Strona 1 z 2

WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 17:38
autor: daroxxx7
Przywitałem się, to teraz czas na chwalenie :)
za symboliczną opłatę udało mi się przygarnąć takiego oto Gila
01.jpg
Po przeczytaniu tematu poświęconemu temu modelowi, wywnioskowałem, że pasuje tutaj rok produkcji "po 78" :) niestety tabliczka jest absolutnie nieczytelna, ale mam za to numer ramy, a wiem, że magicy z forum potrafią go rozszyfrować : S01943603

zabrałem się za czyszczenie silnika i nawet całkiem dobrze poszło z deklem, lecz środek którego używałem chyba rozpuścił plombę z silnika ;(
03.jpg
czym proponujecie wyczyścić cylinder? szczota na wiertarke? :)


kanapę dałem do tapicera, z dopiskiem, że chcę wykończenie pomarańczowymi niciami (taki mały kaprys, coby się wyróżniało pozytywnym akcentem)...
tapicer odszedł troszkę zalej od oryginału, który mu przywiozłem i zrobił mi z przeszyciami, które ostatecznie mimo tego, że nie oryginał z tego modelu, wyszło chyba całkiem ciekawie :) - ale oceńcie sami :)
02.jpg

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 18:00
autor: Kermit
Rocznik 78r. Silnik niestety nieoryginalny, jest o kilka lat młodszy od tego egzemplarza, prawdopodobnie był zmieniony na nowy i stąd ta plomba.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 18:33
autor: Savier
Silnik oryginalny dla tego roku, wszystko by się zgadzało. Ludzie silniki szkiełkują, ale jak nie chcesz rozbierać to jakieś szorowanie z proszkiem do prania w ciepłej wodzie bym polecił.Bardzo fajne te siedzenie, cyknij kiedyś fotę jak to wygląda "z dalej" :D.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 18:34
autor: Kermit
Jeszcze nie widziałem silnika z 78r. ze spustem w skrzyni korbowej.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 18:42
autor: Savier
Każdy silnik powyżej 1977 taki powinien mieć :-) .

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 18:47
autor: Kermit
No chyba nie bardzo. Miałem 2 WSKi z 78r. i żadna nie miała śruby do spustu z komory komory korbowej. Mój identyczny Gil z tego samego roku też nie ma takiej śruby, poza tym dekiel Predom Dezamet (nie twierdze, że ktoś nie mógł sobie zmienić) wprowadzili dopiero w 79r.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 19:04
autor: daroxxx7
a po numerach silnika nie idzie wyczytać roku produkcji?

zdjęcie z dalsza raczej w późniejszej fazie składania, bo od wczoraj zaczęła się rozbiórka i kolejne mankamenty wyszły :)
Ładny kaskader z dziadka znajomej...:D mocowania połamane, pospawane na stałe, albo w ogóle brak itp :)

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 20:51
autor: 1angel
To jest Gil z Sierpnia 1979 , wzorku nie mam najlepszego ale silnik też mi wygląda na późniejszy , coś koło 84 roku .
Jak dał byś radę podać jego nr , to powiedziałbym Ci dokładnie . Ogólnie fajna baza do remontu , masz do niego jakieś kwity ?

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 21:07
autor: peter125-175
To jest gil z 1979 roku bo już ma przednią lampę z oddzielnym kominkiem,a jeszcze w 1978 roku była lampa z kominkiem na stałe.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 23:06
autor: Savier
w 1978 była tylko przez chwilę :). Wraz z wejściem 051 nie zastosowano spustu?

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 23:11
autor: 1angel
Savier pisze:Wraz z wejściem 051 nie zastosowano spustu?
Nie, spust był pod koniec produkcji.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 23:25
autor: Savier
Ogólne określenie, ktoś wie kiedy? Zresztą, zaraz sobie sprawdzę :D.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-14, 23:38
autor: damiano074
W 83 roku na pewno spust skrzyni korbowej jest, w 82 jeszcze nie było- wzoruje sie na moim silniku.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-15, 12:40
autor: daroxxx7
no to może numer silnika rozwieje wątpliwości
379986
051

papiery mam nadzieję, że ogarnę, ale to jak już będzie wszystko odmalowane, to będę się starał o żółte blachy :)

jak narazie problem mam ze znalezieniem czarnego emblematu na bak... PZL idzie dostać na allegro, ale z czarnym jest problem...
chyba zostaje na jakimś bazarze poszukać :)

