Strona 1 z 2

WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-05, 17:50
autor: comarello
Witam serdecznie

Dostałem motocykl (jak w temacie) i jest on w nie najlepszym stanie wizualnym. Poniżej zamieszczę kilka zdjęć abyście mogli ocenić stopień uszkodzeń i ubytków. Czytałem wiele postów i mam już jakiś pomysł na to. Motocykl został częściowo umyty woda+płyn do naczyń aby zobaczyć co kryje się pod warstwa brudu.
1. Jak widzicie na przednich oraz tylnych amortyzatorach nie ma już chromu więc pasuje je poddać operacji chromowania. Pytanie: ile będzie kosztować chromowanie i czy trzeba je najpierw dać do piaskowania?
2. Chrom na kierownicy został też zjedzony przez rdzę. Spróbuje coś z tym zrobić ale chyba rdza już zrobiła za dużo. Czym mogę wyczyścić taki element?
3. Koła na pierwszy rzut oka są w stanie bardzo złym. Czytałem że najlepiej je oczyścić benzyną ekstrakcyjną ale to raczej wyczyści je z brudu, smaru i nalotu. pewnie im tez przyda się piaskowanie oraz chromowanie.
4. Coraz trudniej mi doczyścić karter wodą+płynem do mycia naczyń więc czy mogę to zrobić? Już widzę, że zostają na nim plamki więc trzeba będzie wypiaskować i co dalej z nimi?
5. Bak będę mył od wewnątrz bo jest zardzewiały.
6. Tłumik... Benzyna ekstrakcyjna a później czarny lakier i na niego bezbarwny?

Wyczytałem, że można czyścic niektóre części naftą świetlną ale nie wiem które. Co zastosować aby osunąć dość duża warstwa tłustego brudu?

Strasznie tego dużo i nie wiem od czego zacząć... :-(

Proszę Was o poradę bo macie większa wiedzę niż ja ;-)

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-05, 19:20
autor: Jakub
1. Jak widzicie na przednich oraz tylnych amortyzatorach nie ma już chromu więc pasuje je poddać operacji chromowania. Pytanie: ile będzie kosztować chromowanie i czy trzeba je najpierw dać do piaskowania?
2. Chrom na kierownicy został też zjedzony przez rdzę. Spróbuje coś z tym zrobić ale chyba rdza już zrobiła za dużo. Czym mogę wyczyścić taki element?
3. Koła na pierwszy rzut oka są w stanie bardzo złym. Czytałem że najlepiej je oczyścić benzyną ekstrakcyjną ale to raczej wyczyści je z brudu, smaru i nalotu. pewnie im tez przyda się piaskowanie oraz chromowanie.
4. Coraz trudniej mi doczyścić karter wodą+płynem do mycia naczyń więc czy mogę to zrobić? Już widzę, że zostają na nim plamki więc trzeba będzie wypiaskować i co dalej z nimi?
5. Bak będę mył od wewnątrz bo jest zardzewiały.
6. Tłumik... Benzyna ekstrakcyjna a później czarny lakier i na niego bezbarwny?
1 . Ceny nie znam ale chyba 20 zł za dm2 . Nie ,nie potrzeba oni sami usuwają stare powłoki .
2. Niby Coca Cola więcej pod viewtopic.php?f=88&t=16025
3.Tutaj jak wolisz . Rozszprychuj szprychy w ocynk a felgi chromuj albo daj do malowania proszkowego oraz bębny i piasty szkiełko lub polerka .
4.Nie wypiaskować tylko wyszkiełkować
5 Nie wodą jeszcze gorzej . Benzyna jakieś śrubki , małe gwoździe do środka i " Makarena " (trzęsiesz ile się da)
6 . Wyczyścić i albo piecowo na czarno albo kupujesz małą puszkę czarnej piecowej półmatu i malujesz

Chyba wszystko :-)

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-05, 19:46
autor: comarello
Punkt 4. masz racje, doczytałem o tym dopiero po napisaniu posta. A co do czyszczenia baku to jasne, że nie wodą :-D :P, znalazłem dużo sposobów na wyczyszczenie go od środka tylko nie wiem jakim specyfikiem go później pomalować od środka. Kerwinyl, Coor-active, Corrina? Takie specyfiki wyczytałem, może coś polecicie?

