WSK 125 M06B3 1983 - pomykacz warszawski
: 2014-08-28, 12:16
Witajcie,
Jakieś dwa miesiące temu przy rozmowie z ojcem wspomniałem, że chciałbym kupić motocykl. Szybko okazało się, że chętnie oddałby mi swoją WSK którą otrzymał na zakończenie liceum od dziadka. Maszyna stała się dla mojego ojca ciężarem ze względu na konieczność płacenia corocznie OC i niemożliwości wyrejestrowania pojazdu bez jego złomowania. Nie wiem czy rzeczywiście tak jest, ale jak dają to wziąłem
Przez ostatnie 2 miesiące dokupowałem przez allegro potrzebne części a tata doprowadzał go do stanu jeżdżącego. Ostatnio podjęliśmy próbę zrobienia przeglądu WSK w mojej rodzinnej miejscowości i tutaj zaczęły się schody.
"Nie można bo tabliczka nieczytelna" - wyczyściliśmy
"Nie można bo na tabliczce nie ma numeru ramy" - poszukałem na forum. Podobno na WSK z 1983 numer nie był nabijany na tabliczkę lecz tylko na ramę.
"To musimy robić tabliczkę zastępczą itd itp" - Odpuściłem.
Za 400zł zorganizowałem transport motocykla do Warszawy z postanowieniem przeglądu i rejestracji tutaj. Po kolei - WK i czerwone tablice, przegląd i białe tablice. Czas 4h, łacznie z 200zł i voila mogę jeździć po stolicy
Pan na stacji obsługi nie marudził zbytnio. Sprawdził numer ramy, przejechał się 20m, stwierdził że też miał taką i podpisał przegląd
Pojawiło się oczywiście pytanie o numer ramy na tabliczce. Tłumaczenie że nigdy nie był nabity na tym motocyklu zostało ku mojemu zdziwieniu przyjęte, a brak tylnego pozycyjnego skwitowany stwierdzeniem "Pan zmieni żarówkę". Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Udało się też uzupełnić brakujące dane w dowodzie rejestracyjnym w oparciu o ...wydruk z Wikipedii i post kolegi mayki. Wielkie dzięki.
Plany:
Dojśc do ładu z zapłonem - Motocykl nie powala mocą i średnio się wkręca na obroty. Potrafi zgasnąć na dojeździe do świateł. W planach CDI. Graty zamówione czekam na przesyłkę.
Naprawić tylne światło - przy okazji CDI
Dokupić brakujące oryginalne części a "patenty" taty zastąpić oryginałami.
Przy okazji wymienić śruby w silniku
Odświerzenie kół i opony
Malowanie? Zobaczymy trochę porysowany jest, ale wydaje się, że wystarczy zabezpieczyć ogniska korozji.
Jeździć do pracy i wszędzie tam gdzie korki dotychczas mnie zatrzymywały
Prośba do użytkowników forum - pomóżcie proszę zidentyfikować nieoryginalne części i podpowiedzcie jakimi je zastąpić. Chcę by motocykl był poza zapłonem całkowicie oryginalny. Niestety cały mój warsztat to miejsce parkingowe, na którym stoi na dodatek samochód. Cóż będzie ciasno, ale jakoś sobie poradzimy
Poniżej kilka zdjęć:
Jako, że w temacie WSK (i motocykli) jestem bardzo początkujący, będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.
Jakieś dwa miesiące temu przy rozmowie z ojcem wspomniałem, że chciałbym kupić motocykl. Szybko okazało się, że chętnie oddałby mi swoją WSK którą otrzymał na zakończenie liceum od dziadka. Maszyna stała się dla mojego ojca ciężarem ze względu na konieczność płacenia corocznie OC i niemożliwości wyrejestrowania pojazdu bez jego złomowania. Nie wiem czy rzeczywiście tak jest, ale jak dają to wziąłem

"Nie można bo tabliczka nieczytelna" - wyczyściliśmy
"Nie można bo na tabliczce nie ma numeru ramy" - poszukałem na forum. Podobno na WSK z 1983 numer nie był nabijany na tabliczkę lecz tylko na ramę.
"To musimy robić tabliczkę zastępczą itd itp" - Odpuściłem.
Za 400zł zorganizowałem transport motocykla do Warszawy z postanowieniem przeglądu i rejestracji tutaj. Po kolei - WK i czerwone tablice, przegląd i białe tablice. Czas 4h, łacznie z 200zł i voila mogę jeździć po stolicy


Plany:
Dojśc do ładu z zapłonem - Motocykl nie powala mocą i średnio się wkręca na obroty. Potrafi zgasnąć na dojeździe do świateł. W planach CDI. Graty zamówione czekam na przesyłkę.
Naprawić tylne światło - przy okazji CDI
Dokupić brakujące oryginalne części a "patenty" taty zastąpić oryginałami.
Przy okazji wymienić śruby w silniku
Odświerzenie kół i opony
Malowanie? Zobaczymy trochę porysowany jest, ale wydaje się, że wystarczy zabezpieczyć ogniska korozji.
Jeździć do pracy i wszędzie tam gdzie korki dotychczas mnie zatrzymywały

Prośba do użytkowników forum - pomóżcie proszę zidentyfikować nieoryginalne części i podpowiedzcie jakimi je zastąpić. Chcę by motocykl był poza zapłonem całkowicie oryginalny. Niestety cały mój warsztat to miejsce parkingowe, na którym stoi na dodatek samochód. Cóż będzie ciasno, ale jakoś sobie poradzimy

Jako, że w temacie WSK (i motocykli) jestem bardzo początkujący, będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.