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-01-15, 16:34
autor: Savier
Silnik z 1984 roku na oko, w każdym bądź razie po 1983.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-02-12, 18:47
autor: daroxxx7
Witam :)
Przez ostatni miesiąc niewiele się zmieniło, przynajmniej nie na lepsze, bo udało się go rozebrać i ogólnie panuje ładny nieład :) Podorabiałem brakujące uchwyty i teraz czas na spawanie, ale to dopiero w sobote ogarnę :) Później piaskowanie i malowanie...
Dzisiaj rozebrałem przednie zawieszenie i niestety dziwne rzeczy się okazały... tulejka jest okrutnie zrysowana i jest przyczyną uszkodzenia lagi...
05.jpg
chyba zostaje dorobić nową? jeśli da się to jakoś stoczyć, to raczej będzie delikatnie luźniejsza... bardzo negatywnie wpłynie to na prace amortyzatora?

Aaaa jak już stoi rozebrana, to odnalazłem na tabliczce wybite 79 :)


I jeszcze jedno pytanko na koniec... ciężko znaleźć amortyzatory na tył, a moje raczej ciężko będzie zregenerować...
Czytałem o podobnym rozmiarze do CZ175... Amor jest dłuższy o około 2 cm i się zastanawiam, czy będzie bardzo widoczna różnica?
Niestety znalazłem cały w chromie, ale jeśli będzie rozbieralny, to szłoby go omalować na czarno, a sprężynę zostawić w chromie, coby było bardziej zbliżone do oryginału :)

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-02-12, 19:40
autor: Savier
Tulejki są do kupienia na skuter dębica. Zawieszenia tego typu ogólnie są do dupy, więc polecam tego nie pogarszać ;D.
Czemu Twoich nie da sie zregenerować? Chodzo o tłoczysko? Używane dostaniesz za grosze a uszczelniacze możesz wymienić ;-). Co prawda wygodne jakoś super nie są, ale od MZ, CZ są dłuższe. Nie będzie to wyglądało fajnie, w necie sobie zobacz takie wueski.

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-02-14, 18:14
autor: tomek23293
Jak możesz to podaj namiary na swojego tapicera :D

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2014-02-15, 18:08
autor: daroxxx7
Yeah!
Wszystkie mocowania pospawane, teraz ugadać sie na termin piaskowania i malowania :)


tomek23293 pisze:Jak możesz to podaj namiary na swojego tapicera :D
ależ proszę :)

Getano. Tapicerstwo samochodowe
Adama Mickiewicza 30
43-430 Skoczów
888 107 924

Re: WSK 125 M06B3 Gil

: 2015-01-25, 20:30
autor: daroxxx7
Witajcie po długiej nieobecności :) nie udzielałem się, lecz bacznie czytałem porady zamieszczone na forumie, nie zapomniałem o Was :)
tak więc wykopuję starocia z 5-tej strony, bo pewnie chętnie zobaczycie jak wyglądają postępy :) trwa to kupę czasu, no, ale cóż - taka robota, że co 2 tygodnie jestem tylko na weekend, który jest zapięty do granic możliwości i jeszcze musi się znaleźć czas na pogrzebanie przy wufie :)


w trakcie rozbiórki :)
001.jpg
Rozebrane
002.jpg
Kółka po rozbiórce
003.jpg
w trakcie świątecznego zaplatania
007.jpg
I zaplecione :) - po wysegregowaniu wewnętrznych i zewnętrznych szprych wcale nie było to takie trudne z Waszym poradnikiem :)
008.jpg
Rama, błotniki i pierdółki pomalowane
005.jpg
bardzo zaśniedziałe i zmęczone zębem czasu elementy wyczyszczone
004.jpg
I co wywołało mój entuzjazm - wychromowane :D
006.jpg


ps. - tak tak, prace trwają w domu i sukces, że nie wywalili mnie jeszcze z tymi częściami :D