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-05, 20:16
autor: Savier
1. Chromowanie jest bardzo drogie jak na wueskowiczów :D. Czasami nawet 4 cyfrowe liczby.
2. Umyj to najpierw, potem staliwem do polerowania, następnie pastą zieloną na filcu.
3.Ogólnie do mycia używaj karczera i benzyny, ja takie parchy jechałem karczerem i tyle. Renowację kół masz opisaną w temacie: viewtopic.php?f=64&t=10981
4. Jak jest brud to benzyną, jak nie ma to spróbuj wyprać je w proszku. Do gara, proszku, szczotka ryżowa, gotujesz, trzesz posypując proszkiem do prania. Super efektów nie będzie, ale może będziesz zadowolony :->
5. Spróbuj Fosolu.
6. Tłumik oddajesz normalnie do malowania proszkowego. Po mojemu ładniejsze od półmatowego spreya.

Ogólnie rzecz biorąc to proponuje wejść w dział profesjonalne odrestaurowane motocykle i tam poczytać różne tematy. Dzięki temu załapiesz mniej więcej o co chodzi, a jeśli nie to śmiało pytaj.

Powodzonka :-)

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-05, 21:24
autor: comarello
Dobra, na pierwszy rzut pójdą koła oraz bak.

Jeśli chodzi o koło:
1. Obręcze - piaskowanie + malowanie proszkowe
2. Szprychy - stare wyciągnąć, porządnie oczyścić i ocynkowanie
3. Piasty i bębny- i tutaj mam pytanie: czy zamiast szkiełkowania (drooogoooo) można je piaskować a następnie walnąć malowaniem proszkowym?

Nie rozglądałem się jeszcze cenowo ile to będzie wynosić ( :-| ) a Wy się pewnie orientujecie więc ładnie proszę :-) podajcie cenę orientacyjną (tylko żeby mi kopara do ziemi nie opadła!)

Jeśli chodzi o bak:
1. Czyszczenie wew - gwoździe, nakrętki, podkładki+fosol. Nadal tylko nie wiem czym pomalować w środku aby zabezpieczyć.
2. Czyszczenie zew. - oczywiście odtłuszczanie. Mogę dać bak piaskowania i później malowanie proszkowe czy nie bardzo? Jeśli tak to czy najpierw czyścic wew. czy zew.?
A może coś innego zamiast piaskowania, chodzi o to żeby nadać mu nowy kolor a polerka nie pomoże.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 09:15
autor: Savier
Maluj proszkowo śmiało zbiornik, o ile nie ma wgniotów. Jak będzie miał to i tak matowisz, szpachlujesz i akryl.

Szkiełkowania, polerki nie bardzo da się ominąć. Spróbuj szczotką drucianą na czystym elemencie przejechać. Szkiełko to koszt 60zł. Generalnie piaskowanie odpada, malowanie proszkowe za bardzo nietestowane.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 14:04
autor: Skinder
Przesuwam temat do odpowiedniego działu. Co do kół, to temat szprych może być ciężki do poruszenia ze względu na stan ogólny kół. Obawiam się, że większosć poprostu ukręcisz przy demontażu, pytanie czy jest sens ratować stare szprychy, które po ocynku też niekoniecznie mogą dobrze wyjść. To samo obręcze, dopiero jak zdejmiesz opony to sprawdzisz, czy się nadadzą czy poprostu rozlecą przy piaskowaniu. To są tanie graty i nie ma sensu iść tokiem myślenia "a .|. tam, przegniła/jest krzywa tylko w 2 miejscach, nie będzie widać, lepiej już nie będzie" tylko odrazu szukać innego elementu. Piaskowanie alu elementów to nie jest dobra droga, o tyle jak szkiełkiem wyczyścisz i będzie ok, to po piasku nie uzyskasz takiej powierzchni, a nawet możesz zrobić, że będzie gorzej niż było. Przemyślałbym więc raczej zakup nowych szprych + ocynkowanie nowych bo bywało, że niektórym rdzewieją, piaskowanie obręczy (o ile się nadają) i proszek, szkiełkowanie piast i dekli lub ewentualnie polerka - co kto lubi ;)

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 16:00
autor: Tomekk
Piękna wieśa!!!! Zazdroszczę Ci, prawie jak moja :)
Jak potrzebujesz jakiejś pomocy to pisz PW lub GG, masz moje pełne wsparcie ;) Przejrzyj mój temat o WSK, dużo rzeczy tam opisywałem i robiłem dużo zdjęć viewtopic.php?f=120&t=10665 :) Zajżyj także do AudioBasa viewtopic.php?f=120&t=8764 - bardzo dobrze, wręcz wzorowo zrobiona wiesia, posiłkowałem się jego zdjęciami i poradami ;)

Co do kół to bębny i dekle najpierw papierem ściernym 100-320 wyrównaj na szlifierce/wiertarce/etc. a potem jeszcze papier 320 ręcznie, by w zakamarki dojść, a potem szkiełkowanie, szczotka druciana nie jest dobrym rozwiązaniem, bo zostawia pełno rysek, które potem się uwidaczniają po szkiełkowaniu (wiem z własnego doświadczenia). Wszystko co amelinium to szkiełkuj :D

Obręcze oddawaj do piaskowania i maluj proszkowo na kolor RAL9006 (mogę załatwić piaskowanie i takie malowanie, spójrz do działu "Usługi").

Szprychy kupuj nowe, nie ma sensu się bawić ze starymi, połowa Ci się poukręca a reszta będzie miała takie wżery, że nie spolerujesz tego dobrze.

Jeżeli chodzi o chrom to mogę Ci polecić tą samą osobę, u której ja chromowałem z braku środków, koszt wszystkich elementów do WSK 200zł, poczytaj mój wątek, gdzieś tam jest. Dobrze zrobione jak za taką kasę, ale pamiętaj by większe dziurki zaspawać i wyrównać ładnie.

Bak jak już przedmówcy powiedzieli, śrubki do środka, zalać fosolem i walić ile sił w łapach żeby rdza znikła, potem przepłucz wodą jak w instrukcji a na koniec przepłucz 2l benzyny czy czegoś podobnego (rozpuszczalnik, nitro etc.). Nie maluj niczym od środka tylko zalej benzyną pod korek i koniec.

Co do mycia z uporczywych smarów i syfów to kup sobie płyn/środek do mycia silników/samochodów ciężarowych chyba w sklepie BHP dostaniesz, rozpyl na powierzchnię bez rozcieńczania i po chwili spłukaj, świetnie dział ;)

Tłumik wypiaskuj albo oczyść z rdzy i farby a pomaluj farbą kominkową czy tam czarną w szpraju na wysokie temp.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 16:50
autor: Savier
Szprychy kupuj nowe, nie ma sensu się bawić ze starymi, połowa Ci się poukręca a reszta będzie miała takie wżery, że nie spolerujesz tego dobrze.
Toć nie wszystkie się tak zachowują. Ja miałem naprawde opłakany stan a jakoś wyprowadziłem, nadal są grubsze od nowych. Ale nakład pracy straszny i sakramencki :D.
Jeżeli chodzi o chrom to mogę Ci polecić tą samą osobę, u której ja chromowałem z braku środków, koszt wszystkich elementów do WSK 200zł, poczytaj mój wątek, gdzieś tam jest. Dobrze zrobione jak za taką kasę, ale pamiętaj by większe dziurki zaspawać i wyrównać ładnie.
200zł za całą wueskę a mi za 2 kolanka powiedział 100zł :D.
Tłumik wypiaskuj albo oczyść z rdzy i farby a pomaluj farbą kominkową czy tam czarną w szpraju na wysokie temp.
Usilnie nadal twierdzę, że malowanie sprayem nie bardzo pasuje do ondowionej wieśki :-). Proszek wyjdzie nawet taniej.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 17:05
autor: Tomekk
Niestety ale proszek spływa, przez co nie powiem by był trwały i odpowiedni na tłumik, a moja wiesia ma pomalowany tłumik farbą na wysokie temperatury i ładnie się trzyma (poza ryskami po wypadnięciu z obejmy przy 50km/h) ;D

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 17:14
autor: Savier
u mnie nie spływa :P.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 17:25
autor: Tomekk
Savier pisze:u mnie nie spływa :P.
Jak nie jeździ to nie spływa ;D Możesz dopisać do zalet membrany: "Nie spływa proszek z tłumika".

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 20:03
autor: krzysiek200
Ja tez mam w proszku i nie splywa, a jeździ dużo :)

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-06, 21:01
autor: comarello
Skinder dzięki za przeniesienie bez żadnych zbędnych uwag :) A szprychy odkręciłem i wyjąłem bez żadnego uszkodzenia, czują się dobrze :P Ich stan możecie zobaczyć na rysunku ale dopiero jutro je wyczyszczę i będzie końcowy pogląd czy się nadają czy nie. No obręcze od środka są trochę zjedzone przez rdze ale dziś nie zdążyłem ich wyczyścić więc jutro zobaczymy faktyczny stan szprych i obręczy. Właśnie zastanawiam się nad polerką zamiast szkiełkowania.
Tomekk do Twojej to mi trochę brakuje :D z lekturą AudioBas'a już się zapoznałem i wyciągnąłem już z tego lekcje:) Dzięki za chęć pomocy.

Na zdjęciach oczyszczone elementy na szybko, trzeba jeszcze doczyścić. Pardon za jakość i ciemność ale był już wieczór.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-09, 20:46
autor: comarello
Panowie czy łożyska z piasty trzeba wybijać 'siłowo' czy można to zrobić jakimś lepszym sposobem?

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-09, 20:47
autor: iron_bird
Podgrzej je trochę opalarką/palnikiem i potem powinny wyjść łatwiej.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-09, 23:23
autor: Mateusz WSK
Witam kolejnego forumowicza z Podkarpacia :)
Zapraszam od razu tutaj :
viewtopic.php?f=107&p=549426#p549426
Ocynk śrub czy innych pierdół zrobisz za "grosze" w okolicy Rzeszowa, ja robiłem w Wysokiej Głogowskiej, robią też w Łańcucie.
Nie baw się w czyszczenie tej rdzy z kierownicy, oddaj do chromowania. Jak to będzie wyglądało ? Motór odpindzlowany a kierownica ze starą powłoką...

Zbiornik... miałem u siebie dużo rdzy ( mam zdjęcie jakby co ). Zobaczyłem w okolicy jak przejeżdżałem ogłoszenie - "piaskowanie" - zapytałem, młody chłopak mi wypiaskował za 25zł środek- miałem ori lakier na zewnątrz i przypadkowo kawałek mi zdarł, ale środek wyglądał jak nowy, z czego byłem naprawdę zadowolony bo myślałem że wymienię zbiornik na inny. Po piaskowaniu ( 2 lata ) używam jedynie filterków paliwa dla pewności :) Według mnie szkoda się męczyć z nakrętkami i innymi pierdołami - też to stosowałem ale gówno to pomogło.

Co do kół. Dziwię się że odkręciłeś tyle szprych. Ja u siebie 99% urwałem w B3.
Jaki rok tej Garbuski ? Kwit jakiś masz na nią :P ?

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-19, 16:28
autor: comarello
Witam wszystkich po małej przerwie :)
Mateusz WSK 73 rocznik.
Teraz pora na piaskowanie wszystkich części. Cena: 150pln. Myślę że przystępna. Będę czekał tylko na ocynk niektórych części i wszystko będę pomali składał :)
Rozglądam się teraz tylko za nowymi amortyzatorami przód i tył oraz za nowa kierownicą.
Zdjęcia wrzucę w najbliższym czasie :)

Piaskować osłonę łańcucha oraz lampę przód?

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-19, 17:01
autor: Savier
Piaskuj. W Rzeszowie jakby co to masz malowanie proszkowe, z Łukaszem S. pogadaj.

Re: WSK 125 MO6-B3 renowacja

: 2013-08-20, 18:27
autor: comarello
Wiem wiem, z Łukaszem mam kontakt :)

Koledzy pomóżcie bo nie wiem jak ściągnąć zębatkę