przy renowacji drobnych części samochodowych) i jestem mega zadowolony jakością prac i krótkimi terminami![]()


W Trakcie renowacji B3.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Jak szukasz porządnego lakierowania to zapraszam 

-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
W wątku cisza już długi czas, ale coś powoli się dzieje, nadal nie ruszyłem ze składaniem, głównie z braku czasu oraz remontu garażu, ale w między czasie przybyło parę fajnych żeczy.
Pierwsza partia do chromu poszłaaaa...

Dwa miesiące i mamy efekty, na żywo powala na kolana, kawał dobrej roboty.
Usługę wykonywała firma "Renowator-ST"

W międzyczasie poszło tez trochę gratów do Ocynku.

Usługę wykonała ta sama firma
A tutaj kilka pokryw poszło na szkiełko, zdjęcia przed nie mam, ale wyglądały strasznie

Dodatkowo kupione łożyska SKF do obydwóch kół, więc jak tylko znajdę chwilkę uzbroję felgi i oddam do centrowania.
Z chromem sie pospieszyłem i zapomniałem wysłać kilka innych elementów, ale pójdzie to drugim kursem.
Pierwsza partia do chromu poszłaaaa...

Dwa miesiące i mamy efekty, na żywo powala na kolana, kawał dobrej roboty.

Usługę wykonywała firma "Renowator-ST"

W międzyczasie poszło tez trochę gratów do Ocynku.

Usługę wykonała ta sama firma


A tutaj kilka pokryw poszło na szkiełko, zdjęcia przed nie mam, ale wyglądały strasznie

Dodatkowo kupione łożyska SKF do obydwóch kół, więc jak tylko znajdę chwilkę uzbroję felgi i oddam do centrowania.
Z chromem sie pospieszyłem i zapomniałem wysłać kilka innych elementów, ale pójdzie to drugim kursem.
W Trakcie renowacji B3.
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-02-05, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B1, Wsk M06B3 Lelek, WFM M06 x2, WFM Osa M52
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Kopniak raczej nie jest od tego motocykla?
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Ile Cię skasowali za te ocynki co na zdjęciu ?
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
....kopniak rometowski 

-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Za Ocynki ogólnie biorą 3 zł / kg, ale minimum 50 zł,
Było ok 2.5 kg - skasowali 50 zł

To mnie teraz pocieszyliście

Dwa miesiące się zastanawiałem gdzie kopkę od Mińska podziałem, już się wyjaśniło, mam na szczęście jeszcze kilka w zapasie, pójdzie drugim kursem na chrom, zanim wezne się za silnik to akurat będzie. Dzięki za czujność chłopaki!

W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Matko Bosko.
Prawie półtorej roku tutaj cisza
W garażu też nic się nie działo przez ten czas( oprócz małego, dużego remontu), w sumie to mogę się przyznać że przez ten czas zapomniałem o mojej maszynie ...
Na dniach ze strychu wygrzebałem wszystko co do tej pory udało się nabroić :

Gdzieś w międzyczasie założyłem kierownicę, oraz część "przodu".



W tym tygodniu aż 3 paczki z Gmoto dotarły do mnie
ILE TO WSZYSTKO KOSZTUJE ...

Z racji tego że w tygodniu zakopany jestem robotą, zabawę zaczynam w sobotę.
Plan to złożyć kompletnie przednie zawieszenie, zamontować wahacz i konsolę, może uda się też założyć błotniki i wkońcu zacznie to wyglądać.
Zamierzam też rozszprychować koła, jednak bębny kół pojadą na polerkę wibracyjną, jakoś tak mi się przyśniło i tak będzie.
Prawie półtorej roku tutaj cisza

W garażu też nic się nie działo przez ten czas( oprócz małego, dużego remontu), w sumie to mogę się przyznać że przez ten czas zapomniałem o mojej maszynie ...
Na dniach ze strychu wygrzebałem wszystko co do tej pory udało się nabroić :

Gdzieś w międzyczasie założyłem kierownicę, oraz część "przodu".



W tym tygodniu aż 3 paczki z Gmoto dotarły do mnie





Z racji tego że w tygodniu zakopany jestem robotą, zabawę zaczynam w sobotę.
Plan to złożyć kompletnie przednie zawieszenie, zamontować wahacz i konsolę, może uda się też założyć błotniki i wkońcu zacznie to wyglądać.
Zamierzam też rozszprychować koła, jednak bębny kół pojadą na polerkę wibracyjną, jakoś tak mi się przyśniło i tak będzie.
W Trakcie renowacji B3.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Caniek pisze: ↑2022-01-26, 18:56Matko Bosko.
Prawie półtorej roku tutaj cisza![]()
W garażu też nic się nie działo przez ten czas( oprócz małego, dużego remontu), w sumie to mogę się przyznać że przez ten czas zapomniałem o mojej maszynie ...
Na dniach ze strychu wygrzebałem wszystko co do tej pory udało się nabroić :
Gdzieś w międzyczasie założyłem kierownicę, oraz część "przodu".
W tym tygodniu aż 3 paczki z Gmoto dotarły do mnieILE TO WSZYSTKO KOSZTUJE ...
![]()
![]()
![]()
Z racji tego że w tygodniu zakopany jestem robotą, zabawę zaczynam w sobotę.
Plan to złożyć kompletnie przednie zawieszenie, zamontować wahacz i konsolę, może uda się też założyć błotniki i wkońcu zacznie to wyglądać.
Zamierzam też rozszprychować koła, jednak bębny kół pojadą na polerkę wibracyjną, jakoś tak mi się przyśniło i tak będzie.
Będziesz przeklinał Gmoto...
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa

-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Prawda, już przeklinam, jednak mam 14 dni na darmowy zwrot, wiele części już wróciło z powrotem, dlatego że (tak jak mówisz)Będziesz przeklinał Gmoto...
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
po prostu nie pasują.
A właśnie ktoś mi jakiś czas temu powiedział że lepiej polerka wibracyjna bo efekt o wiele lepszy,Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa
u mnie elementy i tak trzeba będzie przeszlifować bo miejscami są wżery i nie równości.
Gościu krzyknął mi 300 zł za 2 bębny i dekle

Z czystej ciekawości, polerka ręczna będzie lepsza ? Jaka jest różnica ?
Osobiście w temacie jestem kompletnie zielony dlatego pytam

W Trakcie renowacji B3.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
https://www.facebook.com/GasBrzozaGarageCaniek pisze: ↑2022-01-26, 20:45Prawda, już przeklinam, jednak mam 14 dni na darmowy zwrot, wiele części już wróciło z powrotem, dlatego że (tak jak mówisz)Będziesz przeklinał Gmoto...
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
po prostu nie pasują.
A właśnie ktoś mi jakiś czas temu powiedział że lepiej polerka wibracyjna bo efekt o wiele lepszy,Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa
u mnie elementy i tak trzeba będzie przeszlifować bo miejscami są wżery i nie równości.
Gościu krzyknął mi 300 zł za 2 bębny i dekle![]()
Z czystej ciekawości, polerka ręczna będzie lepsza ? Jaka jest różnica ?
Osobiście w temacie jestem kompletnie zielony dlatego pytam![]()
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Od dawna go obserwujęhttps://www.facebook.com/GasBrzozaGarage
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy

Poszła wiadomość, dzięki

W Trakcie renowacji B3.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Robił mi kilka rzeczyCaniek pisze: ↑2022-01-26, 20:55Od dawna go obserwujęhttps://www.facebook.com/GasBrzozaGarage
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy![]()
Poszła wiadomość, dzięki![]()


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość